Strona 1 z 2

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: wt gru 27, 2011 16:17
autor: VW IRL
Witam mam pytanie do was miesiac temy wymienilem akumulator na nowy bo stary juz padal po wymianie aku auto palilo normalnie a jak zaczely sie przymrozki to w momencie odpalenia auta po 2 sec jest typowa reakcja walnietego aku co moze byc czy jest to wina rozrusznika ? dodam ze sprawdzalem ladowanie i miernik wskazuje ok 14 v

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: wt gru 27, 2011 16:24
autor: karol2010
Zima to prawdziwy test sprawności zaplonu jak jeden element domina jest kijowy to predzej czy później przy temp poniżej 0 to sie okaże. Sprawdź tuleje na rozruszniku. jak sie powybijaly to pomimo mocnego aku rozrusznik nie bedzie dobrze krecil.

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: wt gru 27, 2011 18:22
autor: VW IRL
Tak tez tuleje bralem pod uwage ale nie bylem pewny a czy moze tez byc przyczyna tego wyrobienie szczotek ( nie wiem w jakim stanie sa poprostu tak tez mi do glowy wpadly)

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: wt gru 27, 2011 18:48
autor: karol2010
jakby szczotki się skonczyly to usłyszałbyś charakterystyczne cyk przy próbie odpalenia i to bylby jednyny dzwięk.ps. jak wymieniasz tuleje to możesz wymienic przy okazji szczotki pomimo tego ze nie zawiodły. Bo sam juz sie przekonalem jak bardzo tani jest zestaw naprawczy do rozrusznika mysle ze od 20 do 50zl a jak zrobisz i tuleje i szczotki to masz z bani rozrusznik na kilka lat:) Miałem tak ze wymienilem same szczotki i po pol roku do wymiany byly tuleje. Wynik? 2 razy jazda za częsciami 2 razy rozkrecanie rozrusznika wsyzło ze koszty 2 x. pozdrawaiam.

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: wt gru 27, 2011 18:51
autor: Jaras
Oczywiście że tak... ;)
Podaj dokładnie jaki masz silnik, akumulator(pojemność i prąd rozruchu), i olej ;)
Jeżeli twój golf zalany jest olejem mineralnym to w ujemnych temperaturach może na początku odpalania mieć ciężej, ponieważ olej mineralny który jest już zużyty gęstnieje poniżej zera...
Rozrusznik jeżeli ma już zużyte szczotki to może kręcić wolniej lub wgl nie kręcić... Podstawa to tulejki... jak bd wytarte to rozrusznik ma ciężej obrócić silnikiem (stojan w rozruszniku jest zbyt blisko obudowy z magnesami i może nawet o nie ocierać)
Na zimę to podstawa dobry aku i sprawny rozrusznik ;)
Jeżeli chcesz to możesz niedrogim kosztem go zregenerować... tulejki 2szt 6zł, szczotkotrzymacz razem ze szczotkami max 30zł...

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: wt gru 27, 2011 19:22
autor: karol2010
jaras18, z tym olejem to tak może nie przesadzajmy. Ja jeżdze na mineralne 3 lata i trafilem na mroz -34 i odpalil za pierwszym podstawa to dobry rozrusznik , przewody, cewka, aparat, aku, i alternaror.

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: wt gru 27, 2011 23:48
autor: VW IRL
karol2010 pisze:Ja jeżdze na mineralne 3 lata i trafilem na mroz -34 i odpalil za pierwszym podstawa to dobry rozrusznik , przewody, cewka, aparat, aku, i alternaror.
Wiec tak przewody wymienione ok miesiaca temu cewka nie wiem , aparat z zeszlym roku , aku ma 4 tygodnie a alternator jest z 2005 roku a co do oleju to mam polsyntetyk Castrol 15w/40 :jezor: wiec zostaje raczej rozrusznik wiec naprawa za jakies ok miesiac zamowienie czesci z Pl dostarczenie do mnie wiec ok miesiaca zejdzie ( w IRL nie regeneruja rozrusznikow tylko kupuja nowy a nowy to ok 100 euro)

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: śr gru 28, 2011 12:54
autor: karol2010
u ciebie kolego rozrusznik jest w 90% zuzyty wiec napewno albo wymina albo regeneracja pomoże. A co do samego rozrusznika radziłbym sprawdzić model i do niego dopasowywać częsci bo jak ja szukalem to mi ileś typów rozrusznika pokazano i a pasował tylko jeden:)

Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: śr gru 28, 2011 20:56
autor: Jaras
co do oleju to mam polsyntetyk Castrol 15w/40 :jezor:
15w/40 to na pewno mineralny :bajer:

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: czw gru 29, 2011 15:55
autor: rafal9119
100 euro to nie duzo

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: pt gru 30, 2011 14:05
autor: VW IRL
jaras18 pisze:15w/40 to na pewno mineralny
Przepraszam chodzi o 10w/40
A co do rozrusznika czy jest inna mozliwosc sprawdzenia modelu jak nie mam zadnej naklejki na rozruszniku?

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: ndz sty 01, 2012 12:41
autor: Jaras
na rozruszniku powinien być wybity symbol... szukaj na korpusie rozrusznika... numery muszą być jeśli to oryginał bosch

Części kupuj mając w ręku te które są zużyte... ;)

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: pn sty 02, 2012 14:42
autor: VW IRL
jaras18 pisze:Części kupuj mając w ręku te które są zużyte...
Z tym bedzie problem bo czesci sa zakupione w PL a ja jestem w IRL :hmm: zobaczymy czy beda pasowac kupowane byly na podstawie nr vin a rozrusznik wyglada na ori

Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3

: pn sty 02, 2012 14:47
autor: karol2010
Sądze ze na podstawie nr vin beda pasowac. ale na przyszłość jak jestes daleko to sprawdzaj nr seryjne danego podzespolu i pod nie kupuj cześci bo o tyle ja czy koledzy w pl moga pojechac czy nawet pojsc do sklepu i wymienic o tyle ty jestes skazany na popsuty samochod i zakup nowych częsci. pozdro:)