Strona 1 z 3

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: ndz kwie 10, 2011 22:22
autor: bajerant21
Witam zwracam się o pomoc do wszystkich posiadaczy VW Golfa III ! Pomóżcie mi
Mam ogromny problem .Stała się taka rzecz że muszę dodać gazu aby odpalił .Kolejna rzecz to taka że jadąc daje mu gazu a on się dusi i powoli rozpędza jest zamulony. Powinien iść jak wściekły po wciśnięciu gazu w podłoge a on idzie max 150 .Przy gazowaniu coś strzela i kicha.Zachciało mi się umyć silnik ! Najpierw chodził dobrze natomiast na drugi dzień chciałem go odpalić a tu muka.Pedałując gazem odpali ale nie stoi na obrotach
Pomóżcie mi

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: pn kwie 11, 2011 12:59
autor: Gawior
Po pierwsze, to podaj jaki masz silnik, bo w wersji GTi było kolka 2.0 w tym kilka 2.0 8v i 2.0 16v ( ABF )

Ja bym zajrzał w układ zapłonowy, zwłaszcza że myłeś silnik.
Ja jak założyłem jakąś kiczowatą kopułkę ( nową ), bo moja była już wysłużona ( BOSCH ), to na trasie żeby go rozbujać do 140km/h musiałem go deptać przez parę km i szedł jakbym miał tonową przyczepę z tyłu ( był mułowaty i się dusił ).
Założyłem startą i było lepiej. Ale praktycznie od razu podjechałem do sklepu po nową BOSCH-a ( dałem 27zł z rabatem ).

To takie moje przypuszczenie, ale mogłeś zalać cokolwiek innego, ale jednak zaczął bym od zapłonu.

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: pn kwie 11, 2011 13:14
autor: marek007
Tak jak pisze Gawior wilgoć w ukł.elektr.
Chcesz umyć silnik to warto to robić z głową i użyć odpowiednich środków.
Dlatego zawsze sie pukałem w głowę jak widziałem jak ktoś myjką jedzie silnik (nie twierdzę, że ty tak robisz - taka dygresja/przestroga).
Od takiej zabawy można załatwić głowicę.

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: pn kwie 11, 2011 17:38
autor: bajerant21
Mam 2.0 8v
Byłem u mechanika i też stwierdził że to wilgoć.

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: pn kwie 11, 2011 17:51
autor: bajerant21
Ale czy przez kopułke działoby się tak że żeby odpalić samochód to trzeba pedałować gazem ?

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: pn kwie 11, 2011 18:07
autor: Warren.
Zacznij od sprawdzenia kopułki. Najprawdopodobniej jest mokra w środku.

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: pn kwie 11, 2011 22:05
autor: bajerant21
Ok jutro zabieram się za czyszczenie kopułki

Re: WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: pn kwie 11, 2011 22:56
autor: bajerant21
A czy to pewniak że to ta kopułka ?

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: pn kwie 11, 2011 23:18
autor: Paweł Marek
Nie to nie pewniak. Nie napisałeś typu siilnika ale pozdejmuj wtyczki z czujnika halla i czujnika obrotów jeśli masz, zdejm kopułkę , wtyczkę z cewki zostaw tak na jakiś czas najlepiej na ciepłym silniku jak wyschnie wszystko poskładaj powinno ustąpić

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: wt kwie 12, 2011 11:14
autor: bajerant21
2.0 8v 115 koni 85kw
Gdzie te czujniki są ?

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: wt kwie 12, 2011 14:46
autor: Gawior
Napisałeś parametry silnika, a nie typ. Było kilka silników z tymi parametrami np. 2E ( najbardziej różniący się od pozostałych ), AGG, ADY itd.

Może inaczej. Masz przepływomierz klapkowy, który znajduje się w puszce filtra powietrza ( zintegrowany z puszką ): http://img14.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1415824549" onclick="window.open(this.href);return false;
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... jgcjSp&t=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy masz może coś w tym stylu ( to przy filtrze powietrza ): http://img20.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1474440604" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak to pierwsze, to masz silnik 2E ( był montowany do końcówki 1994r. ), ale jak masz ten drugi przepływomierz, to masz któryś z pozostałych silników, ale nie 2E :jezor:

Czujnik halla niezależnie od typu silnika masz w aparacie zapłonowym. Wtyczka zboku aparatu z 3 kanlami ( może być w oplocie ).
Czujnik temperatury, też możesz wypiąć. Jest w krućcu z grubym wężem idącym do chłodnicy z przodku silnika.
Co do kopułki i przewodów WN, cewki, to chyba nie muszę wyjaśniać gdzie to jest.
Czujnik położenia wału masz w od boku w bloku ( tak mi się wydaję, bo ja mam 2E, a w nim nie ma ). W innym aucie mam w obudowie skrzyni i liczy zęby na kole zamachowym.
Dowiedz się jaki masz typ silnika, bo pisząc temat musisz podać typ, bo nikt jasnowidzem nie jest. Tak samo szukając w już istniejących, nie znając typu silnika, to tak do końca nie wiesz czego masz szukać.

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: wt kwie 12, 2011 20:58
autor: bajerant21
mój golf jest z 94 roku i z tego co tu piszesz wychodzi właśnie ze wiesz o jakim silniku piszesz

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: śr kwie 13, 2011 08:42
autor: Gawior
Czyli silnik 2E.
Tam nie masz czujnika położenia wału, tylko sam czujnik halla daje impuls na zapłon na każdy cylinder.
Zagrzej silnik i całą komorę silnika ( po jakiejś jeździe ). Jak już wrócisz do domu, to porozpinaj wszytko: zapłon itp. To co mogło ulec zalaniu i zostaw na jakiś czas, czy też przetrzyj jak będzie wyraźnie woda.

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

: czw kwie 14, 2011 13:26
autor: bajerant21
a gdzie jest ten czujnik halla ?