Strona 2 z 2

MK3 2E gti Nie ma wolnych obrotów , cięzko zapala ,gaśnie

: czw gru 06, 2012 14:30
autor: Paweł Marek
W takim razie rozrząd na poczatek, bo inaczej tylko jakiś problem z kopułką czy kablami od świec by wchodził w grę, albo poważne uszkodzenie silnika co mało jest prawdopodobne

MK3 2E gti Nie ma wolnych obrotów , cięzko zapala ,gaśnie

: pt gru 07, 2012 22:10
autor: zoso8894
a więc rozrząd sprawdziłem
na kole rozrządu OT pokrywa się ze strzałką
na dolnym kole zamachowym w punktach
na rozdzielaczu w punkach
w okienku skrzyni nie dojrzałem punktów ale skoro reszta się pokrywa to chyba nie ma znaczenia .

zastanawia mnie dlaczego przy odpiętym przepływomierzu silnik nie pracuje też na wolnych obrotach na gazie - podobno powinien normalnie
nawet jak go nagrzeje ... i wtedy wchodzi często na obroty 2000 na jałowym na gazie i trzyma ...
co do kopułki świec przewodów to są nówki a w vagu brak błędów
szczelność dolotu na 100% pewna

myślę ciągle czy to nie hall bo oprócz halla i tps już w zasadzie wszystko wymieniłem ...
po tygodniu spędzonym w zimnym garażu mam naprawdę dość ...

MK3 2E gti Nie ma wolnych obrotów , cięzko zapala ,gaśnie

: pn gru 10, 2012 22:31
autor: zoso8894
ok a więc żeby inni nie cierpieli tak jak ja finansowo i nie sugerowali się że :
"na gazie przy odpiętym przepływomierzu silnik powinien pracować normalnie " - co okazuje się fałszem bo wyklucza awarię przepływomierza
informuję że pomimo iż przepływomierz był sprawdzony ze dwa razy elektrycznie (wg . opisów z forum) i mechanicznie - okazał się źródłem usterki .
nie wiem dlaczego pomiary wychodziły poprawne ale przepływomierz okazał się zły ... a naprawdę sprawdzałem go konkretnie bo jestem elektronikiem .

ponadto przy okazji po wymianie zniknęło falowanie - więc tak jak czułem dużo wcześniej ... za falowanie może być odpowiedzialny przepływomierz (także).

a więc zalecam wszystkim profilaktyczną wymianę przewodów kopułki palca i świec raz na 2 lata zanim coś komuś strzeli w dolot bo kłopoty mogą być spore ...
a podejrzewam że u mnie tak musiało być - pomimo że nic nie słyszałem ...
ja zauważyłem dużo lepszą , równą pracę silnika po zmianie tych kilku elementów ... a to raptem 160 zł

MK3 2E gti Nie ma wolnych obrotów , cięzko zapala ,gaśnie

: pn gru 10, 2012 23:16
autor: Paweł Marek
Hm. Pozostaje mi nagrać filmik który udowodni co ma udowodnić, czyli że tylko ocierająca się klapka w przepływce popsuje prace na LPG.

MK3 2E gti Nie ma wolnych obrotów , cięzko zapala ,gaśnie

: pn gru 10, 2012 23:58
autor: zoso8894
no nie wiem nie chcę się kłócić - u mnie tak było jak pisałem
sam zachodzę co w nim jest nie tak bo naprawdę wszystkie pomiary wg. instrukcji a klapka na 100% chodzi bez ocierek i lekko - tak jak w drugim egzemplarzu
czyściłem styki , sprawdzałem wszystko co możliwe ... przecież to zwykły potencjometr + czujnik temperatury ...
jedyne co mi przychodzi do głowy to naciąg sprężyny ... chociaż też próbowałem zmieniać i nic to nie pomogło - jedynie pogarszało

MK3 2E gti Nie ma wolnych obrotów , cięzko zapala ,gaśnie

: wt gru 11, 2012 00:53
autor: alex1919
Jak rozumiem naprawiłeś auto? Wymieniłeś przepływkę i jest OK czy naprawiłeś jakoś stary?

Re: MK3 2E gti Nie ma wolnych obrotów , cięzko zapala ,gaśn

: śr gru 12, 2012 18:21
autor: zoso8894
stary w pomiarach itp okazywał się dobry a faktycznie był zły . dlaczego ? nie wiem
wymieniłem na inny przepływomierz używany i jest ok.