[vr6] 12v branie oleju

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [vr6] 12v branie oleju

Post autor: KEFRZYSKI » pn lis 03, 2014 14:18

ozzy1979 Ty jak zwykle swoje slaby silnik itd...na koniec lat 80 bdb. osiągi na taki silniczek. Dowiedz sie więcej poczytaj bo z tego co ja pamiętam fabrycznie nawet nie lali oleju typu 5w. Tylko 10w40 silnik osiąga bardzo wysokie temperatury oleju. Kurde koleś chcesz by ktos stracił silnik ? Skąd Ty możesz wiedzieć jak kto jeździ takim VRem :/


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

ozzy1979

[vr6] 12v branie oleju

Post autor: ozzy1979 » wt lis 04, 2014 08:38

KEFRZYSKI pisze:ozzy1979 Ty jak zwykle swoje slaby silnik itd...na koniec lat 80 bdb. osiągi na taki silniczek
Jakie osiągi??? 60 KM/litr?? Tyle to Niemcy w czasie II wojny światowej wyciskali z silników. Powiem Ci więcej - Niemcy z wolnossącego diesla w 1933 roku wyciskali około 60 KM/litr, przy czym diesel ten był w seryjnej produkcji przez kilka lat... Człowieku czym sie jarasz? Kawał grzmota o gównianych parametrach?? Moment przy 4200 obr/min?? W V-ce o takiej pojemności?? 174 KM/235 Nm i aż 9 sekund do setki w Golfie III(według instrukcji fabrycznej)?? Chłopie, jak będę potrzebował kosiarki to kupię sobie jakiegoś japońca kręcącego się do 8000 obr/min i mającego tą samą moc co ten grzmot i palącego połowę tego i o pół mniejszego. Chłopie, to padło zamiata kiosk na kółkach zwany Jeepem Grand Cherokee z antyczną R6 4,0 l 190 KM i ważący 1800 kg! Prawie to samo przyśpieszenie, prawie ta sama V max, spalanie też, a auto ma aerodynamikę kiosku i masę o co najmniej 300 kg większą i ASB na pokładzie. A silnik to konstrukcja AMC o rodowodzie z lat 60-tych czyli domyśl się co to za konstrukcja - a już miał 50 KM/litra :-)
KEFRZYSKI pisze:Dowiedz sie więcej poczytaj bo z tego co ja pamiętam fabrycznie nawet nie lali oleju typu 5w.
Poczytałem - instrukcja wyraźnie mówi o klasach lepkości dla silników stosowanych w Golfach III - jest tam olej 5W. Zresztą olej klasy 5W to jakieś cudo? W instrukcji do Golfa II jest taki olej na porządku dziennym. Teraz Ty poczytaj, bo jak widzę, to innym radzisz czytać, a sam nic nie wiesz...
KEFRZYSKI pisze:Tylko 10w40 silnik osiąga bardzo wysokie temperatury oleju.
Co osiąga?? Bo nie kumam? 10W40 czy o co biega? Proszę o konkretne wartości.
KEFRZYSKI pisze: Kurde koleś chcesz by ktos stracił silnik ?
Buahahahahahahahahahah :rotfl:
Chłopie ogarnij się i skończ pitolic bzdury! Może jeszcze zalejesz temu klocowi oleju rycynowego, bo osiąga bardzo wysokie temperatury? :panna: Gdzie masz w instrukcji wzmiankę, że VR WYMAGA oleju w klasie 10W60 ze względu na wysokie temperatury? No gdzie??? Nie wiesz, a pitolisz kocopoły nie poparte żadną wiedzą! Wysokie temperatury w silniku mającym pwm na poziomie 60 KM/litr???? Tobie radzę wrócić do podstaw a dopiero się wypowiadać. A jak poczytasz instrukcję to pogadamy. A jak poczytasz instrukcję do Golfa III to będziesz wiedział, dlaczego zaleciłem olej w klasie SAE 5W50 jako najlepszy z możliwych do tego VR.
PS.
Wiesz co to są osiągi?? To np. Seryjnie produkowany silnik mający pwm na poziomie 200-300 KM/litra (i to w latach 70-80) bez stosowania sprężarek, kompresorów, setek zaworów na cylinder itd... To np. Silnik Hondy seria B16 (1,6 l - 160 KM). Więc nie mów, że ten kloc ma jakieś osiagi, jeszcze na koniec lat 80-tych, bo sie ośmieszasz.



