Strona 1 z 1

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

: pt lut 03, 2012 20:44
autor: Andi
Mam taki problem w Golfie 3 silnik 1.6 AEE:

Wczoraj odpaliłem auto i podczas jazdy świeciła mi się czerwona kontrolka ciśnienia oleju na liczniku, przejechałem jakies 200 metrów i przed przejazdem kolejowym zdjąłem noge z gazu a silnik sam zaczął się wkręcać do 3 tyś po czym zgasł. Odpaliłem go ale po chwili znów zgasł na dobre.

Objawy są takie:
- Po przekręceniu stacyjki słychać jak pompa paliwa długo pracuje, znacznie dłużej niż gdy silnik normalnie pracował.
- Po przekręceniu stacyjki przeskakuje 1 iskra z głównego przewodu wysokiego napięcia z cewki, przy próbie rozruchu silnika nie ma iskry zarówno na świecy jak i z głównego przewodu wysokiego napięcia z cewki.

Jest jakaś zależność gdy pompa nie napompuje paliwa wtedy odcinany jest zapłon?

Cewka i czujnik halla wymienione na nowe ok 7 miesięcy temu.

Proszę o pomoc.

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

: pt lut 03, 2012 22:05
autor: stonefree
Zrób diagnostykę, może cos się wyjaśni.

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

: pt lut 03, 2012 22:35
autor: Paweł Marek
Andi pisze:gdy pompa nie napompuje paliwa wtedy odcinany jest zapłon?
odwrotnie, pompa nie powinna uruchomić się ponownie jeśli brak jest sygnału z czujnika halla w aparacie zapłonowym. Więc awaria jest dziwna, pewnie padł sterownik silnika ale zawsze warto posprawdzać jego okablowanie szczególnie kable masowe. I VAG

Re: Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

: sob lut 04, 2012 09:38
autor: Andi
Paweł Marek pisze:
Andi pisze:gdy pompa nie napompuje paliwa wtedy odcinany jest zapłon?
odwrotnie, pompa nie powinna uruchomić się ponownie jeśli brak jest sygnału z czujnika halla w aparacie zapłonowym. Więc awaria jest dziwna, pewnie padł sterownik silnika ale zawsze warto posprawdzać jego okablowanie szczególnie kable masowe. I VAG
To co zaobserwowałem:
-Podczas przekręcenia klucza do momentu pojawienia sie podświetlenia kontrolek licznika jest 1 mocna iskra z przewodu głównego wysokiego napięcia z cewki, a pompa pompuje nie 2 sekundy jak to powinno byc tylko około 8 sekund.
-Podczas próby uruchomienia silnika słychać że pompa pompuje, alternator kręci ale nie ma w tym momencie iskry, i nie wiem czy podawane jest paliwo, obrotomierz nie pokazuje obrotów co może sugerować na padnięty czujnik halla, ale:
Paweł Marek pisze: pompa nie powinna uruchomić się ponownie jeśli brak jest sygnału z czujnika halla w aparacie zapłonowym.
Nie wiem czy pompa podaje paliwo, nie można zdjąć przewodów paliwowych bo wszystko sztywne przez ujemne temperatury.

Przy próbie uruchomienia zaraz po zgaśnięciu auta wyzerował się zegar i wskazania trip licznika. Pamiętam że rano podczas uruchomienia też sie wyzerowały te wskazania ale auto odpaliło i chodziło normalnie.

Macie jakieś pomysły jeszcze czy tylko podpięcie pod VAG?? Może coś ze stacyjką sie stało?

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

: sob lut 04, 2012 10:56
autor: norek111
podmień cewkę zapłonową

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

: sob lut 04, 2012 16:52
autor: Andi
norek111 pisze:podmień cewkę zapłonową
nie mam skąd podmienić, a po drugie po przekręceniu kluczyka jest 1 iskra z cewki i to dosyć mocna więc myślę ze jest OK.

Najbardziej prawdopodobne wydaje mi sie ze pompa tak długo pompuje bo nie umie wytworzyć ciśnienia w układzie i komputer odłącza wtedy zapłon. Przez te mrozy musiała mi zamarznąć gdzieś woda w przewodach paliwowych albo filtrze.

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

: sob lut 04, 2012 17:28
autor: norek111
Andi pisze:Najbardziej prawdopodobne wydaje mi sie ze pompa tak długo pompuje bo nie umie wytworzyć ciśnienia w układzie i komputer odłącza wtedy zapłon.
Nie tędy droga kolego,na 100% sterownik nie widzi ciśnienia w układzie bo niema czujnika nawet.

Pompa długo pompuje i brak iskry - auto nie odpala

: śr lut 08, 2012 14:06
autor: Andi
Problem rozpoznany, przez te minusowe temperatury olej był na tyle gęsty że nie bylo odpowiedniego smarowania... w efekcie zerwało pasek rozrządu i silnik do kapitalki :panna: :rozpacz: