KEFRZYSKI pisze:ozzy1979 Ty jak zwykle swoje slaby silnik itd...na koniec lat 80 bdb. osiągi na taki silniczek
Jakie osiągi??? 60 KM/litr?? Tyle to Niemcy w czasie II wojny światowej wyciskali z silników. Powiem Ci więcej - Niemcy z wolnossącego diesla w 1933 roku wyciskali około 60 KM/litr, przy czym diesel ten był w seryjnej produkcji przez kilka lat... Człowieku czym sie jarasz? Kawał grzmota o gównianych parametrach?? Moment przy 4200 obr/min?? W V-ce o takiej pojemności?? 174 KM/235 Nm i aż 9 sekund do setki w Golfie III(według instrukcji fabrycznej)?? Chłopie, jak będę potrzebował kosiarki to kupię sobie jakiegoś japońca kręcącego się do 8000 obr/min i mającego tą samą moc co ten grzmot i palącego połowę tego i o pół mniejszego. Chłopie, to padło zamiata kiosk na kółkach zwany Jeepem Grand Cherokee z antyczną R6 4,0 l 190 KM i ważący 1800 kg! Prawie to samo przyśpieszenie, prawie ta sama V max, spalanie też, a auto ma aerodynamikę kiosku i masę o co najmniej 300 kg większą i ASB na pokładzie. A silnik to konstrukcja AMC o rodowodzie z lat 60-tych czyli domyśl się co to za konstrukcja - a już miał 50 KM/litra
KEFRZYSKI pisze:Dowiedz sie więcej poczytaj bo z tego co ja pamiętam fabrycznie nawet nie lali oleju typu 5w.
Poczytałem - instrukcja wyraźnie mówi o klasach lepkości dla silników stosowanych w Golfach III - jest tam olej 5W. Zresztą olej klasy 5W to jakieś cudo? W instrukcji do Golfa II jest taki olej na porządku dziennym. Teraz Ty poczytaj, bo jak widzę, to innym radzisz czytać, a sam nic nie wiesz...
KEFRZYSKI pisze:Tylko 10w40 silnik osiąga bardzo wysokie temperatury oleju.
Co osiąga?? Bo nie kumam? 10W40 czy o co biega? Proszę o konkretne wartości.
KEFRZYSKI pisze: Kurde koleś chcesz by ktos stracił silnik ?
Buahahahahahahahahahah
Chłopie ogarnij się i skończ pitolic bzdury! Może jeszcze zalejesz temu klocowi oleju rycynowego, bo osiąga bardzo wysokie temperatury?
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
Gdzie masz w instrukcji wzmiankę, że VR WYMAGA oleju w klasie 10W60 ze względu na wysokie temperatury? No gdzie??? Nie wiesz, a pitolisz kocopoły nie poparte żadną wiedzą! Wysokie temperatury w silniku mającym
pwm na poziomie 60 KM/litr???? Tobie radzę wrócić do podstaw a dopiero się wypowiadać. A jak poczytasz instrukcję to pogadamy. A jak poczytasz instrukcję do Golfa III to będziesz wiedział, dlaczego zaleciłem olej w klasie SAE 5W50 jako najlepszy z możliwych do tego VR.
PS.
Wiesz co to są osiągi?? To np. Seryjnie produkowany silnik mający pwm na poziomie 200-300 KM/litra (i to w latach 70-80) bez stosowania sprężarek, kompresorów, setek zaworów na cylinder itd... To np. Silnik Hondy seria B16 (1,6 l - 160 KM). Więc nie mów, że ten kloc ma jakieś osiagi, jeszcze na koniec lat 80-tych, bo sie ośmieszasz.