Strona 1 z 1

2E Piski / świst i obroty po wymianie rozrzadu

: śr paź 27, 2010 22:47
autor: kzmc
Witam. Mialem dzis wymieniany rozrzad i pompe wody. Silnik 2E.
Po przegazowaniu slychac dziwny pisk dochodzacy od dolu silnika z okolic rozrzadu.
Pompa wody i alternator wyeliminowano bo sciagalismy pasek i dalej to samo..
Mechanik podejrzewa łożysko na pompie oleju. Czy moze sie to jakos ulozyc z czasem? Jako ze jest nowy pasek i wiekszy nacisk idzie na pompe? Czy moze byc to cos innego ? Pasek rozrządu podobno jest odpowiednio naciagniety.
Czy po wymianie rozrządu moze byc problem z wolnymi obrotami ? raz faluja raz jest ok..
Przed wymiana rozrzadu nie mialem tych problemow. Byc moze ten dzwiek zagluszala mi stukajaca pompa wody.
Mieliscie kiedys taki problem?

2E Piski / świst i obroty po wymianie rozrzadu

: śr paź 27, 2010 23:02
autor: Paweł Marek
Najpierw trzeba zdjąć osłonę paska rozrządu i sprawdzić ustawienie i naciąg. Byś może napinacz nie został wymieniony a pasek mocniej napięty niż poprzedni i stąd piski bo łożysko mu się odzywa.

2E Piski / świst i obroty po wymianie rozrzadu

: śr paź 27, 2010 23:08
autor: kzmc
Napinacz też był wymieniany :(

2E Piski / świst i obroty po wymianie rozrzadu

: śr paź 27, 2010 23:42
autor: Paweł Marek
Trzeba tam zajrzeć i tak. Piski mogą być od jakoś źle dokręconej obudowy rozrządu, albo źle ustawione górnej częsci obudowy względem dolnej i pasek trze o obudowę. Ale falowanie ma się do tego nijak zapewne jest pomyłka w ustawieniu na znakach, opisy są w razie czego na forum