Nie moge poradzić sobie z usterką silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szumi81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 15:28

Nie moge poradzić sobie z usterką silnika

Post autor: szumi81 » wt maja 22, 2012 20:32

Witam forumowiczów. Ostatnio spotkałem sie z problemem w golfie 3 1.8 Gt na monowtrysku 90KM+LPG. Po małym pożarze zagasiłem wodą silnik i woda ta wlała się do wtrysku i musiałem odkręcić głowicę aby wybrać wode z cylindrów. Po tym zabiegu skręciłem wszystko do kupy na starej uszczelce(znajomy powiedział, że może być) wszystko podłączyłe i zabrałem się za uruchamianie. Silnik ogólnie zapala ale kopci tak że swego podwórka nie widze. Chodzi jakby na 3 cylindry i dziś po odkręceniu pokrywy zaworów zauważyłem że z bloku leci dym i coś blokuje silnik. Nie można nim zakręcić. Jaka może być przyczyna? Co jest z tym silnikiem nie tak??



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 637
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: GOLF SV
Silnik: DCYA

Nie moge poradzić sobie z usterką silnika

Post autor: slawek987 » wt maja 22, 2012 21:01

Rozrząd dobrze ustawiłeś po zdjęciu tej głowicy??? Na starej uszczelce głowice? błąd historyczny...tak się nie robi



kamikadzol15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 23:26
Lokalizacja: Kutno / Łódź

Nie moge poradzić sobie z usterką silnika

Post autor: kamikadzol15 » wt maja 22, 2012 21:02

Gasiłeś go wodą jak był rozgrzany? Jeśli tak to możesz liczyć się z tym że pękł blok albo głowica. Sam pomysł składania tego na starej uszczelce był taki sobie bo na dwoje babka wróżyła czy po ponownym złożeniu uszczelka będzie trzymała.


ObrazekObrazek

szumi81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 15:28

Re: Nie moge poradzić sobie z usterką silnika

Post autor: szumi81 » wt maja 22, 2012 21:44

Rozrząd został ustawiony napewno dobrze a jak go gasiłem to był zimny bo właśnie wtedy próbowałem go odpalić więc nie miał się kiedy zagrzać.



szumi81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 15:28

Nie moge poradzić sobie z usterką silnika

Post autor: szumi81 » wt maja 22, 2012 21:46

A i jeszcze jedno. Oleju nie ma a ciśnienie robi się takie że bagnet stanu oleju wystrzeliwuje.



kamikadzol15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 23:26
Lokalizacja: Kutno / Łódź

Nie moge poradzić sobie z usterką silnika

Post autor: kamikadzol15 » wt maja 22, 2012 22:08

Zacznij od złożenia tego na nowej uszczelce, jak zdejmiesz głowice to zobacz czy da się przekręcić wałem. W ten sposób wyeliminujesz podejrzenie że zblokowało na tłokach. Raczej na pewno ciśnienie idzie w kanał olejowy i dla tego wystrzeliwuje Ci bagnet. Jeżeli przed zdjęciem głowicy wszystko było ok to wina leży w tej starej uszczelce.
Trochę nie potrzebie zdejmowałeś tą głowicę, wystarczyło wykręcić świece, odkręcić wtrysk od kolektora i wodę wydmuchać kompresorem.
A i jeszcze jedno. Oleju nie ma a ciśnienie robi się takie że bagnet stanu oleju wystrzeliwuje.
Nie rozumiem, kręcisz go bez oleju?


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Nie moge poradzić sobie z usterką silnika

Post autor: Paweł Marek » śr maja 23, 2012 08:54

szumi81, kupa błędów zostało zrobionych. Dla pozbycia się wody starczyło wykrecić świece, zakręcić silnikiem parę razy potem ew. olej zmienić. Stara uszczelka to już jakiś żart, ciśnienie bez oleju pewnie wynika z uszkodzenia tej uszczelki - oby tylko. Kręcenie silnikiem bez oleju - po diabła kolego, może natychmiast silnik się nie zatrze ale po co to robić??? Rób z uszczelką jak koledzy radzą, tego mechanika już omijaj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Nie moge poradzić sobie z usterką silnika

Post autor: Gawior » śr maja 23, 2012 10:08

Uszczelka do wymiany ,bo na pewno nie trzyma. Raz ściśniętej się nie zakłada. Głowica do planowania, sprawdzenia, nowe śruby głowicy ( bardzo odradzam Victor Raintz - uszczelka i śruby ). Lepiej, żeby nie przytarły się panewki jak kręciłeś bez oleju. Nie musiało się to stać, ale ryzyko jest nie małe ( w zależności jak i ile karciłeś ).
świadkiem byłem jak ktoś ( mechanik tak doradził ), po wymianie uszczelki ( płyn chłodniczy w oleju ) czyścił silnik ropą. Zalał ropy jak oleju na ciepłym i odpalił na 5 sekund i panewkę obróciło. Także zabiegi z serii CUDOWANIE nie są zalecane.

Że jest siwo, to olej dostaje się do komory spalania. Miej nadzieję że to tylko przez uszczelkę, bo jeżeli silnik był rozgrzany i dostało się wody do cylindrów, to i pierścienie mogły popękać. Silnik mógł być jeszcze chłodny, ale po dopaleniu cylindry i tłoki w momencie się nagrzewają.
Jeżeli pożar był na nieodpalonym silniku to na 99% winą kopcenia jest uszczelka.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości