Strona 2 z 2

Obroty a Silnik Krokowy [1.6 ABU]

: pn mar 28, 2011 23:38
autor: grosik997
kolego Magnez troche rozmawiałem z elektronikami i czytałem w sieci ze taką przyczyną jak podajesz moze być uszkodzony czujnk temperatury płynu chłodzącego. najpierw sprawdź miernikiem rezystancje (poszukaj jakie powinny być parametry tego czujnika) jeśli bedzie cos nie tak to jest możliwosc ze uszkodzony jest i radziłbym podmianke na dobry.

Obroty a Silnik Krokowy [1.6 ABU]

: pt maja 04, 2012 10:52
autor: GrzegorzSw
Nalezy sprawdzić poprawnie silnik krokowy. Dwa górne styki służą do zasilania silnika, podłączając 4-6V w zależności jak podłączysz bieguny to będzie się chował lub wysuwał. Ważniejsze są dwa dolne styki, do nich podłączony jest mikro wyłącznik znajdujący się na końcu wysuwanego ramienia, informuje on sterownik czy naciśnięty jest pedał gazu, czy ramię jest wysunięte i opiera się o przepustnicę, czy za obroty silnika jest odpowiedzialny kierowca czy sterownik. Do dolnych styków należny podłączyć omomierz i sprawdzić czy po naciśnięciu na koniec wysuwanego ranienia (mały ale wyczuwalny ruch końcówki) oporność spadnie do zera a po puszczeniu jest przerwa. Jeżeli zawsze jest przerwa to sterownik głupieje (jest przekonany że cały czas jest naciśnięty pedał gazu), silnik krokowy należy wymienić lub próbować wyczyścić styk ale jest to bardzo trudne gdyż można to zrobić po rozebraniu obudowy i przy użyciu płynów typu "kontakt" do czyszczenia styków.