Strona 2 z 3

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: pn maja 09, 2011 12:18
autor: FIRERS
mozesz jeszcze podac jak masz rozwiazane odciecie wytrskiwacza ,bo zakladam ze masz silnik na monowtrysku o oznaczeniu RP..

Re: Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: pn maja 09, 2011 13:04
autor: gregorius
FIRERS pisze:ile masz tych obrotow?? jaka masz ta instalcje gazowa? czemu masz z problem z przelaczeniam na pb .. gdy rano odpalasz to na gazie czy na pb???
Zaraz po odpaleniu mam ok 1000 obrotów ale silnik nie pracuje równo.
Instalacja jest II generacji: sterownik Stag-XL, reduktor Tomasetto, mikser Bosch. Nie mam problemów z przełączaniem gaz/benzyna tylko czasami po przełączeniu na gaz auto nie ma mocy i wtedy pomaga ponowne przełączenie na benzynę i znowu na gaz. Rano zawsze odpalam na benzynie.

Nie mam pojęcia jak mam rozwiązane odcięcie wtryskiwacza. Silnik jest na monowtrysku...bodajże ABS

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: pn maja 09, 2011 13:30
autor: FIRERS
ok .to masz abs. pod maska musisz miec puszke podobna do sterowika gazu o nazwie stag-E sprawdz czy to masz . jesli nie to w okolicy monowtrysku bedzie zamontowany przekaznik. poznasz go po kablach, idacych do instalacji przy monowtrysku pod rura idaca do filtra powietrza. sprawdz te warianty to jedna rzecz wazna. a druga napisz czy masz przelacznik gazu o oznaczeniu stag-w i ile kabli do niego idzie ... bo z tego co widze to wedlug schematu tej instalacji moze byc tak ze na niebieskim przewodzie zostaje napiecie i zalewa ci silnik gazem , bo zawor gazu , zawor na reduktorze, sterownik sa zasilane z tego przelacznika ..

Re: Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: pn maja 09, 2011 22:24
autor: gregorius
FIRERS pisze:ok .to masz abs. pod maska musisz miec puszke podobna do sterowika gazu o nazwie stag-E sprawdz czy to masz . jesli nie to w okolicy monowtrysku bedzie zamontowany przekaznik. poznasz go po kablach, idacych do instalacji przy monowtrysku pod rura idaca do filtra powietrza. sprawdz te warianty to jedna rzecz wazna. a druga napisz czy masz przelacznik gazu o oznaczeniu stag-w i ile kabli do niego idzie ... bo z tego co widze to wedlug schematu tej instalacji moze byc tak ze na niebieskim przewodzie zostaje napiecie i zalewa ci silnik gazem , bo zawor gazu , zawor na reduktorze, sterownik sa zasilane z tego przelacznika ..
Puszki o nazwie Stag-E nie mam pod maską ale wydaje mi się że mam zamontowany przekaźnik
Tak to u mnie wygląda

Obrazek

Przełącznik gazu mam Stag2-W. Odchodzi od niego pięć kabli i jeden jest faktycznie niebieski

Obrazek

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: pn maja 09, 2011 23:02
autor: evilenko
Wszystko jest tak jak pisze FIRERS więc najprawdopodobniej masz przełącznik do wymiany. W poprzednim samochodzie miałem podobny problem ale wówczas przełącznik dla odmiany odcinał zasilanie elektrozaworów w najmniej oczekiwanym momencie i musiałem sobie radzić bez hamulców.

PS. jakbyś potrzebował to tu masz linka do instrukcji do Twojego Staga: http://www.zamel.com.pl/download/instru ... tag_xl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: pn maja 09, 2011 23:12
autor: gregorius
Można to jeszcze jakoś zdiagnozować? Rozumiem, że po wyłączeniu zapłonu na niebieskim przewodzie nie powinno być napięcia a jeśli się okaże że jest to przełącznik jest do wymiany.

W sumie gdyby to była przyczyna problemu to nie było by tak źle, przełącznik kosztuje ok 30 zł więc do przeżycia.
I jeszcze jedno, czy wymiana polega tylko na odpięciu starego i podłączeniu nowego sterownika? Czy trzeba coś jeszcze regulować?

