Strona 1 z 2

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: wt lis 09, 2010 01:21
autor: LENÉS
Szukałem szukałem i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania więc, zakładam nowy temat. Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą i w związku z tym mam kilka pytań :grin:
1.zanim zwale pasek i odkręce głowice, muszę coś blokować, tak jak w przypadku wymiany paska, ustawiać jakieś znaki??
2.czy potrzebuję do tej akcji jakiś specjalnych narzędzi??
3. jak się upewnić, że nic się nie rozregulowało i wszystko jest w porządku i silnik można spokojnie odpalić??

Nigdy jeszcze nie wymieniałem uszczelki pod głowicą, więc każda uwaga, sugestia czy rada napewno mi się przyda :grin:
jeśli ktoś dysponuje materiałami pomocniczymi (fotki, schematy, opisy), które mogą mi się przydać i byłby w stanie mi je udostępnić, to byłbym niezmiernie za to wdzięczny:)

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: wt lis 09, 2010 01:56
autor: denisz
LENÉS pisze:2.czy potrzebuję do tej akcji jakiś specjalnych narzędzi??
a masz klucz dynamometryczny? Bez tego nawet nie zaczynaj.

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: wt lis 09, 2010 08:27
autor: norek111
1-nie
2-tak (podstawa to klucz dynamometryczny z zakresem 60 Nm + nowe śruby głowicy)
3-ustawiasz rozrząd i odpalasz (nowy pasek + rolka)

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: wt lis 09, 2010 17:08
autor: denisz
słuchaj norka111 - chłop dobrze gada

poza tym jak czytam pytania typu: czy sam dam radę wymienić uszczelkę głowicy (czytaj: nie znam się na tym) to tak jakbym czytał: czy sam dam rady rozbroić bombę.
LENÉS, ja też wolę sam się zabrać za swoje auto ale do uszczelki głowicy lepiej zabierz się z kimś, kto to juz robił.

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: wt lis 09, 2010 18:37
autor: LENÉS
denisz ja lubię grzebać przy aucie, zawieszenie robiłem całe własnymi rękami, elektryka i elektronika w tym aucie również nie jest mi obca, wymieniałem też chłodnicę i termostat :jezor: czyli nie jestem inwalidą :jezor: do silnika jednak nigdy się nie przymierzałem z tego względu, że nie jestem mechanikiem samochodowym i zepsucie czego kolwiek wiązało by się z przebiciem kosztów naprawy x2, dlatego wymianą paska rozrządu czy uszczelki pod głowicą zajmował się mechanik, lecz w życiu nie zawsze wszystko układa się po naszej myśli i zmuszony jestem wymienić uszczelkę sam, gdyż mechanik nie zrobi mi tego za darmo :chytry: bo obecnie jestem w dramatycznej sytuacji finansowej i o ile uszczelkę za 50 czy 80zł jestem w stanie kupić, to 150zł na mechanika już nie mam, a auto trzeba naprawić, bo już miesiąc na to czeka :crazy: w swojej okolicy też nie mam nikogo, komu postawiłbym piwo i przyszedłby mi pomóc to zrobić, dlatego napisałem na forum, żeby uzyskać jakąś pomoc od kogoś kto to już robił i wyjaśniłby mi co i jak zrobić, zeby nie spie*dolić :chytry: teksty typu "nie rób tego, jedź do mechanika" nie są żadną pomocną informacją, więc jeśli ktoś nie ma czegoś bardziej przydatnego niech nie zaśmieca tematu :chytry: klucz dynamometryczny już mam, więc proszę o dalsze wskazówki :)

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: wt lis 09, 2010 18:55
autor: denisz
LENÉS, źle mnie zrozumiałeś - chwała ci za to, że sam robisz przy aucie!!! Nie dajmy zarabiać mechanikom partaczom!
Też zrobiłbym wszystko, żeby sam wymienic tą uszczelkę - bo to koszta i tam dopiero partach mechanik może coś skopać.

Dlatego też napisałem: nie żebyś sobie odpuścił tylko żebyś zrobił to z kimś, kto będzie ci patrzył na ręce.
Ja też wiele rzeczy w aucie sam zrobiłem ale głowicy jeszcze nie wyciągałem i osobiście nawet jeśli przeczytam cały internet sam się za to nie wezmę tylko znajdę kogoś do pomocy.
To po prostu moje zdanie w temacie, w którym pytałeś o wszelkie rady. :pub:

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: wt lis 09, 2010 19:04
autor: norek111
LENÉS pisze:w swojej okolicy też nie mam nikogo, komu postawiłbym piwo i przyszedłby mi pomóc to zrobić,
jeśli jesteś z okolic Kwidzyna to zawsze mogę coś podpowiedzieć (mieszkam 25km od Kwidzyna)

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: wt lis 09, 2010 19:16
autor: denisz
LENÉS, jeśli nie będziesz mógł skorzystać z pomocy norka111 to jedyne co ja tu mogę ci zaproponować to przesłanie ksiązek serwisowych do golfa jak podasz maila na priva. Ale zastanów się, czy warto ryzykować samemu.

Re: samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: wt lis 09, 2010 19:24
autor: LENÉS
denisz spoko, ale jak widzisz muszę to zrobić już i jak już wcześniej pisałem nie mam kogoś takiego kto by mi patrzył na ręce, dlatego muszę zaryzykować, cóż jak spieprze będzie :ass: co do mechaników to naprawdę mam niemiłe doświadczenia, kiedyś gienialny mechanik źle założył mi pasek rozrządu na koło pasowe od pompy i kręciło w przeciwnym kierunku, dzięki temu po 20 min jazdy miałem 110^C, ja nie byłem jeszcze wtedy tak w temacie jak dziś i nie wiedziałem, że jest pasek źle założony, więc pojechałem do kolejnego mechanika, który też tego nie zauważył :goof: jego diagnoza zabrzamiała "uszczelka pod głowicą, albo całą głowica" no to ciach nowa głowica z uszczelką, co wiadomo nie pomogło bo pasek był nadal źle założony, to jazda do trzeciego mechanika, który otworzył maskę i nie oglądał go nawet 15sek, i zaczął się śmiać i pyta kto w nim pasek mi wymieniał bo jest źle założony heh gość założył pasek jak trzeba i dolegliwości zniknęły, najlepsze że przez pajaca co mi pasek źle założył niepotrzebnie wymieniłem głowicę :panna:
norek111 pisze:
LENÉS pisze:w swojej okolicy też nie mam nikogo, komu postawiłbym piwo i przyszedłby mi pomóc to zrobić,
jeśli jesteś z okolic Kwidzyna to zawsze mogę coś podpowiedzieć (mieszkam 25km od Kwidzyna)
też mieszkam 25 km od Kwidzyna :bajer: mój plan narazie jest taki, żeby zwalić pasek tylko z koła przy głowicy i przyczepić gdzieś żeby nie spadł, wtedy odkręcać głowicę tylko tu obawy czy nic się nie rozreguluje jak ją podniosę? chciałem jej w ogóle nie wyciągać tylko podnieść wymienić uszczelkę i postawić spowrotem, ale przed chwilą rozmawiałem z gościem co by mi ją splanował za nie duże $$, więc chyba ją splanuje.

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: wt lis 09, 2010 19:33
autor: denisz
LENÉS pisze:o do mechaników to naprawdę mam niemiłe doświadczenia,
mozna by mnożyć w nieskończoność ich radosną twórczość...

ja tu wiecej nic nie zdziałam bo nie wymieniałem. Mogę tylko zapewnić, że norek111 (bo jemu samemu może nie wypada), jest spoko koleś i zna się na rzeczy. Ja bym nawet na popych pojechał tym autem do niego :grin:

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: czw lis 11, 2010 21:19
autor: blabson
LENÉS ustaw znaki na rozrządzie do tego musisz zwalić osłony i koło pasowe torx 6,następny krok to wykręć korektor wydechowy i powietrza,odkręć pokrywe zaworów odkręć wałek i wszystkie elementy poukładaj w kolejności od pierwszego tłoka jak zdejmisz wałek wyciągnij popychacze hydrauliczne(szklanki) i poukładaj tak jak pisałem wyżej musisz to zrobić do planowania głowicy,odkręć głowice i do planowania musisz teraz wyczyścić blok silnika najlepiej samym ostrzem nożyka do tapet zdzierasz pozostałości po uszczelce i inny syf i zrób to samo papierem ścierny 120 lub 240 i nie przejmuj się tymi rysami po papierze najważniejsze żeby blok był czysty i zniwelowane małe wżery,nową uszczelke kładziesz napisem OBEN do góry ułóż ją tak aby pasowała na otwory i tulejki prowadzące 2sztuki aby uszczelka się nie przesuneła,teraz głowice powoli na miejsce aby nie uszkodzić uszczelki i ją dokręcamy odpowiednimi etapami schemat powinien być wraz z uszczelką,reszte składasz odwrotnie.nie jest to skomplikowana operacja tylko rób to powoli jak na twój pierwszy raz żebyś zapamiętał co i gdzie idzie :lol: jak by coto służe pomocą

ps.niedługo mnie to czeka to zrobie fotorelacje

Re: samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: pt lis 12, 2010 12:38
autor: LENÉS
no i uszczelka wymieniona :grin: blabson takiej wskazówki jak twoja potrzebowałem tylko szkoda że przeczytałem ją już po robocie :jezor: zrobiłem to inaczej ale podobnie jak opisałeś :grin: z tym że nie planowałem jednak głowicy, a zrobiłem to tak i w takiej kolejności:
1. zdjąłem osłone z paska
2.odłączyłem akumulator
3.spuściłem płyn z układu chłodzącego
4.wykręciłem świece
5.odkręciłem filtr powietrza
6.zdjąłem pokrywe zaworów
7.kręciłem kołem pasowym do GMP pierwszego tłoka i pokracia się znaku OT
8.kiedy pierwszy tłok był już w GMP i OT się zgadzało sprawdziłem drugi znak na wale (też się pokrywał)
9.pozluzowałem napinacz, zdjąłem pasek z koła pasowego i przywiązałem go obok lampy, żeby był napięty i nie wyskoczył z ząbków
10.odkręciłem blaszaną osłonę paska od głowicy
11.odkręciłem szpilki głowicy
12. podniosłem głowicę na ok. 5-6 cm (korektora wydechowego nie odkręcałem)
13.wyciągnąłem starą uszczelkę
14.papier scierny i czyszczenie bloku
15.wziąłem sprężarkę i wydmuchałem wszystko żeby żadne śmieci nie zostały
16.włożyłem nową uszczelkę
17.spuściłem głowicę i przykręciłem do bloku
18.założyłem pasek
19.ogólnie poskręcałem wszystko co odkręciłem :jezor:
20.wkręciłem świece, zalałem układ chłodzący
21.podłączyłem akumulator
22.odpaliłem auto, zapalił odrazu, nic się nie dusił, nie zapowietrzał
23.misja zakończona :bigok:

też mam trochę fotek z prac, jak będę miał chwilę czasu to wrzucę foto i opisze, może komuś się przyda :pub:

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: pt lis 12, 2010 14:13
autor: denisz
blabson pisze:23.misja zakończona :bigok:
LENÉS, gratulacje!!! :prayer:

widać nie taki diabeł straszny, jako go denisz maluje

samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą MK3 1.8 AAM

: pt lis 12, 2010 18:14
autor: blabson
wystarczy chcieć no i troche zaparcia :pub: dla pewności dokręć jeszcze raz głowice po przejechaniu 1000km aby jej nie wydmuchało