temperatura płynu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Virnik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob cze 25, 2011 18:42
Lokalizacja: Wrocław

temperatura płynu

Post autor: Virnik » czw cze 30, 2011 19:03

Witam! moje autko to golf mk3 93r 1.4 w dowodzie ma KAT.

Gdy zaczęło się robić ostatnio bardzo gorąco, temperatura płynu w mieście podchodzi mi do 110st, dodam że pół roku temu wymieniany był termostat ( a właściwie wkładany nowy, bo poprzedni właściciel niewiadomo czemu go wyjął) i ciągle musze dolewac płynu chłodniczego, po dłuższych trasach na silniku jest pełno plam, pewnie to płyn chłodniczy, ale po zapachu nie rozpoznałem. Oczywiście na te 110st pomaga odkręcenie na full ciepłego nawiewu, ale litości ile mogę sie smażyć w tym aucie. Czy to wina termostatu (moge wymienić następny, ale stąd pytanie czy w ogóle to trzeba zrobić) czy to może być coś poważniejszego z silnikiem?


Obrazek

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

temperatura płynu

Post autor: zielu » czw cze 30, 2011 20:49

całkiem prawdopodobne ze to termostat właśnie, zamienniki lubią się dość często niestety psuć..


Obrazek

Awatar użytkownika
Virnik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob cze 25, 2011 18:42
Lokalizacja: Wrocław

temperatura płynu

Post autor: Virnik » czw cze 30, 2011 21:04

a można wytłumaczyć jak termostat wpływa na to że jest za duża temperatura albo jakies przecieki przy silniku?
w zimie bez termostatu nie moglem osiagnac 80st a teraz nie moge zejsc ze 110st


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

temperatura płynu

Post autor: Paweł Marek » czw cze 30, 2011 21:28

Piszesz o plamach na silniku ciśnienie jest za duże więc najpierw zmień korek zbiorniczka jak nie pomoże to termostat


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Virnik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob cze 25, 2011 18:42
Lokalizacja: Wrocław

temperatura płynu

Post autor: Virnik » czw cze 30, 2011 21:43

sprawny sprawny bo jak odrkecam to ciezko i na ciepłym mocno syczy jak sie odkreca.

taki mały OT:
młody człowiek jestem, to moje pierwsze auto, kupilem tego golfa bo byl jedyny niezgnity nie zalany i zadbany golf jakiego znalazlem, więc teraz moje pytanie, czy lepiej zrobić mu swapa na 1.8 czy kupic innego golfa 1.8? rozumiem ze przy swapie to duzo do wymiany hamulce itp, ale zalezy mi na tej budzie i na 60 kucykach (chociaż pewnie przez 18 lat mu uciekło z 20) to ja nie szaleje.. prosze o rade i tak pi przez drzwi cene.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

temperatura płynu

Post autor: Paweł Marek » czw cze 30, 2011 21:52

Virnik pisze:sprawny sprawny bo jak odrkecam to ciezko i na ciepłym mocno syczy jak sie odkreca.
sprawność polega na tym żeby nadmiar ciśnienia upuścić, ma mieć ono konkretną wartość w rozgrzanym układzie chłodzenia więc że syczy to nic nie znaczy. A jest to istotne, stary korek zwykle wystarczy wygotować w wodzie z octem ale nowy to taniocha. O swapa proszę nie pytaj użyj wyszukiwarki jest dziesiątki tematów. Zrobić można wszystko cena zależy nie tylko od kosztów części do przekładki ale w połowie od tego czy zrobisz to sam czy nie a to już musisz sam ocenić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
adamtb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

temperatura płynu

Post autor: adamtb » czw cze 30, 2011 22:34

Może chłodnica jest już tak zawalona że nie wyrabia, sprawdź też drożność i szczelność wszystkich węży i cybanty bo gdzieś musi pryskać na ten silnik jak piszesz. Ja kiedy jeszcze miałem motory to rury wydechowe czyściliśmy z kumplami rozcieńczoną sodą kaustyczną i wiem że do chłodnic goście na garażach też to lali i czyścili.



Awatar użytkownika
Virnik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob cze 25, 2011 18:42
Lokalizacja: Wrocław

temperatura płynu

Post autor: Virnik » czw cze 30, 2011 23:44

o rany bardzo pesymistyczna opinia, ale nic z niej nie dymi, nic tam sie nie dzieje, jak jest te 110 otwieram to w na moje oko ok..


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

temperatura płynu

Post autor: marcin7x5 » pt lip 01, 2011 11:03

A czy włącza ci się wogóle wentylator chłodnicy?



Awatar użytkownika
Virnik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob cze 25, 2011 18:42
Lokalizacja: Wrocław

temperatura płynu

Post autor: Virnik » pt lip 01, 2011 11:51

tak...


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

temperatura płynu

Post autor: marcin7x5 » pt lip 01, 2011 12:15

Ale przy jakiej temp sie załacza a przy jakiej wyłacza?



Awatar użytkownika
Virnik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob cze 25, 2011 18:42
Lokalizacja: Wrocław

temperatura płynu

Post autor: Virnik » pt lip 01, 2011 12:57

w sumie to słyszę ją dopiero jak kończe jazde po wyłączeniu auta


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

temperatura płynu

Post autor: marcin7x5 » pt lip 01, 2011 14:36

Skoro wentylator nie jest w stanie jej zbić pomimo tego, że jest włączony to może i chłodnica ma juz za małą przepustowość.



adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

temperatura płynu

Post autor: adamwwy » pt lip 01, 2011 20:54

Sprawdź przy jakiej temperaturze otwiera się termostat. Rozgrzej silnik do około 70st., otwórz maskę i co jakiś czas sprawdzaj przewód idący z chłodnicy do króćca na silniku. Przy około 90st. powinien zrobić się gorący, a wraz z nim cała chłodnica. Jeśli wąż jest ciepły w temperaturze ok. 70st. to prawdopodobnie termostat jest przycięty w pozycji częściowo otwartej, jeśli wąż robi się ciepły, ale chłodnica nie, lub jest ciepła tylko częściowo to prawdopodobnie jest zapchania/zakamieniona. Jeśli wąż nie robi się ciepły mimo wzrostu temperatury to jest uszkodzony termostat i się nie otwiera tak jak należy. W nowszych modelach były inne termostaty i obudowy w których wyrabiało się gniazdo w miejscu gdzie zapiera się termostat i też były takie cyrki, ale to raczej nie dotyczy Twojego silnika chyba, że ktoś coś zmienił. Jest jeszcze kilka innych opcji, ale na początek sprawdź to co Ci napisałem bo to nic nie kosztuje. I uważaj na wentylator przy sprawdzaniu chłodnicy. Najlepiej odepnij na tą chwilę wtyczkę od niego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości