Strona 1 z 1

Silnik gaśnie

: ndz lis 07, 2010 13:46
autor: zbysz 123
Witam mój samochód to: Volkswagen golf 3 gti 2.0 115km 1995 rok mój problem to to że silnik gaśnie przy nagrzaniu się do temperatury oleju 84-86 gaśnie gdy spadnie do 82 odpala normalnie i znowu to samo

Silnik gaśnie

: ndz lis 07, 2010 14:21
autor: trollu
po pierwsze jaki kod silnika? 1995r wiec domyślam się że taki jak u mnie ADY. miałem ten sam problem, jest na forum na ten temat.
U mnie padł czujnik położenia wału. jest za filtrem oleju z prawej strony. Podłącz najpierw pod kompa. Najlepiej jak zgaśnie i nie będzie chciał odpalić

Silnik gaśnie

: ndz lis 07, 2010 14:25
autor: zbysz 123
jest wymieniony a komputer przy podlaczeniu na warsztacie sie resetuje czy to normalne? za kazdym razem tak robi

Silnik gaśnie

: ndz lis 07, 2010 17:04
autor: trollu
zbysz 123 pisze:komputer przy podlaczeniu na warsztacie sie resetuje czy to normalne?
:o no nie bardzo.coś jest nie tak

Silnik gaśnie

: ndz lis 07, 2010 17:13
autor: denisz
zbysz 123 pisze:Witam mój samochód to: Volkswagen golf 3 gti 2.0 115km 1995 rok mój problem to to że silnik gaśnie przy nagrzaniu się do temperatury oleju 84-86 gaśnie gdy spadnie do 82 odpala normalnie i znowu to samo
problem jest w jakiejś części elektronicznej - czujnik, sterownik. Działanie elektroniki jest wrażliwe na temperaturę. Generalnie czujniki w aucie mają temperaturę pracy nawet do stukilkudziesięciu stopni, ale jak coś padło, to może już po "lekkim" nagrzaniu się przestawać prawidłowo działać.

Trollu zresztą potwierdził to pisząc, że u niego był problem z czujnikiem położenia wału.
Tylko jak tu namierzyć tą elektronikę. Trzeba pomyśleć co w tym silniku spowoduje zgaśnięcie silnika oprócz czujnika wału.
Warto podmienić cewkę zapłonową.

Silnik gaśnie

: ndz lis 07, 2010 17:46
autor: trollu
co do czujnika położenia wału - czytałem na różnych forach czy jest indukcyjny czy wykorzystuje zjawisko halla i w sumie nie wiadomo dokładnie na 100% :goof: ale każdy elektryk i tak zaczyna od mierzenia oporności. Po nagrzaniu czujnik zmienia swoją oporność i robi się po prostu przerwa na nim.
W Twoim przypadku może sam komp jest walnięty? Może cewka zapłonowa. U mnie sprawdzali też sygnał na cewce. Tyle że bardzo nie podoba mi się to kasowanie kompa o którym piszesz

Silnik gaśnie

: ndz lis 07, 2010 17:53
autor: denisz
trollu pisze:co do czujnika położenia wału - czytałem na różnych forach czy jest rezystancyjny czy wykorzystuje zjawisko halla i w sumie nie wiadomo dokładnie na 100% :goof: ale każdy elektryk i tak zaczyna od mierzenia oporności.
nie ma czegoś takiego jak rezystancyjny czujnik położenia wału. Czujniki położenia wału korbowego są hallotonami albo są to czujniki optyczne.
Rezystancje sie mierzy, żeby sprawdzić "parametry" - wszystko ma swoją rezystancję.

Silnik gaśnie

: ndz lis 07, 2010 18:07
autor: Paweł Marek
Czujnik położenia wału są czujnikami halla albo czujnikami indukcyjnymi. Mogą być takie lub takie zależy od auta. Dwa kable mają indukcyjne, halla mają zawsze 3 kable, ale mogą być indukcyjne z trzeba kablami gdzie jeden jest ekranem

U ciebie mierz opór między stykiem 1 i 2 , 3 to masa dla ekranu.

Opto nie w mk3

Silnik gaśnie

: ndz lis 07, 2010 18:18
autor: trollu
chodziło mi dokładnie o to, że była dyskusja jak stwierdzić sprawność działania czujnika. Wychodziło na to, że mierzenie oporności w czujniku halla nie ma sensu - trzeba by go sprawdzić na oscyloskopie.
A inna sprawa że na szybko pisałem i pomieszałem nazwy :blush: zamiast indukcyjny napisałem rezystancyjny :otepienie:

Silnik gaśnie

: ndz lis 07, 2010 18:26
autor: Paweł Marek
Tak czy inaczej pomiar oporu da pewne informacje, bo gdy jest nieskończony (mierzony między odpowiednimi stykami) to czujnik na pewno nie żyje. Ale i tak nie stwierdzi się w ten sposób czy jest całkiem sprawny.

Silnik gaśnie

: ndz lis 07, 2010 18:37
autor: denisz
Paweł Marek pisze:Opto nie w mk3
ok, ja pisałem ogólnie o samych czujnikach - zjawisku jakie wykorzystują do pomiaru. Zapomniałem tylko o tych indukcyjnych.
Paweł Marek pisze:Tak czy inaczej pomiar oporu da pewne informacje, bo gdy jest nieskończony (mierzony między odpowiednimi stykami) to czujnik na pewno nie żyje. Ale i tak nie stwierdzi się w ten sposób czy jest całkiem sprawny.
dlatego dałem parametry w cudzysłowiu