Strona 1 z 1

2.0 2E Golf 3 => Może to wina wtrysku..??

: śr kwie 18, 2012 22:21
autor: Tomaso007
Witam.

Wiem, że suszę Wam głowę moim mk2 z bebechami od 3 GTI ale muszę powiedzieć, że odkąd wywaliłem z niego LPG, założyłem elegancki przepływomierz, wymieniłem sondę to nie mam z nim w zasadzie większych problemów. Przy spokojnej jeździe średnio na 10l wahy zrobię spokojnie 100km, także spalanie ok ALE mam na tą chwilę tylko 2 problemy. O jednym z nich pisałem w innym przeze mnie założonym temacie - mianowicie nie może się połączyć VAG ze sterownikiem a drugi problem to taki, że gdy jest zimny to chodzi w miarę równomiernie na większych obrotach (na ssaniu sie ma rozumieć) a gdy się nieco rozgrzeje obroty mu spadają ( tj powinno być - prawidłowo) i chodzi równomiernie prawie poprawnie lecz silnikiem delikatnie szarpie co mnie bardzo irytuje. Przy większych obrotach też idzie wysłuchać przerwy w pracy ale o mniejszej częstotliwości niż na jałowych.
Świece, kable, kopułka i palec wymienione na nowe a chodzi tak jakby właśnie tych elementów wina była. Lecz raczej nie, a nawet napewno nie, bo przecież nowe są.
Tak to zbiera się super i z zapalaniem wcale nie mam problemów. Rozrząd ustawiony idealnie.
Teraz mam do Was pytanie: Czy winą tego minimalnego szarpania może być uszkodzony wtrysk w listwie wtryskowej?? ( Ta 3ka z której wziąłem graty do przeszczepu jeździła na lpg, więc może wtryski pozasychały. U mnie też jeździł na lpg... ) Aha... podczas pracy na lpg (jak jeszcze jeździłem na lpg) nie było takich objawów.. Silnik pięknie pracował i 3mał równiutko obroty.
Co w takim razie mam zrobić? Czy objawy awarii wtrysku/ów są takie o jakich piszę?? Czy są większe problemy w wymianie listwy???
Problem z połączeniem Vaga odkryłem właśnie w związku z tą sprawą szarpania (pomyślałem, że coś w osprzęcie go boli np. stukowiec i postanowiłem to sprawdzić sczytując błędy i wyeliminować możliwość niedomagań innych rzeczy związanych ze sterownikiem ale się nie dało).

Proszę o pomoc...

Pozdravwiam!! :)

2.0 2E Golf 3 => Może to wina wtrysku..??

: czw kwie 19, 2012 09:54
autor: Lucki
Ja Ci kolego odpisałem z diagnoza ( linia k-> 43 PIN ECU, +12V i gnd z akku)

co do poszarpywania to ja obstawiam żle ustawiony zapłon. Sprawdź go jeszcze raz.


Aha... podczas pracy na lpg (jak jeszcze jeździłem na lpg) nie było takich objawów.. Silnik pięknie pracował i 3mał równiutko obroty.
to po co wywalałeś LPG ? :jezor:

2.0 2E Golf 3 => Może to wina wtrysku..??

: czw kwie 19, 2012 18:46
autor: Tomaso007
Lucki pisze:to po co wywalałeś LPG ? :jezor:

Bo tak!!!! :grrr: FUCK LPG!!!! Odkąd rozjeba..o ( z powodu starych kabli, kopułki i palca) już drugi przepływomierz postanowiłem zdemontować inst. LPG. Zastanawiam się jeszcze nad blosem.. ale nie wiem czy będzie ok. Czy będą strzały czy nie..

Lucki, :pub:
Lucki, zasilanie gniazda jest a kabel od K - diagnozy jest ok w wiązce.. ( całą wiązkę w tym celu rozparcelowałem ).
Lucki pisze:Sprawdź go jeszcze raz.
Sprawdzałem.... :jezor:
A jakie są objawy rozje..go wtrysku, z którego się leje,..??
Pozdro! :)

2.0 2E Golf 3 => Może to wina wtrysku..??

: czw kwie 19, 2012 21:13
autor: Paweł Marek
Tomaso007, niema za bardzo jak sprawdzić dokładnie listwę wtryskową. Jako częściej psujące się sprawdź przepływomierz i TPS. Opisy na forum, jak nie pomoże zmieniaj listwę, dostęp nie najlepszy najlepiej odkręcić przepustnicę, potem listwę używając typowego klucza imbusowego w kształcie L ze skróconą krótszą nóżką. Ja zmieniałem a aucie żonki, absolutnie nie lała tylko końcówki były ufajdane nagarem bo silnik bryzgał wtedy olejem od zniszczonych gumek zaworowych, za sprawną używkę łącznie z regulatorem dałem 120 na allegro więc tanio.

2.0 2E Golf 3 GTI Edytion

: czw kwie 19, 2012 22:54
autor: Pawel3GTI
siemka mam maly problem z moim mk3 2,0 benz 2E 115km czasem gdy jade pomiedzy 2tys a 3 tys dziwnie sie zachowuje a dokladniej dochodzimy do 2 tys obrotow i lapie muła potem nagle podbija po 500 obrotow i tak szarpie ze nie da sie prowadzic jedna reka ;/ i zwieksza po 500 obrotow w ciagu sekundy potem mula znowu 500 znowu muł i tak do konca obrotomierza ale czasami jak wcisne sprzeglo depne do 6 tys obrotami i juz jest ok ale po chwili to wraca lub nie on taki zaskakujacy z tym jest zalezy od jego humoru co to moze byc?? moze to byc wina tego ze jechalem nim 100-150km bez przeplywomierza spalal 40l/100km i musi sie przepalic?? mowili mi ze po tym powrocie zostal taki nagar w silniku ze muse to teraz przepalic co wy na to ??????

2.0 2E Golf 3 => Może to wina wtrysku..??

: czw kwie 19, 2012 23:10
autor: dziabi3
kolego ja przeżywałem walkę z wtryskami


więc kupiłem cały silnik punto gt z osprzętem a mój delikatnie nie równo chodził i tak samo jak ty obstawiałem wtryski czyściłem u wernera w bydgoszczy i dalej to samo a facet to szpec w tych sprawch a wtryski dostały konkretne czyszczenie

ale wracając do tematu , te wtryski co dałem do czyszczenia były całkowicie zalepione , tzn ich wloty z listwy były zalepione czarnym szlamem sadzą i opiłkami miedzianymi , przerażony tym faktem ze te wtryski co siedzą w moim aucie są jeszcze gorsze oddałem je do czyszczenia

ps w wlotach wtrysków są filterki , wkręca się wkręta 1 cm i wyciąga a nowe można kupić rzem z gumkami po 6 zł


po odebraniu i założeniu czystych wtrysków oglądnąłem sobie moje i okazało się ze ich filterki są idealnie czyste

więc mogą być brudne lub nie


ale u mnie powodem jest zapłon który przestawia się o 2 3 stopnie czyli map sensor w ecu chyba mówi da da

2.0 2E Golf 3 => Może to wina wtrysku..??

: pt kwie 20, 2012 22:06
autor: Tomaso007
Paweł Marek pisze:absolutnie nie lała tylko końcówki były ufajdane nagarem bo silnik bryzgał wtedy olejem od zniszczonych gumek zaworowych

No to by wyjaśniało u mnie objawy szarpania, bo w moim silniku uszczelniacze też były do wyje...a. Oleju wpier..ał z litr na 500km. Uszczelniacze wymieniłem i od tamtej pory oleju wcale nie bierze! Niestety szarpie,,, :grrr: To nic.. mój znajomy ma 2E, który ładnie chodził wyjęty na wierzchu... podjadę do niego i pożyczę listwę, by podmienić u siebie i sprawdzić... :bigok:

2.0 2E Golf 3 => Może to wina wtrysku..??

: pt kwie 20, 2012 22:07
autor: Tomaso007
Ale problem z połączeniem VAGA pozostaje.... :(

2.0 2E Golf 3 => Może to wina wtrysku..??

: pn kwie 23, 2012 15:15
autor: Gawior
Jak by ktoś był chętny to mam czystą listwę luzem do użyczenia ( na tej i na tej co mam w aucie silnik pracuje tak samo - obie sprawne ). Ja za kompletną listwę dałem 40zł ( z regulatorem ), ale to od znajomego i brałem też parę części od niego wcześniej i pewnie będę w przyszłości brał.

Wymiana listwy to około 30 min. Odkręcić przepustnicę ( uwaga na papierową uszczelkę ), regulator wolnych obrotów i można działać.
Tak jak Paweł Marek pisze, trzeba mieć imbus w kształcie litery L. Do tego skrócony z krótszej strony. Od siebie dodam, żeby lepiej to był porządny, mocny imbus, a nie z kompletu z marketu za parę zł. Taki klucz się będzie obrabiał i może obrobić otwór w śrubie, a wtedy przekichane.
Lepiej wydać parę zł na pojedynczy klucz ( bodajże rozmiar 6 ) i odkręcić nim bez problemów, niż później męczyć się z obrobioną śrubą.