Strona 1 z 1

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: wt maja 03, 2011 22:39
autor: evilenko
Witam. Wiem, że temat był już wielokrotnie poruszany ale chciałbym upewnić się czy dobrze rozumuję zanim kupię nowy czujnik. Zacznę od tego, że wczoraj w zasadzie bez powodu sprawdziłem zgodnie z informacjami znalezionymi na forum sprawność tego czujnika i okazało się ku mojemu zdziwieniu, że na pinach 1 i 3 opór wynosił nieskończoność. Z tego co dowiedziałem się na forum to piny 2 i 4 odpowiadają za wskaźnik temperatury (działa ok) a 1 i 3 za sygnał wysyłany do kompa. Sprawdzałem wskazania czujnika vagiem i są ok, nie ma żadnego błędu tego czujnika. Stąd moje pytanie - czy gdy podpinamy auto pod vaga to on również wyświetla wartości z pinów 2 i 4? Czy dobrze rozumiem, że ECU przez takie niewłaściwe wskazanie myśli, że silnik jest zimny i zwiększa dawkę paliwa tak jak na ssaniu? Wydawało mi się, że te czujniki głównie psują się w ten sposób, że mają za małą rezystancję i przez to ECU nie włącza ssania co utrudnia pracę zimnego silnika - miałem tak z poprzednim czujnikiem.

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: wt maja 03, 2011 23:08
autor: forevwers
jak opor moze wynosic nieskonczonosc ???? opor albo jest (zwarcie) albo go nie ma (przerwa). nie ma czegos takiego jak nieskonczonosc... dobrze miales miultimetr ustawiony????

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: śr maja 04, 2011 00:40
autor: evilenko
Opór nieskończoność to trochę niefortunny skrót myślowy od opór niekończenie duży. A jak będziesz próbował zmierzyć rezystancję drewna to opór będzie czy nie? Czy ta jedynka na wyświetlaczu będzie oznaczała brak oporu? Multimetr dobrze ustawiony - dla pinów 2 i 4 przy temperaturze chłodziwa ok 90 stopni opór wynosił 180, co jest wartością zbliżoną do normy dla pinów 1 i 3.

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: śr maja 04, 2011 00:51
autor: Qto
evilenko pisze:Wydawało mi się, że te czujniki głównie psują się w ten sposób, że mają za małą rezystancję i przez to ECU nie włącza ssania co utrudnia pracę zimnego silnika - miałem tak z poprzednim czujnikiem.
Bywa też odwrotnie...wtedy mogą występować problemy z odpalaniem na ciepłym silniku

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: śr maja 04, 2011 17:12
autor: rafal85rtc
evilenko pisze:Czy dobrze rozumiem, że ECU przez takie niewłaściwe wskazanie myśli, że silnik jest zimny i zwiększa dawkę paliwa tak jak na ssaniu?
dokładnie, tez mam silnik AAM miałem zepsuty czujnik i silnik non stop chodził tak jak na ssaniu nawet jak było na blacie 90 stopni. wymieniłem czujnik i jest ok :bigok:

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: śr maja 04, 2011 23:15
autor: Paweł Marek
evilenko, Ecu oczywiście bierze info z pinów 1 i 3. I ta wartość widzi też vag. Wartości z 2 i 4 dla licznika Vag nie widzi. Jeśli dobrze podpiąłeś miernik do czujnika i miernik jest sprawny to czujnik masz zepsuty i trzeba zmienić.

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: czw maja 05, 2011 09:46
autor: evilenko
Dziękuję bardzo za informacje. Sprawdzę jeszcze raz jak to w VAGu wygląda, bo ostatnio podłączałem się przed weekendem ale już od jakiegoś czasu jest coś nie tak. Miernik sprawny, nawet prosiłem brata żeby sam zmierzył i jemu wyszło to samo. Pewnie będę musiał kupić nowy czujnik, który na wszelki wypadek sprawdzę zaraz po zakupie.

Ze swojego pierwszego ori czujnika spisałem numer 357 919 501 A i w inter cars znalazłem czujnik firmy Vemo za 92 zł: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=A6B586" onclick="window.open(this.href);return false; i Hella za 132 http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=A6B586" onclick="window.open(this.href);return false; i teraz nie wiem czy opłaca się kupować Hellę, bo kosztuje dość sporo.

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: wt maja 10, 2011 11:33
autor: evilenko
Niesprawny okazał się... miernik a konkretnie jego przewody. Paweł Marek dziękuję za cenne informacje o tym, że z VAG bierze info właśnie z pinów 1 i 3. Sprawdziłem jeszcze raz na kompie (było ok), nie dało mi to spokoju, wziąłem miernik od brata i okazało się, że czujnik jednak sprawny. Dodam jeszcze tylko, że już zamówiłem nowy w ASO Skody za 118 PLN i cieszę się, że nie muszę wydawać tej $ bo w końcu muszę zrobić skrzynię.

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: śr maja 11, 2011 23:10
autor: dziabi3
nieskończona to jest niektórych głupota

zamiast się czepiać gościa to mu pomurzcie


obroty muszą spaść po rozgrzaniu wyraźnie jak ci spadają to wsio ok jak nie jesteś pewien ponów próbę pomiaru rezystancji zgodnie z opisem z forum

koszt czujnika to około 40zł

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: pn cze 13, 2011 21:06
autor: trebor102
Witam,
Zapytanie w tym temacie. Autko rozgrzane - zapala super. Zimne po nocy - nie chce zapalić . Jak się otworzy przepustnicę na maxa i odpala to w końcu chodzi , ale nierówno i mocno dymi ( bogata mieszanka).Po paru sekundach wszystko wraca do normy. Auto trzyma obroty , odpala idelanie. Czy to może być czujnik temperatury?? Silnik AAM 1,8 Bosch Motronic - jeden czujnik do cieczy (cztery piny).Jak to sprawdzić bez VAG'a??
Proszę o poradę.

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: wt cze 14, 2011 12:26
autor: evilenko
Rzeczywiście warto sprawdzić czujnik temperatury. Na zimnym (wyłączonym) silniku odłącz wtyczkę i zmierz opór między pinami 1 i 3 (zgodnie z opisem na wtyczce). Czynność powtórz przy mocno rozgrzanym silniku. Zmierzone wartości porównaj z tymi, które znajdziesz na forum.

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: wt cze 14, 2011 13:40
autor: trebor102
w tym temacie.
Czy jeżeli przy zimnym silniku odepnę wtyczkę od czujnika temperatury , to auto powinno zapalić od razu???
Czy z tym czujnikiem jest podobnie jak z sondą lambda ( jak się odetnie to "komputer "przechodzi w tryb "serwisowy"?
Pozdrawiam

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: wt cze 14, 2011 20:09
autor: evilenko
Tak, jest dokładnie tak jak piszesz, komputer przejdzie w tryb serwisowy i auto powinno odpalić bez większych problemów.

AAM czujnik temperatury - ssanie przy 90 st. C?

: śr cze 15, 2011 11:42
autor: trebor102
Dziękuję za zainteresowanie.
Opiszę jeszcze tylko , że gdy zdjąłem wtyczkę z czujnika i popsikałem ją środkiem typu WD-40 to od dwóch poranków( odpukać) auto zapala idelanie. Może rzeczywiście było to związane z brakiem odpowiedniego sygnału z czujnika.
Pozdrawiam i .. do przodu.