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: wt maja 10, 2011 07:28
autor: evilenko
Jest tak jak piszesz - niebieski przewód odpowiada za "załączanie gazu" wiec przy wyłączonym silniku nie może tam być prądu. Co do wyłącznika to nie wiem jak to dokładnie w stagu wygląda pewnie jest tak jak w innych instalacjach, że wystarczy sama wymiana.

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: wt maja 10, 2011 09:36
autor: gregorius
Dzisiaj to pomierzę ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Zwracałem już uwagę na to, że problem występuje przy niższych temperaturach. Czy możliwe jest, że przełącznik nie działa prawidłowo tylko w pewnym zakresie temperatur?

Od dwóch dni postępuje w ten sposób, że ręcznie przełączam się między gazem a benzyną ( nie używam pozycji II na przełączniku ) i jak na razie problem przestał się pojawiać...ale z drugiej strony ostatni zrobiło się cieplej.

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: wt maja 10, 2011 09:55
autor: FIRERS
co do temperatur ,to sprubowal bym ten przekaznik wymienic na nowy (ten kolo kompa z gazu) ma on juz swoje lata i jest narazony na czynniki zwenetrzne, a tez jego zywotnosc jest ograniczona iloscia ' tykniec. a moje zdanie prywatne to ten stag to do du.... jest . ani nie ma tenperatury reduktora . automatycznego przelaczenia po 2000 obr. i jeszcze wszystko pod jednym plusem, bez bezpiecznika..a ciekawi mnie jeszcze czy da rade odpalic twoje auto na gazie przy zimnym silniku , i czy nie zamarza reduktor... ale chyba tak...

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: wt maja 10, 2011 10:13
autor: gregorius
FIRERS pisze:co do temperatur ,to sprubowal bym ten przekaznik wymienic na nowy
A da się to gdzieś kupić?
...ok, już znalazłem
FIRERS pisze:moje zdanie prywatne to ten stag to do du.... jest
No cóż jest co jest i muszę to doprowadzić do porządku...

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: wt maja 10, 2011 11:07
autor: evilenko
Wydaje mi się, że będzie najlepiej jak najpierw wymienisz przekaźnik, bo jest tani a jeśli dostała się do niego wilgoć to mógł zaśniedzieć w środku i nie łączy/rozłącza tak jak powinien. Możliwe też, że tam jest jakieś zwarcie bo jeśli się nie mylę to jest on podłączony do tego samego przewodu co elektrozawory, żeby odcinał wtryskiwacz w momencie przełączenia na gaz.

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: wt maja 10, 2011 11:12
autor: FIRERS
dokladnie po to on tam jest.

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: wt maja 10, 2011 19:10
autor: gregorius
A więc...pomierzyłem dzisiaj napięcia na elektrozaworze (tym na reduktorze) i na przełączniku. Jak przełączone jest na gaz to jest napięcie a jak na benzynę to nie ma. Przy wyłączonym zapłonie napięcie rówież znika. Tak samo jest przy ręcznym przełączaniu gaz/benzyna jak i na automacie.

Tylko że mój problem nie występował regulrnie a raczej jak mi się wydaje przy niższych temperaturach (najczęściej po chłodnej nocy)

Na wszelki wypadek zamówiłem dzisiaj nowy przekaźnik, profilaktycznie wymienię.

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

: pn maja 16, 2011 09:51
autor: gregorius
Odświeżam temat.

Wymieniłem stycznik i na wszelki wypadek przełącznik i niestety dzisiaj problem znowu dał o sobie znać. I znowu podczas chłodniejszego i mokrego poranka.

Po ok 2-3 minutach kręcenia w końcu odpala ale boję się że jak to się powtórzy w zimie to akumulator nie da rady.

Generalnie uruchamianie dzisiaj wyglądało tak:
1. Pierwsze próba i nic...
2. Kilka kolejnych prób i nadal nic...
3 Po którejś już z kolei próbie tak jakby miał zamiar zaskoczyć bo po kilku sekundowym kręceniu rozrusznikiem na koniec burknął nieśmiale...
4. Jeszcze kilka prób kręcenia zakończonych nieślmiałym burknięciem silnika i auto dopala...i od tego momentu działa wzorowo.

Wszytko trwa ok 2-3 minut. Help bo już mi ręce opadają,