Oscylacja sondy lambda AEK

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » ndz gru 11, 2011 23:18

Yyyy no i forum się scięło i 3 posty wyszły takie same :/



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » sob sty 21, 2012 11:53

bombelek pisze:Yyyy no i forum się scięło i 3 posty wyszły takie same :/
Witam i znów wyskoczył blad jechałem pond 110 km/h i wyskakuje blad-czujnik spalania stukowego, ustawien gazu nie zmieniałem od ostatnich regulacji. Obojetne czy benzyna czy gas jest to samo aczkolwiek nie zawsze. Zastanawiam sie czy powodem nie bedzie aparat zapłanowy ( czujnik hala) czy problemem nie jest sterownik??



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » pn sty 30, 2012 22:16

W koncu znalazłem chwile co do pogrzebania w aucie wg zalecen ustawiłem gaz a oto efekty:

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » wt sty 31, 2012 18:57

Przemek MK3 pisze:W koncu znalazłem chwile co do pogrzebania w aucie wg zalecen ustawiłem gaz a oto efekty:

Obrazek
Obrazek
Ostatnią i przedostatnią kropkę po razie do góry i będzie super :)



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » pn lut 06, 2012 22:50

Temat wraca ja bumerang nie mam juz siły normalnie do tego wkur..wienie na maksa, ale po kolei....
Wyskakuje baład czujnik spalania stukowego, silnik zaczyna zamulac nie da sie nim jezdzic po miescie w duzym natezenu ruchu (słaby) od 4 tys idzie.
Poniewaz duzo jezdziłem teraz ok 500 km w 3 dni sprawa wyglada tak bledy pokasowane komp czysty jade 40 km z roznymi predkosciami ni stad ni z owąd nagle zamół blad wywala. redukcja do 4 biegu decha prawie do 6 tys. auto jedzie normalnie znów przez jakis czas. Parenście km dalej znów zamół. Kur...wica n maxa. Zauważyłem ze czasmi jest tak ze np jak ma blad, to nie ma tego podwyzszania obrotów na biegu jałowym jak podjezdza sie do skrzyzowania (wiesz/wiecie o co chodzi??). Z moich obserawcji zauważyłm tez ze rano słychac piszczenie sterownika jak zimny oraz ze bardzo bogata mieszanke dostaje na zimnym az przeplata i kompci dlatego po odpaleniu odczekam az chwilke pochodzi i dopiero ruszam. Zczytałem wszystkie dane ze sterownika wkleje zdjecia. Co do ostatniej mapy podpiołem sie ponownie i wyszło nastepująco. Przy robieniu dechy na 1 biegu blad gaz sie wyłacza "za niskie ciśnienie gazu". wiec ustawiłem 1,15 kalibracja zebrnie mapy mnożnik wyszedł jak powinien zdjecia poniżej. Prosze pomózcie mi z tym cholernym bledem czy kupic na podmiane sterownik czy aparat czy czujnik hala wymienic??
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » pn lut 06, 2012 23:25

W bloku 002 masz temperaturę 217 stopni :shock: Może te zamuły biorą się z tego powodu, że czujnik cieczy chłodzącej wali w ... i go przylewa. Podłącz kompa i sprawdź temperaturę na zimnym silniku. Na postoju go rozgrzewaj i obserwuj co się dzieje z tą temperaturą.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: norek111 » pn lut 06, 2012 23:44

bombelek pisze:W bloku 002 masz temperaturę 217 stopni :shock: Może te zamuły biorą się z tego powodu, że czujnik cieczy chłodzącej wali w ... i go przylewa. Podłącz kompa i sprawdź temperaturę na zimnym silniku. Na postoju go rozgrzewaj i obserwuj co się dzieje z tą temperaturą.
To jest temperatura z czujnika wlotu powietrza .
Przemek MK3Odkręć czujnik spalania stukowego,wyczyść jego miejsce gdzie jest przykręcony i dokręć momentem 20Nm,jeśli dalej będzie walił bykiem to jest uszkodzony


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » wt lut 07, 2012 07:51

Co to temperatury w bloku nr 02 to informowano mnie w innym poscie ze jest to temperatura EGR i mnie to nie dotyczy. Czujnik temperatury zasysaneto powietrza jest w innym bloku u pokazywał co 42,5* wymieniałem go gdyz tez wystepował blad odnosnie jego. Czujnik spalania stukowego odkrecałem czysciłm miejsce na bloku jednak nic nie pomogło. Kupiłem nowy czujnik MaxGear załozyłem i nadal to samo. Na bloku sa dwa miesca do przykrecenia tego czujnika jedno blizej rozrzadu drugie gdzies na srodku (nie wiem od czego). Generalnie po zkupi uta w schowku było duzo wizytówek odnosnie elektroniki naprawy i diagnostyki oraz kartka ze spisanym nr sterownika oraz krokowca (nie wiem co było grzebane). Macie jakies pomysły jeszcze na to??



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » pt lut 17, 2012 10:18

Witam ponownie
Pojawila sie nowa zagadka, dzis zakupilem przewody nowe beru, gdyz od nowosci nie wymieniane sa a sa juz zesztywniale i byc moze przez nie wystepuje ten objaw bledu czujnika spalania stukowego. Auto jedzie nagle zamula wskakuje blad po czym jade 110-120 ze stała predkoscia i juz jest dobrze i tak w koło. Natomiast odnośnie zagadki to zalewa go na zimnym silniku jaknoc przestoi. Odpalam oczywiscie na benzynie i zaczyna po chwili przeplatac dodam gazu zakopci na czarno i po chwili jak pochodzi jest ok. Co moze byc powodem??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości