Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
Witam mam pytanie do was miesiac temy wymienilem akumulator na nowy bo stary juz padal po wymianie aku auto palilo normalnie a jak zaczely sie przymrozki to w momencie odpalenia auta po 2 sec jest typowa reakcja walnietego aku co moze byc czy jest to wina rozrusznika ? dodam ze sprawdzalem ladowanie i miernik wskazuje ok 14 v
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
Zima to prawdziwy test sprawności zaplonu jak jeden element domina jest kijowy to predzej czy później przy temp poniżej 0 to sie okaże. Sprawdź tuleje na rozruszniku. jak sie powybijaly to pomimo mocnego aku rozrusznik nie bedzie dobrze krecil.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
Tak tez tuleje bralem pod uwage ale nie bylem pewny a czy moze tez byc przyczyna tego wyrobienie szczotek ( nie wiem w jakim stanie sa poprostu tak tez mi do glowy wpadly)
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
jakby szczotki się skonczyly to usłyszałbyś charakterystyczne cyk przy próbie odpalenia i to bylby jednyny dzwięk.ps. jak wymieniasz tuleje to możesz wymienic przy okazji szczotki pomimo tego ze nie zawiodły. Bo sam juz sie przekonalem jak bardzo tani jest zestaw naprawczy do rozrusznika mysle ze od 20 do 50zl a jak zrobisz i tuleje i szczotki to masz z bani rozrusznik na kilka lat:) Miałem tak ze wymienilem same szczotki i po pol roku do wymiany byly tuleje. Wynik? 2 razy jazda za częsciami 2 razy rozkrecanie rozrusznika wsyzło ze koszty 2 x. pozdrawaiam.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
Oczywiście że tak...
Podaj dokładnie jaki masz silnik, akumulator(pojemność i prąd rozruchu), i olej
Jeżeli twój golf zalany jest olejem mineralnym to w ujemnych temperaturach może na początku odpalania mieć ciężej, ponieważ olej mineralny który jest już zużyty gęstnieje poniżej zera...
Rozrusznik jeżeli ma już zużyte szczotki to może kręcić wolniej lub wgl nie kręcić... Podstawa to tulejki... jak bd wytarte to rozrusznik ma ciężej obrócić silnikiem (stojan w rozruszniku jest zbyt blisko obudowy z magnesami i może nawet o nie ocierać)
Na zimę to podstawa dobry aku i sprawny rozrusznik
Jeżeli chcesz to możesz niedrogim kosztem go zregenerować... tulejki 2szt 6zł, szczotkotrzymacz razem ze szczotkami max 30zł...
Podaj dokładnie jaki masz silnik, akumulator(pojemność i prąd rozruchu), i olej
Jeżeli twój golf zalany jest olejem mineralnym to w ujemnych temperaturach może na początku odpalania mieć ciężej, ponieważ olej mineralny który jest już zużyty gęstnieje poniżej zera...
Rozrusznik jeżeli ma już zużyte szczotki to może kręcić wolniej lub wgl nie kręcić... Podstawa to tulejki... jak bd wytarte to rozrusznik ma ciężej obrócić silnikiem (stojan w rozruszniku jest zbyt blisko obudowy z magnesami i może nawet o nie ocierać)
Na zimę to podstawa dobry aku i sprawny rozrusznik
Jeżeli chcesz to możesz niedrogim kosztem go zregenerować... tulejki 2szt 6zł, szczotkotrzymacz razem ze szczotkami max 30zł...
Mój GolF Mk3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=503143
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
jaras18, z tym olejem to tak może nie przesadzajmy. Ja jeżdze na mineralne 3 lata i trafilem na mroz -34 i odpalil za pierwszym podstawa to dobry rozrusznik , przewody, cewka, aparat, aku, i alternaror.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
Wiec tak przewody wymienione ok miesiaca temu cewka nie wiem , aparat z zeszlym roku , aku ma 4 tygodnie a alternator jest z 2005 roku a co do oleju to mam polsyntetyk Castrol 15w/40 wiec zostaje raczej rozrusznik wiec naprawa za jakies ok miesiac zamowienie czesci z Pl dostarczenie do mnie wiec ok miesiaca zejdzie ( w IRL nie regeneruja rozrusznikow tylko kupuja nowy a nowy to ok 100 euro)karol2010 pisze:Ja jeżdze na mineralne 3 lata i trafilem na mroz -34 i odpalil za pierwszym podstawa to dobry rozrusznik , przewody, cewka, aparat, aku, i alternaror.
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
u ciebie kolego rozrusznik jest w 90% zuzyty wiec napewno albo wymina albo regeneracja pomoże. A co do samego rozrusznika radziłbym sprawdzić model i do niego dopasowywać częsci bo jak ja szukalem to mi ileś typów rozrusznika pokazano i a pasował tylko jeden:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
15w/40 to na pewno mineralnyco do oleju to mam polsyntetyk Castrol 15w/40
Mój GolF Mk3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=503143
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
Przepraszam chodzi o 10w/40jaras18 pisze:15w/40 to na pewno mineralny
A co do rozrusznika czy jest inna mozliwosc sprawdzenia modelu jak nie mam zadnej naklejki na rozruszniku?
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
na rozruszniku powinien być wybity symbol... szukaj na korpusie rozrusznika... numery muszą być jeśli to oryginał bosch
Części kupuj mając w ręku te które są zużyte...
Części kupuj mając w ręku te które są zużyte...
Mój GolF Mk3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=503143
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
Z tym bedzie problem bo czesci sa zakupione w PL a ja jestem w IRL zobaczymy czy beda pasowac kupowane byly na podstawie nr vin a rozrusznik wyglada na orijaras18 pisze:Części kupuj mając w ręku te które są zużyte...
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Problem z odpaleniem na zimnym silniku Mk3
Sądze ze na podstawie nr vin beda pasowac. ale na przyszłość jak jestes daleko to sprawdzaj nr seryjne danego podzespolu i pod nie kupuj cześci bo o tyle ja czy koledzy w pl moga pojechac czy nawet pojsc do sklepu i wymienic o tyle ty jestes skazany na popsuty samochod i zakup nowych częsci. pozdro:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości