Strona 1 z 2
Problem z odpaleniem
: śr lis 17, 2010 22:31
autor: j_a_r_o_o_o
Witam,
Panowie, wiem ze temat byl poruszany wielokrotnie, ale uwierzcie mi, ze w moim przypadku jest nieco inaczej dlatego prosze o wyrozumiealosc i pomoc.
Otoz, auto jak postoi dluzej w wilgotne dni to za pierwszym razem odpali, ale strasznie przerywa, po czym jak go zostawie "na chodzie" i nie jade to po chwili gasnie i tu juz sie zaczynaja schody, bo nie chce z powrotem odpalic. Czasem tam zakaszlnie ale nic wiecej. I powiem szczerze, nie bede liczy ilu magikow juz to robilo i zadem nie potrafi wyeliminowac tej ustaerki - no moze tylko doraznie (za co oczywiscie slono sobie licza!
Problem zaczyna mnie juz w****** i mam na to taka wewnetrzna zlosc, ze jak wysiadam z auta to mam ochote porzadnie z buta w cokolwiek pociagnac
Wymienione: kopulka, swiece, kable (choc za nie nie recze) i cala reszta. prosze, powiedzcie mi co mam sprawdzic w kolejnosci od.... do (raz jeszcze od samego poczatku), chce to zrobic juz sam bo nie mam zamiaru zywic kolejnego mechanika nieudacznika. Jak np sprawdzic czy kable maja przebicie (inaczej niz zraszaczem wody, bo nie moge teraz auta odpalic, no i nie mam nawet od kogo podmienic kabli), cewke itp. Swiece sa OK (nowe, ale na wszelki wypadek sprawdzilem).
POMOCY PLISSS!
MK3 1.8 ABS
Problem z odpaleniem
: śr lis 17, 2010 22:48
autor: dziejo
po kolejnej nieudanej próbie odpalenia sprawdz czy jest iskra na kazdej swiecy wykrec je połz na pokrywie zaworów (masa) i niech ktos kreci rozrusznikiem a ty obserwuj jaka jest iskra na poszczególnych swiecach
ja bym był skłonny obwinic to całe zamieszanie cewką która w mk3 jest bardzo wrażliwa na wilgoc
Problem z odpaleniem
: śr lis 17, 2010 22:48
autor: abt
''Wymienione: kopulka, swiece, kable (choc za nie nie recze) i cala reszta.'' = co masz na mysli cala reszta ?? czujnik temperatury sprawdzany był albo wymieniany ?? moze sie zalewa ?? odkrec swiece zaraz po próbie odpalenia i popatrz czy jest na niej benzyna .
Re: Problem z odpaleniem
: śr lis 17, 2010 23:22
autor: j_a_r_o_o_o
dziejo pisze:po kolejnej nieudanej próbie odpalenia sprawdz czy jest iskra na kazdej swiecy wykrec je połz na pokrywie zaworów (masa) i niech ktos kreci rozrusznikiem a ty obserwuj jaka jest iskra na poszczególnych swiecach
ja bym był skłonny obwinic to całe zamieszanie cewką która w mk3 jest bardzo wrażliwa na wilgoc
Dziejo, a powiedz mi jedno, bo cewka raczek pada i koniec, a nie za raz dziala a raz nie? (jej raczej nie da sie sprawdzic inaczej niz podmiana, nie?)
A jakie jest napiecie na kablach WN??
Re: Problem z odpaleniem
: śr lis 17, 2010 23:24
autor: j_a_r_o_o_o
abt pisze:''Wymienione: kopulka, swiece, kable (choc za nie nie recze) i cala reszta.'' = co masz na mysli cala reszta ?? czujnik temperatury sprawdzany był albo wymieniany ?? moze sie zalewa ?? odkrec swiece zaraz po próbie odpalenia i popatrz czy jest na niej benzyna .
czujnik jest ok bo jak juz uda mi sie odpalic furacza, to po 20-30 km wszystko ustaje
Re: Problem z odpaleniem
: śr lis 17, 2010 23:25
autor: dziejo
cewka nie koniecznie pada od razu jest tam równiez zintegrowany moduł wzmocnienia i to on moze szwankować
http://translate.google.pl/translate?hl ... nition.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Problem z odpaleniem
: śr lis 17, 2010 23:42
autor: j_a_r_o_o_o
ok, w takim razie zaczynam od kabli WN i cewki, musze tylko znalezc dawce cewki
kable jakos sprawdze w robocie na specjalnym urzadzeniu, tylko za ardzo nie wiem jakie tam napiecie ustawic....1500V styknie?
Problem z odpaleniem
: śr lis 17, 2010 23:53
autor: dziejo
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... c=296&f=20" onclick="window.open(this.href);return false;
ciekawa lektura
Problem z odpaleniem
: czw lis 18, 2010 00:54
autor: j_a_r_o_o_o
ok, posprawdzam jutro przewody i dam znac.... a jakie najpieje w razie czego przewodziki sobie sprawic?? Bo mam SENTECH i juz 2 razy to kupa na gwarancji wymienialem...
Problem z odpaleniem
: czw lis 18, 2010 08:58
autor: T.O.B.I.
rozrząd i zapłon do sprawdzenia, czujniki temperatury (cieczy i powietrza), co do napięcia na przewodach WN to podczas pracy jest tam około 20-25kV, firmę tych kabli wybrałeś nie najlepsza, często nowe są już uszkodzone, jak dodajesz gazu przy odpalaniu to załapuje?
Problem z odpaleniem
: czw lis 18, 2010 09:03
autor: T.O.B.I.
rozrząd i zapłon do sprawdzenia, czujniki temperatury (cieczy i powietrza), co do napięcia na przewodach WN to podczas pracy jest tam około 20-25kV, firmę tych kabli wybrałeś nie najlepsza, często nowe są już uszkodzone, jak dodajesz gazu przy odpalaniu to załapuje?
Re: Problem z odpaleniem
: czw lis 18, 2010 12:35
autor: j_a_r_o_o_o
T.O.B.I. pisze:rozrząd i zapłon do sprawdzenia, czujniki temperatury (cieczy i powietrza), co do napięcia na przewodach WN to podczas pracy jest tam około 20-25kV, firmę tych kabli wybrałeś nie najlepsza, często nowe są już uszkodzone, jak dodajesz gazu przy odpalaniu to załapuje?
jak dodaje gazu to nie zalapuje.
rozrzad i zaplon sa ok. Przeciez jak jest cieplo autko smiga wiec chyba nie jest tak ze moj rozrzad lubi wakacyjna pogode
a tak na powaznie to sprawdzilem kable 5kV (bo wiecej nie mam mozliwosci) i skrzy przy kapturach gumowych, na oslonach termicznych i na jednym kablu w polowie (sprawdzoilem tylko 3 kable) takze chyba najpier zaopatrze sie w kable.
Prosze, powiedzcie mi jakie najlepiej kupic - NGK? BOSCH? tych juz nie kupie
Problem z odpaleniem
: czw lis 18, 2010 13:43
autor: T.O.B.I.
kable Beru, Bosch, skoro te przy 5kV już iskrzą to kiepsko, jakie masz świece?
Re: Problem z odpaleniem
: czw lis 18, 2010 15:57
autor: j_a_r_o_o_o
T.O.B.I. pisze:kable Beru, Bosch, skoro te przy 5kV już iskrzą to kiepsko, jakie masz świece?
no juz zamowilem BERU (nr ZEF561)
http://allegro.pl/przewody-kable-zaplon ... 12079.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bede dobre??
swiece mam NGK