Strona 1 z 2

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: czw lut 02, 2012 22:36
autor: walus501
Witam! mam głupkowaty problem z golfem, a mianowicie:
zegar pokazuje około 70 stopni płynu chłodzącego. no to wymieniam termostat i pompę wody. to i to sprawne w 100% ale znowu to samo. no to wymieniam czujnik temperatury i to samo. wiatrak na postoju normalnie się włącza i wyłącza, termostat tez działa. przewody gorące ale na zegarze cały czas 70 stopni.

drugi problem jest z ogrzewaniem. przy nagrzanym porządnie silniku włączam na full ciepło a tu ledwo co leci letnie powietrze no to wymieniłem nagrzewnice bo myślałem ze coś ją przydkało. składam wszystko grzeje silnik a tu to samo. w czym może jeszcze leżeć problem??

dodam ze silnik to 1,8 abs, układ chłodzenia odpowietrzony.

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: czw lut 02, 2012 22:41
autor: walus501
dodam ze weze od nagrzewnicy tez sa gorace

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: czw lut 02, 2012 22:42
autor: DDD
Dołączam się do tematu. Mam to samo co kolega wyżej. Zrobiło się to po wymianie głowicy zauważyłem, że mechanik grzebał coś przy jakimś kole pasowym z poślizgiem stwierdził, iż to jest od wymiany i, że łączy się to z pompą wody widziałem jak to rozebrał na 3 części i włożył tam uszczelkę z filtra oleju stwierdził że nie będzie tak telepać i założył... nie wiem czy dobrze myślę ale skoro to od pompy wody to skoro już się nie ślizga to pompa wodna napieprza na full i silnik może się nie dogrzewać?

Kup nową nagrzewnice jeżeli tą co założyłeś była używana.

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: pt lut 03, 2012 00:14
autor: walus501
nówka sztuka

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: pt lut 03, 2012 01:29
autor: jacumba
walus501 pisze:dodam ze silnik to 1,8 abs, układ chłodzenia odpowietrzony.
ja w tej koniguracji notowałem najbardziej efektywne ogrzewanie w samochodzie z jakim miałem doczynienia. Jeśli na wymianę poszły, termostat, czujnik, nagrzewnica a nawet pąpa- to zostaje niedrożny układ chłodzenia - lub niecałkowicie drożny; przytkany jakimś szlamem, albo dwa nie lubiące się płyny w układzie, czasem wystarczy niewielka ilość aby nie było ok. Czy po spuszczeniu czyściłeś układ? Tak czy inaczej nie zaszkodzi przeczyścić układ...

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: pt lut 03, 2012 01:31
autor: jacumba
walus501 pisze:dodam ze silnik to 1,8 abs, układ chłodzenia odpowietrzony.
ja w tej koniguracji notowałem najbardziej efektywne ogrzewanie w samochodzie z jakim miałem doczynienia. Jeśli na wymianę poszły, termostat, czujnik, nagrzewnica a nawet pąpa- to zostaje niedrożny układ chłodzenia - lub niecałkowicie drożny; przytkany jakimś szlamem, albo dwa nie lubiące się płyny w układzie, czasem wystarczy niewielka ilość aby nie było ok. Czy po spuszczeniu czyściłeś układ? Tak czy inaczej nie zaszkodzi przeczyścić układ...

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: pt lut 03, 2012 21:26
autor: walus501
ogólnie to układ czysty....
nawet jak spuszczałem stry to zadnego syfu tam nie było w nim

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: pt lut 03, 2012 21:38
autor: Bartollo
A przy wymianę nagrzewnicy patrzyłeś w jakim stanie jest ta "scianka" co zamyka kanał od ciepłego a otwiera od zimnego i na odwrót? bo ta gąbka tam użyta lubi się sypać :) Termostat jakiej firmy ??? Wahler?? Filtr p.pyłkowy zwany tez kabinowym w jakim stanie??

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: pt lut 03, 2012 21:47
autor: walus501
własnie nie zwróciłem uwagi. termostat coś na "c" ale wyjety ze sprawnie grzejacego auta. filtry ok

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: wt lut 07, 2012 00:49
autor: walus501
czy kolejność podlączenia wezy do nagrzewnicy ma wpływ na ogrzewanie??

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: wt lut 07, 2012 00:53
autor: jacumba
walus501, tak. bardzo, ciepłe wpada dołem, powrót góra; też gorący być powinien.

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: wt lut 07, 2012 00:57
autor: walus501
oba gorace ale słabo grzeje.
dziś patrzyłem klapki i wszystko z nimi okej było.
czyli jeszcze jedna deska ratunku jest przy zmianie wę♦zy??

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: śr lut 08, 2012 19:07
autor: walus501
zmieniłem węże i troszkę lepiej grzeje.
ale to nie tak jak powinno być.
co tym może jeszcze być??
węze gorące, nagrzewnica nowa, klapki ok, pompa nowa płyn też a nie grzeje;/

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

: sob lut 11, 2012 14:20
autor: NIONIO
mam to samo . ale gadałem ze znajomym to mowi ze jest niska temperatura na zewnatrz i nie jest wstanie nagrzac sie powietrze. zrob tak , przejedz sie gdzie i włoncz wentylator na 1 bieg i jedz tak zeby obroty były kolo 2-2,5 tys i zobacz wtedy. mi dopiero lepiej grzeje tak przy 2tys nagrzewnica sie nie schładza tak i lepiej grzeje