Strona 1 z 1

problem z obrotami.

: czw gru 29, 2011 21:52
autor: marekkameleon
Witajcie.Mam problem w moim mk3. silnik 1.8 abs90km.
Dokładnie chodzi o obroty.Wcześniej było na wolnych obrotach: 1000,raz na jakiś czas 1500 ,pużniej 1800,dalej po jakimś czasie znowu 1000.Wtenczas nic nie robiłem przy silniku. w momencie kiedy dziś wymieniłem tuleje rozrusznika miałem 3500 obr.na biegu jałowym. Więc odkręciłem śróbkę z lewej strony(patrząc od góry na monowtrysk),bo przepustnica nie była zamknięta.obroty spadły na ok.1100 obr. . Po przejechaniu ok. 30 km.obroty znowu wzrastają. teraz na ciepłym silniku ma 1600 obr. Błagam o Pomoc :rozpacz: .
Co się dzieje ?
jak usunąć tą usterkę?
PROSZĘ O RADĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zapomniałem dodać. Mam inst. gaz. i obojętnie,czy na gazie,czy na bęzynie zachowanie silnika jest takie same.

problem z obrotami.POMOCY!!!!

: pt gru 30, 2011 21:25
autor: marekkameleon
Witajcie . mój problem dalej istnieje. Dziś miałem znowu 2100 obr. na biegu jałowym.nie wiem czemu,ale znowu musiałem prze regulować tą śrubkę(z lewej strony na inbus).już nie mam regulacji!!!!!!!!!!!!!! nie wiem co mam dalej robić :banghead: :rozpacz: .
proszę o radę. będę bardzo wdzięczny.Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.Marekkameleon.

Re: problem z obrotami.POMOCY!!!!

: pt gru 30, 2011 21:27
autor: kakadu1987
Sluchaj, problem mialem podobny.. Obroty potrafily wejsc na 1600 i tak trzymal, jak przegazowalem, to na 1100 schodzilo, nieraz 1000... Po wymianie trzyma ladnie cieply silnik na nieco ponad 800:) stąd podejrzewam że jest to uszczelka pod monowtryskiem, czyli tzw podstawa gumowa gaźnika (u nas monowtrysku) - numer katalogowy 03604 => tak mi podal w sklepie.. Koszt - okolo 60-80zł. Kup lepszy, nie oszczedzaj.. Poprostu z tego co ja rozkminilem, lewe powietrze dostaje sie do silnika, ten dostaje info o zwiekszeniu dawki paliwa i kolo sie zamyka.. nie musze zgadywać że wiecej Ci pali... 90% że to to, bo objawy podobne. Ja gazu nie mam, ale to akurat nie ma znaczenia, poprostu jest nieszczelność...

problem z obrotami.POMOCY!!!!

: pt gru 30, 2011 22:15
autor: marekkameleon
kakadu1987, dzięki za radę . Jutro zobaczę jak to wygląda. niepokoi mnie jeszcze jedno urządzenie z lewej strony(patrząc z góry). to takie ze sprężynką,opiera się o śrubę regulacji na przepustnicy[co to jest?]-Czy jest jakaś możliwość,aby to się popsuło?Czy mogę to usunąć? Do czego to służy? proszę i wszelkie informacje.Z góry dziękuję.

problem z obrotami.POMOCY!!!!

: pt gru 30, 2011 22:38
autor: kakadu1987
wiesz, znawcą to ja nie jestem.. nie wiem nawet o jakim urzadzeniu mowisz.. Ale sprawdz to co wspomnialem, z tym że musisz niestety wymienic zeby sprawdzic.. Objawy jak mowie mialem podobne.. wpisz w goog.le postawa gumowa gaznika objawy i poczytaj, zobaczysz co pisza, ale ja bym na to stawial.. Nie doszukuj sie powazniejszych problemow.. Czesto przyczyna jest bardziej prozaiczna niz nam sie wydaje...;)

problem z obrotami.POMOCY!!!!

: pt gru 30, 2011 23:15
autor: lukasz025
silniczek krokowy :) to to urzadzenie :) i raczej to będzie walniete niż uszczelka ale na 100% pewien nie jestem... u mnie tak bylo że nie spadało z 2000tyś obrotów wymienili na najtańszy silnik krokowy (100zł) i teraz cały czas 600 i ogólnie ciulowo chodzi ;/ polecam wiec lepszy silnik krokowy albo jakiś oryginał ze szrotu :P

problem z obrotami.POMOCY!!!!

: pt gru 30, 2011 23:18
autor: marekkameleon
kakadu1987, dzięki. idę zaraz zdemontować tą podstawkę.Zobaczymy co wyjdzie.
Ja bedę chciał lecieć na jakiś zlocik w waszych stronach.Dasz mi cynka?gdzie co kiedy i jak? od kiedy są organizowane zloty?-chodzi o terminy.Wyślesz mi na Pw.?odp.

problem z obrotami.POMOCY!!!!

: pt gru 30, 2011 23:27
autor: marekkameleon
lukasz025, ja kręciłem tam taką śrubką na inbus.i zmniejszałem obroty,to może podkręcisz ją i będzie ok.Spróbuj -nic nie kosztuje.odp

problem z obrotami.

: ndz sty 01, 2012 21:49
autor: marekkameleon
mój problem nadal istnieje. Wymieniłem podkładkę pod wtrysk i silniczek krokowy.mam stałe obroty silnika 1700 obr./min.
nie mogę już ich zmniejszyć.Czy jest to możliwe,że gdy odpalałem go 1 raz uszkodziłem mono-wtrysk?bo nic mi już innego do głowy nie przychodzi.Chyba,że mam uszkodzony sterownik ster silnikiem :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
nie wiem co mam dalej robić.proszę o radę.Dziękuje z góry.

problem z obrotami.

: pn sty 09, 2012 00:25
autor: evilenko
Wydaje mi się, że kręciłeś wkrętem regulacyjnym przepustnicy, którego nie powinno się za bardzo ruszać. Na forum powinny być informacje jak to wszystko ustawić + zalecałbym sprawdzenie i regulację czujnika położenia przepustnicy (znany jako TPS).
Info o tps oraz regulacji przepustnicy: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6&start=28" onclick="window.open(this.href);return false;

problem z obrotami.

: wt sty 17, 2012 01:56
autor: marekkameleon
evilenko, dzięki za linka. Dziś zrobiłem autko,równo pracuje i ma 1300 obr./ min.na benz. na gazie ma 1100 obr. na min. lepiej się zbiera,ale nie wiem jeszcze ile pali.Zobaczymy.Jeszcze raz dzięki za pomoc :pub: :pub: :okej: .


temat zamknięty- autko zrobione :okej: :okej: :okej: :okej: :okej: :okej: :okej: :okej: :okej: :okej: .

problem z obrotami.

: śr sty 18, 2012 00:05
autor: evilenko
marekkameleon cieszę się, że pomogło:) dobrze rozumiem, że kręciłeś tą śrubą?
Obrazek
Czy oprócz tego sprawdzałeś TPS tak jak opisano w tamtym temacie?