Silnik AFT nie odpala

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: denisz » pt paź 22, 2010 14:37

norek111 pisze:wałek pośredni podczas ustawiania rozrządu może być ustawiony jak tylko sobie chcesz bo ustawiasz znak w aparacie na końcu roboty i sprawdzasz dokładny kąt Vagiem
no tak, faktycznie - aparat można ustawić niezależnie od tego wałku. Już głupieję od tego mozolnego diagnozowania.
To jednak podsyłam ci ten sterownik i czujnik wału.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: norek111 » pt paź 22, 2010 14:43

denisz pisze:To jednak podsyłam ci ten sterownik i czujnik wału.
czekam :bigok:


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: denisz » pt paź 22, 2010 15:10

jhosef pisze:W palcu aparatu zapłonowego ściął się klin i przestawił się dając iskrę w niewłaściwym punkcie. NA pierwszy rzut oka wyglądało oki bo przecież jest na miejscu:)
jhosef, a tak na oko, o ile mm ten palec był wtedy przestawiony? Dwa, trzy, pięć milimetrów - chodzi o to, czy to było po dokładnym przyjrzeniu się oczywiste?
W zasadzie sam nie do końca wiem po co pytam, bo na Vagu zapłon mieści się w zakresach i palec już sprawdzałem i nawet na próbę kręciłem aparatem. Ale odpisz, cała ta sytuacja jest dla mnie niezłą lekcją.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: jhosef » sob paź 23, 2010 15:59

denisz, był znacznie przestawiony, nie wiem dokładnie ile, na tyle dużo, że nawet nie strzelał w wydech lub dolot.
Nie przyglądałem się bo jak zobaczyłem w końcu dlaczego nie pali to po prostu go zmieniłem. Sytuacja wyglądała tak, ze przyjechałem pod market i zgasiłęm dziada. Po zakupkach do auta o ono do mnie niet. Iskra na świecy jest, paliwo jest, świece zalewa a nie pali. Ściągam kopułkę, palec niby na miejscu ale jak go ściągnąłem okazało się nie nie ma już klina, który utrzymuje go we właściwym położeniu względem wałka aparatu.

Możesz prosto sprawdzić, wywal świecę na pierwszym cylindrze i zobacz jak wypada kopułka.

Nie znam tego silnika ale czy ecu w tym silniku widzi cokolwiek za cewką zapłonową?



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: denisz » sob paź 23, 2010 16:51

jhosef pisze: Możesz prosto sprawdzić, wywal świecę na pierwszym cylindrze i zobacz jak wypada kopułka.
Sprawdziłem desperacko jeszcze raz ten palec i jest gitara.
Z ciekawości zapytam, bo nie sklejam - co to oznacza "zobacz jak wypada kopułka"?
jhosef pisze:Nie znam tego silnika ale czy ecu w tym silniku widzi cokolwiek za cewką zapłonową?
Ecu za cewką widzi tylko czujnik położenia wałku rozrządu ale ten nie jest niezbędny do opalenia tego silnika - może go w ogóle nie być.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: jhosef » sob paź 23, 2010 17:50

denisz pisze:Z ciekawości zapytam, bo nie sklejam - co to oznacza "zobacz jak wypada kopułka"?
MIało być wypada palec ale kobieta mi nad głową siedziała i marudziła stąd rozwodnienie myśli. Odkręć swiecę i unieś tłok i sprawdź czy palec wzkazuje na złącze kopułki idące na pierwszy cylinder. Nastawiasz pierwszy tłok na GMP w pozycji sprężanie, oba zawory zamknięte. Nie będzie wskazywał dokłądne ze względu na określony kat wyprzedzenia zapłonu ale z grubsza powinien być na pierwszym cylindrze kopułki.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: denisz » sob paź 23, 2010 18:56

jhosef pisze:MIało być wypada palec ale kobieta mi nad głową siedziała i marudziła stąd rozwodnienie myśli. Odkręć swiecę i unieś tłok i sprawdź czy palec wzkazuje na złącze kopułki idące na pierwszy cylinder. Nastawiasz pierwszy tłok na GMP w pozycji sprężanie, oba zawory zamknięte. Nie będzie wskazywał dokłądne ze względu na określony kat wyprzedzenia zapłonu ale z grubsza powinien być na pierwszym cylindrze kopułki.
a już myślałem, że opatentowałeś jakąś nową metodę :)
palec u mnie jest dobrze ustawiony - rozrząd na znakach (czyli tłok 1 w GMP) i palec skierowany na fabryczny znak na obudowie aparatu zapłonowego.

