[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: denisz » sob lis 06, 2010 20:33

Gawior pisze:Problemu z odpaleniem nie mam, a na zimnym to jest rakieta, Przez jakiś odcinek na zimnym nie kręcę go wyżej niż 2000-2200rpm do puki nie złapie paru stopni, ale jak go się depnie to świetnie idzie.
Gawior, juz nie chce mi się czytać od początku wątku i może to już było - czy sprawdzałeś wydech?

Chodzi mi o to, że przyczyną może nie być rozgrzanie silnika tylko obroty. Zorientuj sie może, czy to zależy od temperatury silnika czy od wyskości obrotów.
Jeśli tylko od wysokości, to może to oznaczać problem tzw falowy - fala z wydechu "synchronizuje" się z fala w dolocie. Na wyższych obrotach to wszystko może się nie zgrywać - zapchany/dzirurawy/przerabiany wydech lub dolot.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Gawior » ndz lis 07, 2010 12:32

Auto jak jest mulaste to jest mulaste w całym zakresie obrotów.
Powiedzmy od tych 1800 do 5000rpm ( więcej nie kręciłem jak jest mulasty ).
Takie zamulanie łapie na ciepłym silniku, niekoniecznie rozgrzanym do tych 90st.C. Po prostu wystarczy żeby wskazówka już ruszyła się na wskaźniku. Nigdy nie zauważyłem żeby złapał muła na niedogrzanym ( na ssaniu ).


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: edzio » ndz lis 07, 2010 12:37

Gawior, a Ty sprawdzałeś drożnośc wydechu?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Gawior » ndz lis 07, 2010 20:16

Tzn. jak sprawdzić drożność ?

Jedynie co to byłem jakiś rok temu na jesień na analizatorze spalin, a tak to tylko przy wydechu sondę wymieniałem.
Jakiś miesiąc ( może niecały ) jeździłem bez sondy zimą ( jakaś była wkręcona, ale odłączona ), jak uszkodzona poszła na gwarancje. Wtedy palił mi jakieś 15-15.5L i wydech i świece były okopcone ( na tej uszkodzonej też pali 15L , ale do tego był mułowaty i też wydech i świece były okopcone ). Dla tego sądzę też że katalizator też mógł w dupę trochę dostać.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: denisz » ndz lis 07, 2010 20:31

Gawior pisze:Tzn. jak sprawdzić drożność ?
no chyba tylko go wyjąć.

to może byc ten problem "falowy" czy nie wiem jak to fachowo nazwać...



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Gawior » ndz lis 07, 2010 21:41

Aktualnie teraz wróciłem od znajomych i auto w 4 osoby bardzo dobrze szło ( w całym przedziale obrotów ), a wczoraj jak wracałem z pracy plus wypad na zakupy to był mulasty ( też w całym zakresie obrotów ).

Co do katalizatora to jego drożność można ocenić po wyjęciu, ale jak ocenić drożność pozostałych tłumików ?


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: denisz » ndz lis 07, 2010 22:10

Gawior pisze:Co do katalizatora to jego drożność można ocenić po wyjęciu, ale jak ocenić drożność pozostałych tłumików ?
też chyba tylko przez ich wyjęcie.
Może podjedź na kanał i postukaj w cały ten wydech - może coś tam w nim lata (np. ceramika od kata)
Gawior pisze:Aktualnie teraz wróciłem od znajomych i auto w 4 osoby bardzo dobrze szło ( w całym przedziale obrotów ), a wczoraj jak wracałem z pracy plus wypad na zakupy to był mulasty ( też w całym zakresie obrotów ).
tylko myślę: a czy była duża różnica temperatury wczoraj a dziś? (ja nie wiem bo wyrku leżę od kilku dni)



Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: trollu » ndz lis 07, 2010 23:38

jakby z kata wnętrzności latały to było by słuchać z kilku metrów. u kumpla kat się niedawno wysypał to dzwoniło jakby kilo gwoździ do wiadra wrzucić


Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Gawior » wt lis 09, 2010 09:20

Przy jeździe i większym obciążeniu silnika ( mocniejsze przyspieszanie, jazda pod górkę ) słychać pod podłogą nieraz dźwięk tak jakby latające piłeczki z maszyny losującej Lotto :jezor:
Jeszcze do tego mam raczej do wymiany "wieszaki" wydechu ( te gumowe ) bo nieraz słychać jak wydech o coś wali jak się go depnie ostro.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: denisz » wt lis 09, 2010 14:48

denisz pisze:Może podjedź na kanał i postukaj w cały ten wydech - może coś tam w nim lata (np. ceramika od kata)



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Gawior » śr lis 10, 2010 09:56

Jutro możliwe że będę coś działał z katem/ z wydechem.

Po czym poznać że mam stalowy , czy porcelanowy wkład katalizatora, bez rozbierania wydechu ?


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: denisz » śr lis 10, 2010 14:48

Gawior pisze:Po czym poznać że mam stalowy , czy porcelanowy wkład katalizatora, bez rozbierania wydechu ?
a nie jest tak, że te stalowe to stosunkowo nowy pomysł? W mk3 były chyba tylko ceramiczne ale lepiej zeby ktoś to potwierdził.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Gawior » śr lis 10, 2010 16:14

Właśnie pytałem tez gdzieś indziej i tez jest mowa tylko o ceramicznych.

A chodzi mi o to że byłem u kilku tłumikarzy i ciężko było by mi się po pracy wyrobić do nich bo mieli otwarte do 16 i byłem u jednego co miał do 18 czynne, co by mi pasowało.
Wjechałem do nie go na kanał. Rzucił tylko okiem na katalizator i powiedział że jest stalowy i nie da się z niego wkładu wypruć. Ze może mi zamontować strumienicę, do tego gniazdo na sondę itd. i wszystko on ma, no i mogę się z nim umówić na termin.
Nie umawiałem się, tylko wziąłem od niego wizytówkę, bo trochę śmierdziało mi to wciskaniem mi jego części tak na siłę i wolałem się upewnić co i jak z tym katem.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Paweł Marek » śr lis 10, 2010 21:02

dwa 2E pod domem oba mają (miały) ceramiczne. Parę uderzeń kawałkiem drutu zbrojeniowego i wkład idzie w proch. W obu mam puste puszki i jakoś ten dźwięk się zmienił ale nie przeszkadza mi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości