Strona 2 z 2

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: ndz maja 08, 2011 13:20
autor: waldekmck
witam zrobiłm ustawienie tps'u tak jak powino byc i wszystko zaczeło działc po przejechaniu jakis 50 km problem sie powtózył wienc wymieniłem krokowca na nowy ze sklepu problem powruciał po kolejnych 100 km ;/;/

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: ndz maja 08, 2011 20:06
autor: DaroW
Masz gaz (LPG) więc pewnie sterownik silnika głupieje. Co to jest za instalacja LPG?

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: pn maja 09, 2011 10:41
autor: waldekmck
tak mam gaz jest to instalacja chyba pierwszej generacji niewiem dokładnie bo nie znam sie na tym

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: pn maja 09, 2011 10:45
autor: waldekmck
ale znalazłam jeszcze jedne mankament miałem delikatne zwarcie na przewodach od krokowego tps'u i wtrysku kiedy nimi ruszałem krokowy zaczynał sie wysuwać lub chować(przetarte izolacje ) po zaizolowaniu ponownie przewodów problem ustał tylko mam na benzynie strasznie niskie obroty około 500-750;/

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: wt maja 10, 2011 11:22
autor: evilenko
Spróbuj zrobić reset i adaptację czyli poczekać na benzynie bez dotykania gazu aż włączy się wentylator. A te niskie obroty są na ciepłym silniku czy cały czas - na zimnym też?

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: wt maja 10, 2011 13:03
autor: waldekmck
tak nisie sa na zimny silniku jak sie nagrzeje to obroty sie normuja do 950-1000 na gazie to samo lecz czasem sie zdazy ze nawet na ciepłym spadaj niski i gasnie ale to zadko

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: wt maja 10, 2011 16:27
autor: evilenko
A sprawdzałeś czujnik temperatury tzn czy ma właściwy opór przy różnych temperaturach?

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: wt maja 10, 2011 17:57
autor: waldekmck
nie bo nie wiem zabrdzo jak sie za to zbrac a jaki powinien miec opór przy jakich temperaturach ?

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: wt maja 10, 2011 19:48
autor: evilenko
Odłącz wtyczkę i sprawdź wartości pomiędzy pinem 1 i 3. Ogólnie rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury. Wartości dla temp 20 st to około 3000 Ohm, dla 30 st około 2000 ohm dla 80 st 275-375 Ohm. Ja to zrobiłem tak, że zmierzyłem na zimnym silniku a potem zrobiłem drugi pomiar po nagrzaniu go do ok 90 stopni.

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: pn maja 16, 2011 12:51
autor: waldekmck
hej odszedłem z obrotami wystarczyło wyregulować przepustnice bynajmniej tak twierdzi mechanik u którego byłem .....ale to nie koniec problemów ;/ sprawdziłem czujnik temp. i jest ok ...ale ale maksymalna temperatura jak udaje mi się osiągnąć to 70 stopni i zaraz włącza się wentylator podejrzewam termostat juz nawet zakupiłem nowy tylko nie wiem za bardzo gdzie on się znajduje.... prosił bym o jakieś instrukcje dotyczące wymiany...

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: pn maja 16, 2011 23:02
autor: DaroW
Jeśli włącza się wentylator przy 70°C, to albo wskaźnik pokazuje bzdury albo włącznik wentylatora za wcześnie włącza, chociaż włącznik najczęściej to albo włącza dobrze albo wcale.
Co do termostatu, to jest dobrze ukryty pod alternatorem, w okolicy pompy wspomagania.

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: wt maja 17, 2011 18:56
autor: ssarna1
Nawet jakby wiatrak załączał się wcześniej przy 70 to i tak termostat by nie wypuszczał niedogrzanej wody. Stawiam na czujnik temperatury/wskaźnik w liczniku

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

: wt maja 17, 2011 21:26
autor: mishabest
Ja również obstawiam czujnik/licznik , żeby wiatrak włączył się przy 70 to musiałby być walnięty termostat (żeby był obieg przez chłodnicę) oraz włącznik wentylatora żeby załączał przy 70... najprostsza metoda - termometr w zbiorniczek :)