golf lll 1,8 (90km, kombi benz/gaz) - słabe ogrzewanie
: sob gru 10, 2011 14:33
Witam!
Widziałem już kilka podobnych tematów, w których opisany był ten problem i przyczyna może być:
- niedrożna nagrzewnica lub wykruszona gąbka na klapce ciepło-zimno
- uszkodzony termostat
- uszkodzony czujnik temperatury
- co niektórzy wymieniali rurki przed wejściem do nagrzewnicy, bo zaworek zapchany
- zapowietrzony układ chłodzenia
- niedobór płynu lub jego zużycie
- uszkodzona pompa wody
- i wreszcie: pęknięta uszczelka pod głowicą
Objawy moim golfie to:
- od momentu gdy jest słabe ogrzewanie wskaźnik temp. waha się od 80 do 90 - zawsze był 90 bez względu na pogodę
- dwie świece zapłonowe są białe, dwie czarne
- niewielki ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym
- dym z wydechu jest nieco bardziej obfity niż moim zdaniem powinien być - kolor biały
Napisze teraz w jakim punkcie diagnozowania jestem:
- nagrzewnica jest ok
- niestety nie sprawdziłem tej gąbki na klapce ciepło-zimno, ale gdy dostałem się już do nagrzewnicy, to nie było tam śladów jej wykruszenia - dopiero złożyłem wszystko do kupy wyczytałem, że w kilku przypadkach zaklejenie dziury powstałej przez wykruszenie gąbki rozwiązało problem
- układ odpowietrzony i płyn wymieniony na nowy
- dobra wiadomość jest taka, że po tych zabiegach i kilku jazdach czuć poprawę, ale powinno być gorące powietrze gdy potencjometr jest maksymalnie rozkręcony
- za moment idę sprawdzić ciśnienie w cylindrach - obawiam się najgorszego - pękniętej uszczelki pod głowicą - bowiem ubytek płynu, gęstszy niż zwykle dym z wydechu, no i te świece mogą właśnie na to wskazywać
Chciałbym poznać opinie forumowiczów zanim wstawię auto do mechesa - a o dobrego jest na prawdę trudno, poza tym sporo rzeczy można zrobić samemu i właśnie na to jestem przygotowany - może to nie uszczelka - może to coś, co mógłbym naprawić sam
Widziałem już kilka podobnych tematów, w których opisany był ten problem i przyczyna może być:
- niedrożna nagrzewnica lub wykruszona gąbka na klapce ciepło-zimno
- uszkodzony termostat
- uszkodzony czujnik temperatury
- co niektórzy wymieniali rurki przed wejściem do nagrzewnicy, bo zaworek zapchany
- zapowietrzony układ chłodzenia
- niedobór płynu lub jego zużycie
- uszkodzona pompa wody
- i wreszcie: pęknięta uszczelka pod głowicą
Objawy moim golfie to:
- od momentu gdy jest słabe ogrzewanie wskaźnik temp. waha się od 80 do 90 - zawsze był 90 bez względu na pogodę
- dwie świece zapłonowe są białe, dwie czarne
- niewielki ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym
- dym z wydechu jest nieco bardziej obfity niż moim zdaniem powinien być - kolor biały
Napisze teraz w jakim punkcie diagnozowania jestem:
- nagrzewnica jest ok
- niestety nie sprawdziłem tej gąbki na klapce ciepło-zimno, ale gdy dostałem się już do nagrzewnicy, to nie było tam śladów jej wykruszenia - dopiero złożyłem wszystko do kupy wyczytałem, że w kilku przypadkach zaklejenie dziury powstałej przez wykruszenie gąbki rozwiązało problem
- układ odpowietrzony i płyn wymieniony na nowy
- dobra wiadomość jest taka, że po tych zabiegach i kilku jazdach czuć poprawę, ale powinno być gorące powietrze gdy potencjometr jest maksymalnie rozkręcony
- za moment idę sprawdzić ciśnienie w cylindrach - obawiam się najgorszego - pękniętej uszczelki pod głowicą - bowiem ubytek płynu, gęstszy niż zwykle dym z wydechu, no i te świece mogą właśnie na to wskazywać
Chciałbym poznać opinie forumowiczów zanim wstawię auto do mechesa - a o dobrego jest na prawdę trudno, poza tym sporo rzeczy można zrobić samemu i właśnie na to jestem przygotowany - może to nie uszczelka - może to coś, co mógłbym naprawić sam