Problem z ABD

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bibek78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 10, 2006 18:42
Lokalizacja: Śląsk

Problem z ABD

Post autor: bibek78 » śr wrz 14, 2011 20:54

Witam!
Proszę o poradę. Mam taki problem, niedawno kupiłem golfa 3 z 94 roku o pojemności 1,4 z silnikiem ABD z gazem. Problem polega na tym ze jak były stare kable, świece kopułka i palec to auto ciężko paliło ale jechało w miarę normalnie. Kupiłem czujnik temp płynu chłodzącego i po wymianie nic się nie zmieniło. Postanowiłem wymienić przewody, świece, kopułkę i palec bo były w opłakanym stanie. Po wymianie tych rzeczy jest katastrofa, auto pierdzi strzela i nie chce w ogóle jechać ani na benzynie ani na gazie, poza tym auto pali tylko na dwa gary(1 i 4)nie wiem czy przed wymiana kabli pracował na dwa ale chyba pracował na 4, bo inaczej jechał. Zmierzyłem kompresje i jest w miarę równo na 4 cylindrach w okolicach 12-13. Jest tam jeszcze jeden element który znajduje się po lewej stronie patrząc od przodu auta przy podszybiu(niestety nie wiem co to jest i jak się nazywa) i wydaje dźwięk,takie cykanie,a le tylko przy spadających obrotach .Próbowałem na wyczucie przestawić zapłon, ale też nic to nie dało.
Nie wiem co tam można by jeszcze sprawdzić, zrobić.
Proszę o wszelkie porady



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z ABD

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 14, 2011 21:26

nie wiem czy to to kolega już gdzieś pytał i podpowiedziałem żeby się upewnić czy niema błędu w kolejności kabli, bo jak się coś skichało po jakiejś naprawie to trzeba się cofnąć i pomyśleć gdzie zrobiono błąd.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bibek78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 10, 2006 18:42
Lokalizacja: Śląsk

Re: Problem z ABD

Post autor: bibek78 » śr wrz 14, 2011 21:36

Kable są podłączone prawidłowo. Koło pasowe ustawione na znaku z obudowa i palec wtedy "wskazuje" miejsce podłączenia pierwszego kabla który idzie na pierwszy cylinder a później kolejno 3ci,4ty,2gi.
Tak to powinno być?



adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Re: Problem z ABD

Post autor: adamwwy » śr wrz 14, 2011 21:56

Zamień na chwilę przewody z 3 cylindra na 2 i odwrotnie. Tj. zdejmij z 3 świecy i załóż na 2



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z ABD

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 14, 2011 22:04

kolejność 1-3-4-2 owszem, tylko pamiętaj że jak patrzysz od przodu na aparat to kolejność w silnikach z aparatem w głowicy liczysz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, a jeśli aparat mają w bloku do zgodnie, może na odwrót nie pamiętam mniejsza z tym ale wiesz o co mi chodzi, więc próbuj robić jak kolega wyżej radzi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Problem z ABD

Post autor: adamwwy » śr wrz 14, 2011 23:44

ABD ma w głowicy i jest napędzany wraz z wałkiem rozrządu i kolega pewnie liczył tak jakby palec obracał się w prawo, a obraca się w lewo patrząc naprzeciw aparatu... Jestem na 99% pewny złego podłączenia kabli. Jak zamienisz 2 z 3 to zadziała :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości