[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
shu B3FAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 20:51
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: shu B3FAN » ndz paź 24, 2010 16:26

nie wiem ja w golfach ale w passatach jest tak ze do sierpnia 1992 roku nie montowali zlacz diagnostycznych OBD czyli ja nie mam juz fabrycznie i nie mialbym mozliwosci resetu map?
Gawior zrob tak jak ponizej. tak wlasnie resetuje sie 2E Digifanta:

resetowanie (i adaptacja) komputera:

Czynności wykonujemy na nagrzanym silniku.
1. Zdejmujemy przewód z czujnika temperatury płynu chłodzącego na plastikowym króćcu przykręconym do głowicy, z którego idzie wąż do górnego króćca chłodnicy. W 2E czujnik jest jeden, 4-ro przewodowy, więc nie da się pomylić.
2. "gazujemy" kilka razy powyżej 3500rpm (niektóre źródła podają 3000rpm, ale lepiej ciut więcej niż za mało) - komputer przejdzie w tryb awaryjny kasując aktualne swoje nastawy z pamięci i będzie działał tylko w oparciu o mapę wtrysku i nastawy zaprogramowane fabrycznie jako domyślne.
3. Wyłączamy silnik, zakładamy przewód na czujnik i czekamy, aż silnik ostygnie.

Jeśli auto ma gaz, poniższe czynności wykonujemy koniecznie na benzynie, instalację przełączając w tryb pracy na benzynie, żeby nam się czasem automatycznie nie przestawiła na gaz, bo cała adaptacja pójdzie się $%&*#%.

4. Zimny silnik odpalamy i pozwalamy mu się zagrzać. Mogą występować "zachwiania" w pracy silnika w miarę rozgrzewania się.
5. Po nagrzaniu się silnika (osiągnął 90°C lub zadziałał wentylator wyruszamy trochę pojeździć. Dynamicznie, jak najwięcej przyspieszeń i hamowań silnikiem, jazda z różnymi prędkościami. Niech się komputer adaptuje. Na początku mogą występować "dziury" w mocy, zamulenie, itp, ale po kilku kilometrach powinno wszystko już działać jak należy. Otrzymałem sygnał od jednego z forumowiczów, że u niego zaczęło działać jak należy dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika po takiej jeździe. Może jest to różnica w oprogramowaniu komputera...


zrodlo: http://www.forum.vw-passat.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


dodalbym jeszcze procedury sprawdzania cewki ale nie wiem jak mam wlejic plik Worda .doc ??
Ostatnio zmieniony ndz paź 24, 2010 16:33 przez shu B3FAN, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Passat GT Edition One
Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Gawior » ndz paź 24, 2010 18:05

Cewkę nabyłem w cenie 30zł po znajomości ( BERU z 2003r i) na razie założyłem, odpaliłem silnik celem sprawdzenia czy w ogóle działa, ale nawet nie ruszyłem autem o 1m bo nie miałem kiedy itd.

Co to tego kasowania/resetowania ECU, to z chęcią to sprawdzę ( wszystkiego już się chwytam ), ale raczej nie dzisiaj.
Mógł bym zdjąć wtyczkę z czujnika na noc i rano jak bym jechał do pracy to zrobić tak jak piszesz, ale trochę by to trwało to raz, a 2 to nie miał bym gdzie go nawet przegazować itd. bo mam niedaleko do pracy ( z 3km ).
Może wieczorem jak będę jechał po moją dziewczynę do pracy, bo tam mam z 8-9km w 1 stronę.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 24, 2010 20:23

Gawior,nic takiego w 2E mk3 nie da się zrobić. Ale próbuj przekonasz się. Może spróbujesz tą listwę podmienić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mad_max_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob cze 12, 2010 17:24
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: mad_max_82 » ndz paź 24, 2010 20:28

No to coś jak u mnie też już zgłupiałem nie mam bladego pojęcia co sie dzieje z tym autem:( zaczynam myśleć nad sprzedazą lub swapem



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Gawior » ndz paź 24, 2010 23:03

Ja jak nie dojdę co i jak z tym autem, to zrobię jak Hitler i zagazuję cholere :jezor:

Po to go na Pb trzymam żeby miał moc itd. itp. a jak ma tak być to mu gaz na BLOS-ie wsadzę i tyle, ale zanim do tego dojdzie to jeszcze wstawię do jakiegoś konkretnego elektromechanika.

Co do listy wtryskowej to będę musiał na to poczekać :crazy: , bo jak byłem dzisiaj po cewkę to dowiedziałem się że ta listwa co o nią wcześniej pytałem, to poszła na złom z innymi rzeczami :panna: . Teraz chłopak czeka na auto z Anglii ( kupiony już 2E ), ale ma problem z transportem go tutaj, bo jest w centrum Londynu.

