Strona 2 z 2

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: czw mar 13, 2014 10:27
autor: twi5ter666
Mamy wszystko jasne.

Magik-mój mechanik błędnie zdiagnozował konieczność wymiany podstawy wtrysku. Była OK. Po wymianie pracował tak samo nierówno i się trząsł jak przed wymianą. Po podjechaniu do innego mechanika w związku z pytaniem "dlaczego nie pracuje na gazie" zaczął szukać usterki w nierównej pracy silnika na samej benzynie. Zauważył, że kabelki od sondy lambda są urwane i na pewno jest to przyczyna nierównej pracy. Odparłem mu, że sonda była sprawdzana i okazało się,ze od dawna nie żyje. No dobra.. uparł się, że to sonda. Polutował przewody, naprawa bez skutku. I nagle olśnienie. Zaczął sprawdzać przewody podciśnienia. Eureka ! przez 1,5 roku jeździłem na pozamienianych przewodach podciśnienia. Zrobił z nimi porządek i samochód zaczął pracować jak nówka sztuka ! zero drgań na kierownicy, tym bardziej karoserii.
Co do gazu. Regulacja nie pomogła, nadal nie ma mocy od niskich obrotów, powoli się rozpędza i utrzymuje prędkość.
Dzisiaj mam mieć informację od gazowników.

Okazało się, że kolanko od miksera jest pęknięte i przy mocniejszym dodaniu gazu reszta leciała "w kosmos".
Po tym wszystkim teraz samochód chodzi jak nówka sztuka :)

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: śr mar 19, 2014 20:51
autor: lelekvw
kolego a które te przewody?

Re: mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: czw mar 20, 2014 19:01
autor: twi5ter666
lelekvw pisze:kolego a które te przewody?
zrobię dzisiaj fotkę to tutaj wrzucę

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: czw mar 20, 2014 19:57
autor: lelekvw
twi5ter666-ok czekam

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: pt mar 21, 2014 13:55
autor: twi5ter666
Obrazek

Te przewody z plecionką zostały dołożone przez mechanika, wcześniej była podłączona tylko ta gumowa rurka, ale nie wiem dokładnie gdzie.
Ogólnie podotykaj te przewody i zobacz czy nie masz gdzieś tam przedmuchów

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: czw gru 04, 2014 14:42
autor: twi5ter666
Witam ponownie,
przepraszam za odgrzanie tematu, ale nie ma sensu zakładać nowego.
Problem niestety powrócił po kilku miesiącach, już nie mam siły. Z nadejściem mrozów problem stał się bardziej dokuczliwy. Silnik po odpaleniu pracuje jakby miał wypaść z komory. Po nagrzaniu jest lepiej, ale nadal silnik "tyrkocze", pracuje nierówno.
Do tej pory w tym temacie zrobiłem:
wymiana świec, kopułki, ustawianie zapłonu, wymiana podstawy pod wtryskiem, wymiana przewodów podciśnienia; kabli zapłonowych nie wymieniałem, gdyż mechanik odradził (uznał, że te są w porządku) iskra jest na 4 cylindrach
podsumowując: poszukuję osoby z Warszawy lub okolic, która mogłaby znaleźć przyczynę takiego zachowania silnika. Problem występuje na benzynie i gazie. Podczas jazdy jest w porządku, nie przerywa nie dusi się.
Liczę na Waszą pomoc, dla osób zainteresowanych wszystko jest opisane w tym temacie.
pozdrawiam
Mateusz