Dzisiaj wymieniłem w aucie paliwo, bo na 10km przed awarią tankowałem na pusty bak. Po wymianie paliwa bez zmian - silnik nawet się nie zająknie.

Gadałem też z kumplem, który twierdzi, że to na pewno wina złego ciśnienia paliwa - pompa lub regulator ciśnienia paliwa. Wg niego sterownik czy czujnik wału nie zepsuł by się nagle tak, że auto w ogóle by nie próbowało zapalić. A to, że sprawdziłem wydajność pompy na wyjętym przewodzie od wtryskiwaczy nie musi oznaczać, że pompa jest ok, bo pod obciążeniem może być do bani.

Mi to nie pasuje. Przy zbyt niskiej wydajności pompy, bo coś pompa pompuje, silnik powinien chociażby próbować. Regulator ciśnienia paliwa zdaje się może się zepsuc tylko w jedną stronę: za duże ciśnienie. I może to to - zalewa świece ale myślę sobie, że jak włożyłem wyczyszczone i suche świece to też przynajmniej silnik by przez chwilę coś zagadał.

Poza tym nie chce mi się wyciągać listwy wtryskowej i sprawdzać jak mocno psikają wtryski, bo do tej operacji konieczne jest ściągniecie cholernego kolektora ssącego. To już wolę najpierw sprawdzić komputer i czujnik wału u norka111.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: norek111 » sob paź 23, 2010 19:03

reg.ciśnienia paliwa jak wykryje za duże ciśnienie na listwie to puszcza nadmiar do kolektora ssącego i tylko do tego on służy


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: denisz » sob paź 23, 2010 19:28

norek111 pisze:reg.ciśnienia paliwa jak dostanie za duże ciśnienie to puszcza nadmiar do kolektora ssącego i tylko do tego on służy
no dobrze norek ale ma on w środku membranę, która jest podnoszona przez ciśnienie przepływającego paliwa, otwierając zawór do kolektora, po przekroczeniu założonego cisnienia (dla AFT zdaje się 3bary). Membrana pada - to element mechaniczny więc paść może - i regulator już nie "pilnuje" 3barów tylko daje takie ciśnienie jakie daje pompa paliwa - czyli nawet do 4 czy 5 barów.
eeeeee.... zgadza się?
Ostatnio zmieniony sob paź 23, 2010 19:50 przez denisz, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: norek111 » sob paź 23, 2010 19:46

teoretycznie może puszczać paliwo cały czas do kolektora lub zblokować się na amen i listwa dostaje takie ciśnienie ile pompa wydoli w układ paliwowy(mowa o teoretycznej awarii powrotu paliwowego czyli zapchany)


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: denisz » sob paź 23, 2010 19:50

moment, źle!
wtedy (jak membrana np pęknie i zwór będzie zawsze otwarty) będzie za małe cisnienie, bo regulator będzie zawsze puszczał nadmiar do kolektora, a nie wtedy jak cisnienie przekroczy te 3bary. No ale do cholery, silnik powinien coś zagadać jak ma za nawet za małe cisnienie paliwa.
A może podeśle ci tez ten regulator - jego wymiana zajmuje 1 minutę.
norek111 pisze: lub zblokować się na amen
kiedyś widziałem przekrój takiego regulatora - nie jestem na 100% pewien ale jego konstrukcja wyklucza chyba całkowitą blokadę. Możliwa jest jedynie awaria typu "zawsze otwarty zawór".
Ostatnio zmieniony sob paź 23, 2010 19:55 przez denisz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: norek111 » sob paź 23, 2010 19:53

jeśli regulator puszcza to zwal wężyk i będziesz widział
powinien zagadać nawet na 0.5 bara


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: denisz » sob paź 23, 2010 20:01

norek111 pisze:jeśli regulator będzie ci puszcza to zwal wężyk i będziesz widział
zaraz moment! Przypomniałeś mi. Przecież już ściągałem ten wężyk od regulatora do kolektora, żeby sprawdzić czy jest tam benzyna. I nie było. Czyli regulator jest ok. Tyle już tego dłubałem przy tej awarii, że się gubię.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Silnik AFT nie odpala - czy przeskoczył rozrząd?

Post autor: norek111 » sob paź 23, 2010 20:04

denisz pisze:Tyle już tego dłubałem przy tej awarii, że się gubię.
czyli czas na :pub:


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości