WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bajerant21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 22:00

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: bajerant21 » ndz kwie 10, 2011 22:22

Witam zwracam się o pomoc do wszystkich posiadaczy VW Golfa III ! Pomóżcie mi
Mam ogromny problem .Stała się taka rzecz że muszę dodać gazu aby odpalił .Kolejna rzecz to taka że jadąc daje mu gazu a on się dusi i powoli rozpędza jest zamulony. Powinien iść jak wściekły po wciśnięciu gazu w podłoge a on idzie max 150 .Przy gazowaniu coś strzela i kicha.Zachciało mi się umyć silnik ! Najpierw chodził dobrze natomiast na drugi dzień chciałem go odpalić a tu muka.Pedałując gazem odpali ale nie stoi na obrotach
Pomóżcie mi



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: Gawior » pn kwie 11, 2011 12:59

Po pierwsze, to podaj jaki masz silnik, bo w wersji GTi było kolka 2.0 w tym kilka 2.0 8v i 2.0 16v ( ABF )

Ja bym zajrzał w układ zapłonowy, zwłaszcza że myłeś silnik.
Ja jak założyłem jakąś kiczowatą kopułkę ( nową ), bo moja była już wysłużona ( BOSCH ), to na trasie żeby go rozbujać do 140km/h musiałem go deptać przez parę km i szedł jakbym miał tonową przyczepę z tyłu ( był mułowaty i się dusił ).
Założyłem startą i było lepiej. Ale praktycznie od razu podjechałem do sklepu po nową BOSCH-a ( dałem 27zł z rabatem ).

To takie moje przypuszczenie, ale mogłeś zalać cokolwiek innego, ale jednak zaczął bym od zapłonu.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
marek007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:00

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: marek007 » pn kwie 11, 2011 13:14

Tak jak pisze Gawior wilgoć w ukł.elektr.
Chcesz umyć silnik to warto to robić z głową i użyć odpowiednich środków.
Dlatego zawsze sie pukałem w głowę jak widziałem jak ktoś myjką jedzie silnik (nie twierdzę, że ty tak robisz - taka dygresja/przestroga).
Od takiej zabawy można załatwić głowicę.



bajerant21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 22:00

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: bajerant21 » pn kwie 11, 2011 17:38

Mam 2.0 8v
Byłem u mechanika i też stwierdził że to wilgoć.



bajerant21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 22:00

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: bajerant21 » pn kwie 11, 2011 17:51

Ale czy przez kopułke działoby się tak że żeby odpalić samochód to trzeba pedałować gazem ?



Awatar użytkownika
Warren.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 20:00
Lokalizacja: ZST
Silnik: AEB

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: Warren. » pn kwie 11, 2011 18:07

Zacznij od sprawdzenia kopułki. Najprawdopodobniej jest mokra w środku.



bajerant21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 22:00

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: bajerant21 » pn kwie 11, 2011 22:05

Ok jutro zabieram się za czyszczenie kopułki



bajerant21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 22:00

Re: WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: bajerant21 » pn kwie 11, 2011 22:56

A czy to pewniak że to ta kopułka ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 11, 2011 23:18

Nie to nie pewniak. Nie napisałeś typu siilnika ale pozdejmuj wtyczki z czujnika halla i czujnika obrotów jeśli masz, zdejm kopułkę , wtyczkę z cewki zostaw tak na jakiś czas najlepiej na ciepłym silniku jak wyschnie wszystko poskładaj powinno ustąpić


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bajerant21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 22:00

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: bajerant21 » wt kwie 12, 2011 11:14

2.0 8v 115 koni 85kw
Gdzie te czujniki są ?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: Gawior » wt kwie 12, 2011 14:46

Napisałeś parametry silnika, a nie typ. Było kilka silników z tymi parametrami np. 2E ( najbardziej różniący się od pozostałych ), AGG, ADY itd.

Może inaczej. Masz przepływomierz klapkowy, który znajduje się w puszce filtra powietrza ( zintegrowany z puszką ): http://img14.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1415824549" onclick="window.open(this.href);return false;
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... jgcjSp&t=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy masz może coś w tym stylu ( to przy filtrze powietrza ): http://img20.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1474440604" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak to pierwsze, to masz silnik 2E ( był montowany do końcówki 1994r. ), ale jak masz ten drugi przepływomierz, to masz któryś z pozostałych silników, ale nie 2E :jezor:

Czujnik halla niezależnie od typu silnika masz w aparacie zapłonowym. Wtyczka zboku aparatu z 3 kanlami ( może być w oplocie ).
Czujnik temperatury, też możesz wypiąć. Jest w krućcu z grubym wężem idącym do chłodnicy z przodku silnika.
Co do kopułki i przewodów WN, cewki, to chyba nie muszę wyjaśniać gdzie to jest.
Czujnik położenia wału masz w od boku w bloku ( tak mi się wydaję, bo ja mam 2E, a w nim nie ma ). W innym aucie mam w obudowie skrzyni i liczy zęby na kole zamachowym.
Dowiedz się jaki masz typ silnika, bo pisząc temat musisz podać typ, bo nikt jasnowidzem nie jest. Tak samo szukając w już istniejących, nie znając typu silnika, to tak do końca nie wiesz czego masz szukać.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

bajerant21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 22:00

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: bajerant21 » wt kwie 12, 2011 20:58

mój golf jest z 94 roku i z tego co tu piszesz wychodzi właśnie ze wiesz o jakim silniku piszesz



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: Gawior » śr kwie 13, 2011 08:42

Czyli silnik 2E.
Tam nie masz czujnika położenia wału, tylko sam czujnik halla daje impuls na zapłon na każdy cylinder.
Zagrzej silnik i całą komorę silnika ( po jakiejś jeździe ). Jak już wrócisz do domu, to porozpinaj wszytko: zapłon itp. To co mogło ulec zalaniu i zostaw na jakiś czas, czy też przetrzyj jak będzie wyraźnie woda.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

bajerant21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 22:00

WV Golf 2.0 GTI Dziwne zachowanie silnika

Post autor: bajerant21 » czw kwie 14, 2011 13:26

a gdzie jest ten czujnik halla ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości