Strona 1 z 1

Kontrolka oleju

: pn sie 22, 2011 13:37
autor: Resterwers
Witam.

Mam Golfa 3 od pewnego czasu i przyznam szczerze, że trochę zaniechałem sprawdzanie oleju. Na szczęście w porę się zorientowałem ale może zaczne od początku. Zaraz po kupnie czasami zdarzało mu się zaraz po przejechaniu kilkuset metrów od odpalenia sygnalizować coś odnośnie oleju. Problem był o tyle dziwny, że pojawiała się kontrolka wraz z dźwiękiem ale po 2-3 sekundach ustawało. Taki dziwny objaw miałem może 5 razy. Sprawdzałem olej i było do górnej kreski. Po przejechaniu ok. 700-800km zajrzałem ponownie pod maskę i sprawdziłem olej no i niestety okazało się, że z maksimum zrobiło się mniej niż minimum. Chciałbym zapytać się czego to może być wina? Silnik wg. licznika ma 180 przebiegu ale nie jestem w stanie powiedzieć, czy ktoś tam przy nim nie kręcił. Prawdopodobnie wlany jest półsyntetyk (nie jestem pewien) ale w takiej sytuacji zastanawiam się czy nie zmienić oleju na pełny minerał.

Kontrolka oleju

: pn sie 22, 2011 14:16
autor: Qto
Resterwers pisze:Po przejechaniu ok. 700-800km zajrzałem ponownie pod maskę i sprawdziłem olej no i niestety okazało się, że z maksimum zrobiło się mniej niż minimum.
Rozumiem, że poczekałeś aż olej spłynie do miski ??
Resterwers pisze:Chciałbym zapytać się czego to może być wina?
jeżeli nie ma wycieków to silnik raczej kwalifikuje się do remontu
Resterwers pisze:Prawdopodobnie wlany jest półsyntetyk (nie jestem pewien) ale w takiej sytuacji zastanawiam się czy nie zmienić oleju na pełny minerał.
Skoro nie wiesz jaki jest olej to powinieneś zacząć od jego wymiany...i filtra...tylko nie minerał jak sugerujesz a półsyntetyk
Obserwuj co się dzieje, kontroluj poziom oleju...obadaj czy wycieków nie ma...no i ciśnienie też można zmierzyć.

Poszukaj tematów o kontrolce oleju - cała masa tego na forum. O ubytkach oleju też poszukaj...nie ma sensu rozpisywać się setny raz na ten sam temat.

Kontrolka oleju

: pn sie 22, 2011 14:19
autor: miś fazi
zacznij od sprawdzenia uszczelniaczy zaworów , jeśli są w kiepskim stanie to olej niestety będzie brał , zobacz czy po dłuższym postoju jak go zapalisz , nie puści z ruru dymu , jeśli tak to prawdopodobnie uszczelniacze kończą żywot

Kontrolka oleju

: pn sie 22, 2011 14:24
autor: Paweł Marek
Resterwers, mechanik - pomioar ciśnienia oleju na koniecznie w pełni rozgrzanym silniku na wolnych i przy 2000 obrotów. To ci daje wiedze czy autem można bezpiecznie jeździć czy nie bo smarowanie za słabe. Potem reszta diagnostyki - sprężanie głównie i wówczas decyzja co naprawiasz

Kontrolka oleju

: pn sie 22, 2011 14:48
autor: Resterwers
Dziękuję za pomoc, postaram się jak najszybciej udać do mechanika bo z tym nie ma żartów. Niestety wydaje mi się, że będzie trzeba wymienić uszczelniacze bo mała chmure za autem przy odpalaniu widać. Jaki powinien być koszt diagnozy i koszt wymiany uszczelniaczy? Pytam żeby się nie wysypać niepotrzebnie.

Kontrolka oleju

: pn sie 22, 2011 14:50
autor: miś fazi
komplet uszczelniaczy to 30 zł , tylko są 7mm i 8 mm , jakie są u Ciebie nie wiem , a koszt robocizny jeśli nie robisz sam to około 200zł m, zależy kto i gdzie

Re: Kontrolka oleju

: pn sie 22, 2011 14:53
autor: Resterwers
miś fazi pisze:komplet uszczelniaczy to 30 zł , tylko są 7mm i 8 mm , jakie są u Ciebie nie wiem , a koszt robocizny jeśli nie robisz sam to około 200zł m, zależy kto i gdzie
Mogłem to zrobić przy wymianie rozrządu. Cena pewnie byłaby niższa, polak mądry po szkodzie.
a jaka powinna być cena za samą diagnozę, którą opisał Paweł Marek?

Kontrolka oleju

: pn sie 22, 2011 14:59
autor: miś fazi
pomiar ciśnienia , to zrobi Ci każdy kto ma manometr za zgrzewkę , to chodzi o pomiar ciśnienia sprężania , co zaś do pomiaru ciśnienia oleju to tu tak samo potrzebny jest manometr tylko troszkę inny , koszt tego pomiaru też nie wielki

Re: Kontrolka oleju

: sob sie 27, 2011 00:38
autor: Resterwers
miś fazi pisze:pomiar ciśnienia , to zrobi Ci każdy kto ma manometr za zgrzewkę , to chodzi o pomiar ciśnienia sprężania , co zaś do pomiaru ciśnienia oleju to tu tak samo potrzebny jest manometr tylko troszkę inny , koszt tego pomiaru też nie wielki
Dzisiaj pożyczyłem od znajomego manometr i sprawdziłem ciśnienie na świecach. Wyszło 10-11 co jest dobrym wynikiem :) Co w takiej sytuacji może być przyczyną spalania oleju oprócz uszczelniaczy? Bo żadnych wycieków na silniku nie widać. Po długim postoju (np. na noc) auto ciężko odpala, trzeba chwile nim pokręcić co sugeruje zalewanie olejem bo po jeździe i np. godzinnej przerwie autko pali "od kopa".

Kontrolka oleju

: sob sie 27, 2011 19:50
autor: miś fazi
zacznij od uszczelniaczy , powinno się poprawic

Kontrolka oleju

: ndz sie 28, 2011 21:24
autor: majekMK2
ja ostatnio robiłem uszczelniacze i od razu lepiej narazie nie pali oleju nie kopci wiec tak jak kolega pisze zrób uszczelniacze pierwsze