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

[vr6] 12v branie oleju

Post autor: KEFRZYSKI » wt lis 04, 2014 09:55

Kolego, nie wiem skąd pochodzisz ale strasznie zaciągasz wiejską gwarą i jakimiś podtekstami (Chłopie, skończ pitolic, padło, pitolisz kocopoły). Przepraszam pisz poprawnie polszczyzna.
Co to za porównanie Diesla do Benzyny ??
Specjalnie poszukałem na tym forum Twoich wypowiedzi w różnych innych tematach, i wszędzie coś krytykujesz.
Skoro masz instrukcje to Ja tutaj poproszę o skan lub link do strony gdzie jest informacja o olejach do Golfa III z silnikiem 2.8 VR6. Bo ja takiej nigdzie nie mogę znaleść do tego silnika.
I proszę Cię już po raz któryś czytaj ze zrozumieniem ! A nie wciskasz mi i odpisujesz coś czego ja nie podałem !
Tak naprawdę każdy wleje to na co go stać:
Jedni leja 5W40, inni 10W40, dużo osób zaleca Valvoline VR1 10W60. Ja kiedyś lałem motula 10W40 i szaleństwa nie było. A ktoś inny napisze ze dla niego jest ten olej spoko.
I powodzenia jak ktoś wleje 5W40 Latem a silnik osiąga temp. oleju do 120*C z tym przebiegiem 300.tys.km i wiekiem bez remontu olej długo w takim układzie nie pobędzie.


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

ozzy1979

[vr6] 12v branie oleju

Post autor: ozzy1979 » wt lis 04, 2014 10:13

KEFRZYSKI pisze:Kolego, nie wiem skąd pochodzisz ale strasznie zaciągasz wiejską gwarą i jakimiś podtekstami (Chłopie, skończ pitolic, padło, pitolisz kocopoły). Przepraszam pisz poprawnie polszczyzna.
Jak nie masz kompletnie żadnych argumentów to robisz osobiste wycieczki? :-) typowe... Dopasowałem się po prostu do stylu twoich wypowiedzi.
KEFRZYSKI pisze:Co to za porównanie Diesla do Benzyny ??
Normalne - pokazuję Ci tylko, że ten kloc jest po prostu mierny i nawet wolnossący diesel sprzed 100 lat go bije na łeb osiagami.
KEFRZYSKI pisze:Skoro masz instrukcje to Ja tutaj poproszę o skan lub link do strony gdzie jest informacja o olejach do Golfa III z silnikiem 2.8 VR6. Bo ja takiej nigdzie nie mogę znaleść do tego silnika.
Ja mam Ci szukać i coś udowadniać?? Chyba jaja robisz. Sam sobie poszukaj, mi to zajęło 30 sekund łącznie z downloadem. instrukcja obsługi VW Golf 3, takie to trudne?
KEFRZYSKI pisze:Ja kiedyś lałem motula 10W40 i szaleństwa nie było
A czego się spodziewałeś?? Przyrostu 20% mocy?
KEFRZYSKI pisze:I powodzenia jak ktoś wleje 5W40 Latem a silnik osiąga temp. oleju do 120*C z tym przebiegiem 300.tys.km i wiekiem bez remontu olej długo w takim układzie nie pobędzie.
Wypisujesz totalne bzdury - nie masz kompletnie o tym pojęcia - 120 st C to jest wielka temperatura??? To normalna temperatura, którą wytrzyma i wytrzymuje wiekszość olejów. I co ma do tego przebieg??? Mierzyłeś temperaurę tego oleju?? Jeśli tak, to jak i w którym punkcie?? "Koleś", jak wytłumaczysz fakt, że mam silnik, który osiąga nawet w zimę temperaturę miski olejowej 100-105 st C (a więc o ile więcej ma olej na górze silnika) i ma zalecenie fabryczne jazdy na olejach 5W30 i to klasy SG/SH wg API??? Obecnie ma 220 tyś km przebiegu.



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

[vr6] 12v branie oleju

Post autor: KEFRZYSKI » wt lis 04, 2014 12:29

A Ty dalej się kłócisz jak u nas w rządzie :] Skoro taki mądry jesteś masz te instrukcje to na co Ty czekasz ?? To jest forum a nie gorzkie żale.
Więc pytam Ciebie ozzy1979 jaki olej do silnika 2.8 VR6 oznaczenie AAA silnik 20 letni przebieg około 250-300 tys.km. Dla kolegi Cezary_x5 który napisał na rozgrzanym silniku lekkiej nogi nie ma a jego silnik na 1000.km. bierze około 200.ml. oleju. ale też robi krótki odcinki w km.
Bo jak widać nie każdy jest takim ekspertem w tej dziedzinie co Ty. (I jak jesteś normalnym gościem to przestań się kłócić jak dzieci z przedszkola tylko odpisz normalnie)


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

ozzy1979

[vr6] 12v branie oleju

Post autor: ozzy1979 » wt lis 04, 2014 14:17

KEFRZYSKI pisze:I jak jesteś normalnym gościem to przestań się kłócić jak dzieci z przedszkola tylko odpisz normalnie)
Nie ja zacząłem robić osobiste wycieczki z braku argumentów.
KEFRZYSKI pisze:Więc pytam Ciebie ozzy1979 jaki olej do silnika 2.8 VR6
Napisałem kilka/kilkanaście postów wyżej.
KEFRZYSKI pisze:Skoro taki mądry jesteś masz te instrukcje to na co Ty czekasz ??
Ja nie czekam na nic i nie mam obowiązku podawania nikomu niczego na tacy - google i kilkanaście sekund wysiłku. Ty się wymądrzasz, a kompletnie nie masz argumentów technicznych. Jak na razie nie odpowiedziałeś na żadne ze stawianych przeze mnie pytań, a postawiłem ich wiele. Dobra, temat kończę, Tobie zaś radzę stulić uszy po sobie i niestety wrócić do podstaw n/t silników i reologii. Bardzo dobrą pozycją na początek jest "ABC silnika czterosuwowego" - kupisz za grosze, a książka świetna. Przydać sie też może się jakiś podręcznik Tribologii.



