Strona 1 z 1

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

: pt cze 22, 2012 06:32
autor: rss05
Moje auto to VW Golf III 1.6 silnik AEE.

Mam pytanie za co odpowiedzialna jest ta rurka której zaznaczona jest na czerwono. I jakie mogą być skutki tego ze jej nie będzie.

Obrazek

I druga kwestia – czy to że obudowa filtra powietrza jest lekko pęknięta, to może powodować jakieś problemy w jeździe, np. gaśniecie silnika przy wilgotnej pogodzie po naciśnięciu na pedał gazu, co mi się zdarza itp.?

I trzecia kwestia – jaka może być przyczyna tego, ze samochód rano zawsze odpali elegancko od razu po przekręceniu kluczykiem, a potem w ciągu dnia im więcej razy go musze zapalać tym za każdym następnym razem coraz słabiej chce palic – dodam że czasami musze wcisnąć pedał gazu aby silnik zapalił. Czy może to być spowodowane tak jak napisałem powyżej – pękniętą obudowa filtra powietrza?

Re: rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

: pt cze 22, 2012 10:05
autor: kotikgolf
Tą rurą idzie powietrze podgrzane ciepłem kolektora wydechowego i jest wciągane do filtra,podczas gdy jest niska temp.otoczenia.w tej czarnej plastikowej rurze jest klapka,która steruje czy ma iść to cieple powietrze od kolektora czy normalne z zewnątrz.
Filtr powinien być jak najbardziej szczelny.Jeżeli chodzi o gaśnięcie podczas wilgotnej pogody to radze sprawdzić świece,kable i aparat zapłonowy.

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

: pt cze 22, 2012 20:38
autor: rss05
a brak tej rurki co może spowodować? i czy zna ktoś odpowiedź na pozostałe dwie kwestie??

Re: rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

: sob cze 23, 2012 09:37
autor: kotikgolf
Ja mam bez tej rury i jest ok.nic sie nie dzieje..to w zimie jedynie jest pomocne bo auto szybciej sie zagrzeje..tez mam problemy z tym silnikiem zobacz w moim temacie.

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

: sob cze 23, 2012 11:37
autor: olo-lc
kotikgolf pisze:Jeżeli chodzi o gaśnięcie podczas wilgotnej pogody to radze sprawdzić świece,kable i aparat zapłonowy.
Oraz sonda lambda

Re: rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

: sob cze 23, 2012 15:52
autor: rss05
a co moze spowodowac peknieta obudowa filtra powietrza???

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

: pn cze 25, 2012 09:33
autor: kotikgolf
może ciągnąć lewe powietrze i obroty mogą falować...sklej tego airboxa lub wymień to już masz jeden problem mniej

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

: pn cze 25, 2012 11:54
autor: rss05
no i wlasnie to sie dzieje, obroty faluja, a co to jest airbox? :P

Re: rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

: pn cze 25, 2012 13:57
autor: kotikgolf
Całe to pudło w którym masz filtr powietrza.ma być szczelne i ciągnąć powietrze tylko przez tą rure

Re: rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

: czw cze 28, 2012 15:53
autor: rss05
a jaka może być przyczyna tego, ze samochód rano zawsze odpali elegancko od razu po przekręceniu kluczykiem, a potem w ciągu dnia im więcej razy go musze zapalać tym za każdym następnym razem coraz słabiej chce palic – dodam że czasami musze wcisnąć pedał gazu aby silnik zapalił. Czym to może być spowodowane?

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

: ndz lip 01, 2012 16:30
autor: ziemniakoks
w golfie II gti 1.8 v16 mam podobny problem z czego co slyszalem to nalezy szukac problemu w wtyskach ,
moze cos jest nie dopiete . sprawdzic wszystkie przewody elektyczne itp . moze sa jakies przedmuchy (tam kolo tej rury co idzie do filtra powietrza )
sprawdzic tez filtr paliwa. teraz mam problem ze nie podaje p[rawidlowej dawki paliwa ;d i nie moge odpalic auta, kopci na czarno itp. prosze tez o pomoc .