Strona 1 z 5

Oscylacja sondy lambda AEK

: sob sty 08, 2011 10:37
autor: Przemek MK3
Witam podpiąłem auto pod komputer (golf III silnik 1.6 AEK) przy nagrzanym silniku oscylacji nie było a jesli juz to 0.98 do 1.02 czy to oznaczac bedzie uszkodzona sonde lambda?? podpiąłem bod vw Bore i oscylacja była sondy silnik 1,6

Oscylacja sondy lambda AEK

: sob sty 08, 2011 21:34
autor: stonefree
A zwróciłeś uwagę, że to nie było w Vpltach?

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

: ndz sty 09, 2011 20:24
autor: Przemek MK3
stonefree pisze:A zwróciłeś uwagę, że to nie było w Vpltach?
no wiem ale oscylacja poinna byc tak jak w Borze pokazywało a tutaj nie, prosze o wyjasnienie tego jesli moge prosic,

Oscylacja sondy lambda AEK

: ndz sty 09, 2011 20:36
autor: bombelek
Przemek MK3, w Borze pokazywało Ci napięcie sondy lambda w Voltach :) i wtedy on się zmienia w zależności od tego czy mieszanka jest bogata 0,7-0,9 V czy uboga. W starszych sterownikach np w golfie III, którego podpinałeś pokazuje Ci współczynnik lambda, który zawiera się od 0,98 do 1,02. Nie ma tam podanego napięcia sondy. W takim wypadku mieszanka paliwowo-powietrzna jest stechiometryczna, gdy lambda jest bliska lub równa 1 :bigok: I tak, powyżej >1 mieszanka uboga, poniżej <1 mieszanka bogata.

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

: ndz sty 09, 2011 23:56
autor: Przemek MK3
bombelek pisze:Przemek MK3, w Borze pokazywało Ci napięcie sondy lambda w Voltach :) i wtedy on się zmienia w zależności od tego czy mieszanka jest bogata 0,7-0,9 V czy uboga. W starszych sterownikach np w golfie III, którego podpinałeś pokazuje Ci współczynnik lambda, który zawiera się od 0,98 do 1,02. Nie ma tam podanego napięcia sondy. W takim wypadku mieszanka paliwowo-powietrzna jest stechiometryczna, gdy lambda jest bliska lub równa 1 :bigok: I tak, powyżej >1 mieszanka uboga, poniżej <1 mieszanka bogata.
aha rozumiem czy w razie awarii sondy Vag pokaze blad czy raczej nie??

Oscylacja sondy lambda AEK

: pn sty 10, 2011 10:04
autor: Paweł Marek
Przemek MK3, zależy od rodzaju awarii. Pokaże spaloną grzałkę, pokaże zwarcie, ale co do zasadniczej pracy zależy jak jest uszkodzona sonda, patrz na ten współczynnik jeśli jest taki jak piszesz to niby sonda jest ok, ale przy szkodzeniu sondy polegającym tylko na jej częściowym zużyciu te informacje mogą być mylące, sonda wówczas pracuje ale wolniej, czyli wolniejsza jest częstotliwość zmian napięcia (na wolnych obrotach powyżej sekundy) i wolniejszy jest czas przejścia z napięcuia niskiego na wysokie powinien byc poniżej 0.03 sekundy. Takie dane dostaniesz po podłączeniu do oscyloskopu albo wskaźnika diodowego pracy sondy (wskaźnik AFR - który warto mieć zrobić lub zakupić nie są drogie)

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

: czw paź 27, 2011 09:16
autor: Przemek MK3
Witam ponownie:)
Mam taie pytanie odnosnie sondy jeszcze, Program Vag pokazuje wspołczynnik sondy lamda z zakresie 0,98 -1,02, teoretycznie sonda pracuje jednak po podpięcieu sie pod program od sekwencji wyraznie widac ze sonda na wolnych nie pracuej np. pokazuje 0,51 albo 0,72 i nie zmienia sie czasami zdazy sie ze cos tam ruszy sie ale sporadycznie. Po przejechaniu około 30 km ze stała predkoscia 100- 110 auto zamula i wywala blad czujnik spalania stukowego. Czujnik wymieniłem na nowy jednak znów to wystepuje po skasowaniu bledu wszystko wraca do normy. Czy to mozliwe ze przes sonde takie rzeczy sie dzieją ???

Oscylacja sondy lambda AEK

: czw paź 27, 2011 10:40
autor: Paweł Marek
Ten program pokazuje prace sondy na benzynie czy na LPG?

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

: czw paź 27, 2011 10:50
autor: Przemek MK3
Paweł Marek pisze:Ten program pokazuje prace sondy na benzynie czy na LPG?
Pokazuje zarówno na gazie i benzynie, wartosci sie zmianiały w przeciagu jakiegos dłuższego czasu jednak na postoju rozumiem powinmo byc widac zmiane w pracy a tu praktycznie bez zmian wykres pokazuje linie ciągłą:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/091 ... 9810e.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Oscylacja sondy lambda AEK

: czw paź 27, 2011 10:56
autor: bombelek
Przemek MK3, sprawdź czy masz podpięty fioletowy przewód z instalacji gazowej do czarnego z sondy lambda, bo mnie to wygląda na to, że sonda nie jest podpięta pod sterownik gazowy :bajer: Dużo gazowników tego nie robi, bo w zasadzie nie jest to wymagane ;) Niektórzy nawet uważają, że lepiej nie podpinać sondy pod sterownik gazowy...

Widać, że mnożnik jest po samej autokalibracji, nawet mapki benzyny (niebieska) i zielona (gazu) nie są pokryte...

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

: czw paź 27, 2011 11:09
autor: Przemek MK3
Ok sprawdze ten przewód fioletowy, a ten szary to bedzie przy wiazce przy silniku??
"Widać, że mnożnik jest po samej autokalibracji, nawet mapki benzyny (niebieska) i zielona (gazu) nie są pokryte... " nie rozumiem o co Ci chcodz z tym mnożnikiem?? mapy sa juz inne wczoraj sprawdzałem i praktycznie sa prokryte a mnożnik prz max wartosci wynosi 1.1-1,2

Oscylacja sondy lambda AEK

: czw paź 27, 2011 14:05
autor: bombelek
Czarny przewód jest przy wtyczce idącej od sondy lambda. Filetowy od Staga będziesz miał podpięty pod wtyczkę do sondy od strony instalacji silnikowej.

Jeśli faktycznie pokrywają Ci się przy takich samych warunkach zarówno na PB i LPG, to nie było tematu :bigok: Mnożnik przy maksymalnych czasach wtrysku masz poniżej 1, ale jeśli Ci nie zapętla wtryskiwaczy to może oczywiście tak zostać ;)

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

: czw paź 27, 2011 14:46
autor: Przemek MK3
Ok po pracy zaraz sprawdze to jeszcze... jednak zastanawia mnie problem wystepujacy przy dłuższej jezdzie wywalania błedu czujnika spalania stukowego i jakby przechodzi sterownik w tryb awaryjny (bardzo muli)
aha jeszcze jedno aby miernikiem sprawdzic sonde musze tez pod szary kabel podpiąc sie a druga koncówke do masy??? z tego co kojarze to pod brazowym miałem tylko napiecie i wynosiło 0,87 bez zmian

Oscylacja sondy lambda AEK

: czw paź 27, 2011 15:09
autor: bombelek
Sorki za małe zamieszanie - czarny przewód to sygnał sondy lambda, a szary masa - mały błąd się wkradł, ale już wszystko poprawione ;) 2 białe przy sondzie to grzałka, możesz zmierzyć oporność grzałki miernikiem. Tak możesz się wpiąć miernikiem w czarny i szary i sprawdzić czy sonda nie umarła.
Na PB również wyrzuca Ci ten błąd czujnika spalania stukowego ??