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [vr6] 12v branie oleju

Post autor: KEFRZYSKI » wt lis 04, 2014 15:28

Kolego to nie przesłuchanie i nie musze Tobie odpowiadać. Ja o jednym a Ty dalej się madrujesz. I konca tematu nie ma. Uszy Ty możesz podwinąć skoro masz jakies kompleksy. Kończę ta dyskusje bo prowadzi ona do niczego. To forum jest dla fanów VW a nie krytykantów jak chcesz debatować to jedz do T. Lisa itd. Koniec.


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

[vr6] 12v branie oleju

Post autor: jameess » wt lis 04, 2014 16:00

Ozzy1979 panowie nie lubią swoich aut i chcą zalać sobie 10w60 niech leją ich problem, ale jak silnik zimą kopyto wystawi bokiem no to cóż.....

Ciężko się czyta posty KEFRZYSKI, nieskładne , mało merytoryczne jakby nie rozumiał pisanego słowa.

Te VR-y niewiele wam biorą tego oleju tak że nie ma żadnej tragedii.

A co do oleju to tak jak pisał ozzy : 5W50



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [vr6] 12v branie oleju

Post autor: KEFRZYSKI » wt lis 04, 2014 19:12

Sory panowie z Tel odpisuje nie mam czasu wlaczyc laptopa. (praca) Dokladnie każdy leje co chce, to jest forum pomocnicze a każdy i tak zrobi co będzie chcial. Tylko po co te krytykowanie bylo. Inni maja 1.4 cieszą sie i co tez ich należy krytykować śmią sie. Każdy ma to na co go stać i każdego to cieszy wiec nie niszczmy tego.


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bingos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn kwie 21, 2014 10:17
Lokalizacja: Wlkp

[vr6] 12v branie oleju

Post autor: bingos » wt lis 04, 2014 19:56

ozzy1979 - wiem że tak też można. A podałem taki przykład bo są dwie szkoły- jedni każą zmieniają gęstość oleju a drudzy coś dodają. Ale jak kiedyś chciałem zmienić gęstość oleju to usłyszałem że nie powinno się, tylko lać taki jak zaleca producent. Także bądź tu mądry :/



ozzy1979

[vr6] 12v branie oleju

Post autor: ozzy1979 » śr lis 05, 2014 09:42

bingos pisze: Ale jak kiedyś chciałem zmienić gęstość oleju to usłyszałem że nie powinno się, tylko lać taki jak zaleca producent. Także bądź tu mądry
No problem - producent zaleca (przynajmniej zalecał) dość szeroką skalę lepkości olejów - np. dla Golfa 2/3 zakres lepkości to od 5W do 15W dla klas zimowych, a letnich 30 do 60. Także spojrzyj do instrukcji - tam będziesz miał wybór np. od 5W30 do 10W60. Jako, że oleje poszły znacznie do przodu, ja proponuję znaleźć najlepszy kompromis i zalać mu klasę 5W50 - masz bardzo dobre warunki na zimnym silniku, a na goracym masz także bardzo wysoką ochronę. Co mogę Ci polecić od siebie? Albo Mobila 1 5W50 Peak Life, albo tańszy, o wiele lepszy (100% baza IV - PAO + estry) Agip 5W50 Eurosports. Agip ma to do siebie, że ma wybitne parametry - łapie się na początek i koniec widełek lepkości dla klasy 5W50 - nie spotkałem oleju o tak wyśrubowanych parametrach. Ma tylko jedną wadę - jako, że jest to baza IV, więc ma "tylko" klasę SL wg. API, oraz wymaga częstszej wymiany (max 10 tyś km). Tu masz parametry:
http://rapacz.com.pl/produkt,Oleje,_ole ... L,332.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
bingos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn kwie 21, 2014 10:17
Lokalizacja: Wlkp

[vr6] 12v branie oleju

Post autor: bingos » pt lis 07, 2014 22:49

Jesteś pewny że każdy producent podaje zakres? W przypadku Lanosa nie miałem podanego zakresu tylko konkretną lepkość.



ozzy1979

[vr6] 12v branie oleju

Post autor: ozzy1979 » sob lis 08, 2014 12:37

bingos pisze:Jesteś pewny że każdy producent podaje zakres?
Nie jestem pewny - w przypadku Golfów i MB mam zakresy.



Awatar użytkownika
bingos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn kwie 21, 2014 10:17
Lokalizacja: Wlkp

[vr6] 12v branie oleju

Post autor: bingos » sob lis 15, 2014 21:50

Jak podają jaki zakres to spoko. Ale jak nie ma no to wtedy zaczyna się lipa. Ale widzisz Niemcy to Niemcy :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości