1,8 ABS 90KM Całkowity brak mocy
: pt sie 24, 2012 21:29
Witam, szukałem pomocy na innych forach i nikt na razie nie był w stanie mi pomóc - elektryk rozłożył dziś ręce. Aby przybliżyć temat- wkleję moją rozmowę z innego forum.
"Witam, problem polega na tym że samochód z dnia na dzień całkowicie stracił moc, zamiast 90KM pod nogą czuć, powiedzmy ze 20KM. Wieczorem jeszcze ok, rano padaka, nie mogłem wyjechać z dołka w którym stało przednie koło. Podczas jazdy wciskam pedał gazu do podłogi i czekam OKOŁO 20sek na reakcję, zaczyna przyśpieszać po osiągnięciu OKOŁO 3000 obr. co trwa kupę czasu. Czasem po odpaleniu i dodaniu gazu od razu gaśnie (zależy od operowania gazem). Proszę o pomoc bo nie wiem czy to wina czujnika Halla i czy od razu wymieniać aparat (który, nowy kosztuje krocie). Tak w ogóle to komp wyrzucił błąd 515 na zapłonie i brak błędów na odpalonym, także brak opcji. Dziękuje z góry za pomoc"
RE: "Ten błąd tak się pokazuje. Sprawdź pompę paliwa tzn jakie ciśnienie podaje przy monowtrysku . Jak zdejmiesz wężyk to jak włączysz zapłon paliwo powinno dobrze rzygnąć na ok 2 sek . Myślę że to niedomaganie układu paliwowego"
"Bardzo przepraszam ale nie dodałem że auto posiada instalację LPG. Problem występuje tak samo na oby dwu paliwach. (Problem zamieściłem tutaj ponieważ głownie jeżdżę na benzynie, robię krótkie trasy więc nie preferuję LPG)
Jeszcze zapomniałem dodać, co najważniejsze, auto od czasu usterki często strzela z tłumika, lecz zdarza się też że strzeli z układu wlotowego... A jest przecież irracjonalne aby zapłon był przyśpieszony i opóżniony"
RE: "Świece układ WN sprawdzałeś? Pali na 4 garach?"
RE: "Witam, cewka Ci padła. 99,9 %
Pozdrawiam"
"pali na wszystkie, cewkę zaraz sprawdzę"
"Cewka zmierzona, rezystancja wyższa od "książkowej". Zapobiegawczo wymieniona na nowy zamiennik. Brak poprawy, auto wciąż bez mocy, dodatkowo po odłączeniu i podłączeniu akumulatora falują obroty na wolnych. Spadają na chwilę do 500 rpm, autem trzepie i znów wraca na normalne 800. Może jeszcze mielibyście jakieś sugestie?"
Dodatkowo przed chwilą odpalałem i teraz PRAWIE non stop mieszanka wybucha w tłumiku
"Witam, problem polega na tym że samochód z dnia na dzień całkowicie stracił moc, zamiast 90KM pod nogą czuć, powiedzmy ze 20KM. Wieczorem jeszcze ok, rano padaka, nie mogłem wyjechać z dołka w którym stało przednie koło. Podczas jazdy wciskam pedał gazu do podłogi i czekam OKOŁO 20sek na reakcję, zaczyna przyśpieszać po osiągnięciu OKOŁO 3000 obr. co trwa kupę czasu. Czasem po odpaleniu i dodaniu gazu od razu gaśnie (zależy od operowania gazem). Proszę o pomoc bo nie wiem czy to wina czujnika Halla i czy od razu wymieniać aparat (który, nowy kosztuje krocie). Tak w ogóle to komp wyrzucił błąd 515 na zapłonie i brak błędów na odpalonym, także brak opcji. Dziękuje z góry za pomoc"
RE: "Ten błąd tak się pokazuje. Sprawdź pompę paliwa tzn jakie ciśnienie podaje przy monowtrysku . Jak zdejmiesz wężyk to jak włączysz zapłon paliwo powinno dobrze rzygnąć na ok 2 sek . Myślę że to niedomaganie układu paliwowego"
"Bardzo przepraszam ale nie dodałem że auto posiada instalację LPG. Problem występuje tak samo na oby dwu paliwach. (Problem zamieściłem tutaj ponieważ głownie jeżdżę na benzynie, robię krótkie trasy więc nie preferuję LPG)
Jeszcze zapomniałem dodać, co najważniejsze, auto od czasu usterki często strzela z tłumika, lecz zdarza się też że strzeli z układu wlotowego... A jest przecież irracjonalne aby zapłon był przyśpieszony i opóżniony"
RE: "Świece układ WN sprawdzałeś? Pali na 4 garach?"
RE: "Witam, cewka Ci padła. 99,9 %
Pozdrawiam"
"pali na wszystkie, cewkę zaraz sprawdzę"
"Cewka zmierzona, rezystancja wyższa od "książkowej". Zapobiegawczo wymieniona na nowy zamiennik. Brak poprawy, auto wciąż bez mocy, dodatkowo po odłączeniu i podłączeniu akumulatora falują obroty na wolnych. Spadają na chwilę do 500 rpm, autem trzepie i znów wraca na normalne 800. Może jeszcze mielibyście jakieś sugestie?"
Dodatkowo przed chwilą odpalałem i teraz PRAWIE non stop mieszanka wybucha w tłumiku