Co do tej cewki to jakby odzyskał kopa i obroty nie wariowały ( nie spadały tak i nie gasnął ), ale to może być tylko zbieg okoliczności i chwilowo miał ten moment że wszystko chodzi dobrze ( czasem tak ma ). Zwłaszcza ze zrobiłem tylko 7-8km.
Tak też miałem po zmianie aparatu zapłonowego i się wtedy zbyt wcześnie ucieszyłem, więc na razie nic nie gdybam i zobaczymy jutro. Zbytnio nie pojeżdżę też, bo mam praktycznie pusto w baku - na rezerwę wchodzi ( jak i w portfelu 25zł :jezor: ) i dopiero w czwartek wypłata.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

mad_max_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob cze 12, 2010 17:24
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: mad_max_82 » ndz paź 24, 2010 23:33

Gawior mó dziś odwalił coś bardzo dziwnego przytyrałem go na 2 biegu do 6000 obrotów i na światłach o dziwo nie falował na benzynie wrzuciłem na gaz i dalej jechał normalnie kur.. może mam coś zapchane w tym pudle ma ktoś jakiś pomysł?? Ciekawe co jutro będzie odwalać



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: denisz » ndz paź 24, 2010 23:41

Gawior pisze:Ja jak nie dojdę co i jak z tym autem, to zrobię jak Hitler i zagazuję cholere :jezor:
nie ja tu jestem moderatorem i to nie moja rola ale taka uwaga jest chyba niefortunna Gawior

Chłopaki a zatankujcie mu pełen bak V-power z Shell'a i przegońcie na tym. Koleś strasznie zachwalał, że niby tak mu przeciściło układ paliwowy, że ho ho.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Gawior » pn paź 25, 2010 19:17

Właśnie byłem zrobić jak radzi shu B3FAN.
Autko pod domem, cieplutkie, po 29km jazdy. Na odpalonym silniku zdjąłem wtyczkę z czujnika temp. cieczy chłodzącej. Kilkukrotna przegazówka 3000-5000rpm. Zgasiłem, założyłem wtyczkę na czujnik i teraz sobie stygnie do godziny 22:00. Wtedy będę musiał zrobić znowu jakieś 20km.

Po zdjęciu wtyczki auto, dalej miało spadki obrotów do tych 400rpm ( bez podpiętego czujnika temp. cieczy chłodzącej ).

Po zmianie cewki nie widzę praktycznie żadnego efektu.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
shu B3FAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 20:51
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: shu B3FAN » pn paź 25, 2010 20:40

No i dobrze... teraz jak przyjdziesz do auta to niech sie zagrzeje na wolnych obrotach i wtedy ruszaj i dalej jak w opisie.
czyli cewke zmnieniles a aparat? a dokladniej czujnik halla!


VW Passat GT Edition One
Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Gawior » wt paź 26, 2010 08:21

Aparat ( cały ) zmieniany, sonda lambda na nową ori, także ECU, cewka, do tego kopułka, palec ( kable WN nie, ale nie dają żadnych objawów - firma BREMI ), do tego pociągnięte dodatkowe ( 10mm^2 ) kable z masą . Przepływka, krokowy podmieniane od innego auta na chodzi i TPS , ale ten na który podmieniałem był uszkodzony więc tu nie mam pewności ( nowy HELLA 170-190zł ).
Ogólnie podmieniane, albo zmienione wszystko oprócz kabli WN, wtrysków i tego TPS-u

Myślę żeby zmienić może świece, ale wywalić te 70-80zł w ciemno to trochę mi się nie widzi. Moje mają jakieś 11 - 12 tys. km


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
shu B3FAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 20:51
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: shu B3FAN » wt paź 26, 2010 11:44

Co do swiec to wykrec je i poczysc. to ze ci obroty spadaja do 400 to takie objawy ma uszkodzony czujnik halla. zrobiles do konca reset???


VW Passat GT Edition One
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Paweł Marek » wt paź 26, 2010 14:11

shu B3FAN, spadek obrotów do 400 to dla Ciebie objaw uszkodzenia Halla???. Czlowieku szkoda mi Gawiora żeby tracił czas na robienie tego co piszesz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
shu B3FAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 20:51
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: shu B3FAN » wt paź 26, 2010 17:34

Paweł Marek, to moze oswiec mnie i powiedz za co odpowiedzialny jest czujnik halla.
Czlowieku szkoda mi Gawiora żeby tracił czas na robienie tego co piszesz
czlowieku pisze to co sam robilem przy swoim jak mialem takie objawy! i puki co smiga jak trzeba :)
poza tym napisalbys cos sensownego cos co wnosi do tematu a nie robisz tutaj OT!!!

pozdraVWiam


VW Passat GT Edition One
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

[ 2E ] Coraz gorzej: muł, przyszarpuje, gaśnie

Post autor: Paweł Marek » wt paź 26, 2010 20:43

shu B3FAN pisze:oswiec mnie i powiedz za co odpowiedzialny jest czujnik halla
znajdź sobie googlami
shu B3FAN pisze:napisalbys cos sensownego cos co wnosi do tematu
sens twoich porad poznamy wtedy jak Gawior stwierdzi że mu pomogły, wówczas pochylę przez tobą czoła


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości