Strona 1 z 1

Problem z obrotami w 2.0 16v abf

: ndz maja 22, 2011 12:45
autor: piotrek gti_abf
Witam! Mam taki oto problem: pewnego dnia jadąc sobie moim golfem 3 2.0 16v abf dojechałem do skrzyżowania puściłem nogę z gazu a on nagle zgasł więc odpaliłem a on w ciągu sekundy znowu zgasł i tak kilka razy pod rząd, więc przy następnym odpaleniu dodałem mu trochę gazu i wtedy jakoś chodził, ale gdy tylko puściłem gaz to zaraz gasł, starając się nie puszczać gazu dojechałem do domu. Na drugi dzień umyłem dokładnie przepustnice i silniczek krokowy poskładałem wszystko i próba: jakoś odpalił ale miał za niskie obroty tak poniżej 600 ledwo co chodził, ale przynajmniej nie gasł i takim stanie go zostawiłem. Za jakiś czas trzeba było gdzieś jechać i znowu podobna sytuacja odpalam a on gaśnie więc przytrzymałem go na gazie chwile i jakoś się wszystko "unormowało" (ale obroty dalej ok. 600) wygląda to tak jakby ssania nie miał, no i ja chce ruszać dodaje gazu a tu on zaczyna się dusić a obroty zaczęły się wahać od 1000 do1500 pochodził tak z minute i wszystko wróciło do poprzedniego stanu czyli obr. ok. 600. więc później podmieniłem czujnik od temp, zakładałem 3 po kolei i zero poprawy. Przejrzałem też wężyki od podciśnień i wszystko wygląda w porządku. Golf zachowuje się tak już ponad tydzień, czyli na zimnym silniku trzeba go trochę przytrzymać na gazie (tak ok. minuty), obr. ok. 600 jedyne co to jak na razie nie dusi się i obr. mu się nie wahają. Dodam że auto nie ma instalacji lpg. wiem że podobne tematy były ale niestety nie okazały się pomocne bo auto dalej nie chodzi jak powinno :-( Za pomoc z góry dzięki!!

Problem z obrotami w 2.0 16v abf

: pn maja 23, 2011 19:55
autor: wasiak
jak masz mozliwosc podmien krokowca na poczatek

Problem z obrotami w 2.0 16v abf

: pn maja 23, 2011 20:19
autor: piotrek gti_abf
Dzisiaj byłem na kompie i wywaliło czujnik temp. podmieniłem i dalej to samo... A najlepsze jest to że vag widzi temp. płynu 160 stopni C... Rok temu jak vag też widział taką temp. to padł sterownik :-x i co tym razem znów to samo??? :banghead:

Problem z obrotami w 2.0 16v abf

: śr maja 25, 2011 08:55
autor: Gawior
Może masz kiepską masę ? Często sterownik pada z barku odpowiedniej masy. Jak coś to mogę dać ci namiar do kogoś, kto może ma ECU od ABF-a

Problem z obrotami w 2.0 16v abf

: śr maja 25, 2011 14:02
autor: Paweł Marek
dwa razy to byłby pech, sprawdź czy nie ma brudu we wtyczce czujnika albo zwarcia na jego kalekach.

Problem z obrotami w 2.0 16v abf

: śr maja 25, 2011 15:21
autor: piotrek gti_abf
Kolego Gawior jak coś to możesz dać mi te namiary na ten sterownik, mój jeszcze nie padł, ale w razie co to niech są :-) A jeśli chodzi o tą masę to zaraz idę to sprawdzić, zobaczę też tą wtyczkę bo faktycznie może być tam brud bo mam walniętą uszczelkę pod pokrywą zaworów i może dostało się tam trochę oleju. Jak na razie to Golfowi ani się nie pogorszyło ani nie polepszyło, czyli na zimnym brak ssania, a na ciepłym obroty ok 600 :? Dzięki koledzy za zainteresowanie i za pomoc :-) jak się coś zmieni będę pisał.

Problem z obrotami w 2.0 16v abf

: pt lip 01, 2011 16:50
autor: Mentos6660
piotrek ijak rozwiozales swoj problem? Mam ten sam problem, brak ssania obroty 600 i chodzi tylko jak sie troche zagrzeje:/ Jezeli ma ktos sterownik prosz eo kontakt

Problem z obrotami w 2.0 16v abf

: wt lip 05, 2011 23:22
autor: piotrek gti_abf
Mój problem niestety nie jest jeszcze rozwiązany do końca. To co jeszcze zrobiłem to pojechałem do konkretnego elektryka wg którego wszystko jest ok ze strony elektrycznej poza tym że sterownik widzi troche za duża temp powietrza zasysanego troche ponad 40 stopni ale to niby nie problem. Na zimnym dalej nie chodził dobrze wiec podniosłem delikatnie obroty krańcówką zamknięcia przepustnicy i teraz ma ok 780obr/min czy to na zimnym czy na ciepłym i przynajmniej nie gaśnie :-)

Problem z obrotami w 2.0 16v abf

: śr lip 06, 2011 16:15
autor: Mentos6660
U mnie problem rozwiazany:D pablomed z golf3.pl napisal : " Regulator ma plus stały po bezpieczniku którego numeru nie pamiętam (więc sprawdź wszystkie - na tym samym bezpieczniku siedzi elektrozawór zbiorniczka z węglem aktywnym w prawym nadkolu) oraz sterująca masę od ECU z pinu 27". Wiec sprawdzilem bezpieczniki i okazalo sie ze mialem dwa spalone po wymianie samochod chodzi jak nowka:D Nie ma to jak sprawdziwi fachowcy:D Pozdrawiam i mam nadzieje ze ty tez rozwiazesz swoj problem. Pozdrawiam!

Problem z obrotami w 2.0 16v abf

: śr lip 06, 2011 22:11
autor: piotrek gti_abf
Dzięki za podpowiedź :D jutro biore się za przeglądanie bezpieczników :-)