Strona 1 z 1
GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: pt sty 07, 2011 23:25
autor: piotr19820207
a sprawdziłeś czy jest iskra
GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: sob sty 08, 2011 14:14
autor: piotr19820207
a sprawdz zapłon lub pasek rozrządu mógł przeskoczyć o jeden ząbek
GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: sob sty 08, 2011 18:11
autor: Damiano01459
Witam. Mam podobny problem ze swoim MK3, silnik ADZ. Problem polega na tym, że jak jest silnik zimny to odpala od strzału, jak pojeździ i złapie temperaturę 90C to po około 10 minutach nie chce odpalić, kręci, ale nie chce odpalić, pojawiają się też strzały. Jak się odczeka trochę to odpala. Co to może być, pomóżcie. Dzięki z góry.
GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: sob sty 08, 2011 19:03
autor: piotr19820207
czujnik temperatury sprawdz może oszukiwać
GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: ndz sty 09, 2011 13:14
autor: piotr19820207
może być cewka jak masz kogoś kto ma w aucie taką cewke to podmień i zobacz
GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: pn sty 17, 2011 13:44
autor: czarnyjakmurzyn
Witam
Mam podobny problem w swojej dwójce...
Na zimnym silniku odpala bez problemu, jeżeli rozgrzeję silnik do 90 st. i chcę ponownie odpalić, jest OK. Jeżeli natomiast samochód postoi jakiś czas (jakieś 20 min.) to nie mogę go odpalić. Muszę kręcić dłuższy czas, dodając gazu.
Jeżeli silnik znowu się schłodzi i jest zimny, odpala bez problemu.
Z tego co czytałem, to jedną z przyczyn może być niesprawny niebieski czujnik temperatury..
Znajomy "mechanik" powiedział mi, że nie ma iskry.
Jeżeli ktoś wie co z tym zrobić to bardzo proszę o pomoc!
GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: pn sty 17, 2011 14:58
autor: piotr19820207
zobacz może cewka WN a jak na gazie i na pb ci chodzi pompke paliwa jaką masz mechaniczną czy elektryczna
GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: wt sty 18, 2011 16:16
autor: Damiano01459
Ponawiam, niestety problem nadal się powtarza i to dość regularnie. Dziś po rozgrzaniu się do 90C i po zgaszeniu odpalił od razu, ale trochę przerywał. Po ponownym zgaszeniu nie chciał od razu odpalić. Po przekręceniu kluczyka był strzał i było czuć benzynę. Kolejne próby odpalania kończyły się tylko na kręceniu, ale nie chciał załapać. Po około 15, 20 minutach odpalił. Później po zgaszeniu odpalił. Dodam, że auto bez gazu, silnik 1.8 ADZ. Koledzy już nie wiem co mam robić, pomóżcie, może ktoś miał podobny problem. Dzięki z góry.
GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: wt sty 18, 2011 21:00
autor: piotr19820207
a zapłon masz dobrze ustawiony
GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: wt lut 22, 2011 01:17
autor: piotr19820207
sprawdz aparat zaplonowy podmień od kogoś
Re: GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: wt lut 22, 2011 13:41
autor: paulinakarol
Damiano01459 pisze:Ponawiam, niestety problem nadal się powtarza i to dość regularnie. Dziś po rozgrzaniu się do 90C i po zgaszeniu odpalił od razu, ale trochę przerywał. Po ponownym zgaszeniu nie chciał od razu odpalić. Po przekręceniu kluczyka był strzał i było czuć benzynę. Kolejne próby odpalania kończyły się tylko na kręceniu, ale nie chciał załapać. Po około 15, 20 minutach odpalił. Później po zgaszeniu odpalił. Dodam, że auto bez gazu, silnik 1.8 ADZ. Koledzy już nie wiem co mam robić, pomóżcie, może ktoś miał podobny problem. Dzięki z góry.
Witaj. Miałem niemal identyczny przypadek. Jeśli jest iskra to wymiana przewodów WN nic nie da. Też miałem strzał, tylko w moim przypadku aż rozerwało mi tłumik
Przyczyną okazał się uszkodzony czujnik temperatury. Komputer widział temperaturę silnika jako -40C i podawał tak bogatą mieszankę paliwa, że się nie spalała w cylindrach i dostawała się do układu wydechowego.
Gdy w końcu nastąpił zapłon to aż rozerwało tłumik (miny przechodniów bezcenne
).
Sprawdzić to można
odłączając czujnik temperatury. Samochód powinien odpalić.
W moim przypadku (silnik AAM) znajdował się on tutaj:
Jazda bez czujnika powoduje, że podawana jest cały czas taka sama mieszanka paliwowo-powietrzna więc spalanie się zwiększy. Czujnik kosztuje około 40zł. Zwróć uwagę na kolor plastikowego pierścienia tego czujnika i kup taki sam.
Ja ponadto zastosowałem zabieg znany mi z dzieciństwa i z nieustannych napraw mojego krążownika szos Ogar200
Mianowicie zmniejszyłem przerwę między elektrodami w świecach. Dlaczego? Dlatego, iż rezystancja mieszanki paliwa i powietrza jest nieco inna niż samego powietrza (np. gdy sprawdzamy iskrę), opór jest większy i iskra słabiej przeskakuje.
O ile zmniejszyłem? Nie powiem dokładnie, ale przynajmniej o 1/3. Od tamtej pory pali jak ta lala
GOLF 1.8 90KM Nie pali ZIMNY / CIEPŁY
: wt kwie 22, 2014 19:28
autor: Pawlo_j23
Jak tam poradziłeś sobie z tym problemem ? Podmieniałeś w końcu czujnik temp ?