Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr maja 04, 2011 16:54

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: tad » ndz paź 19, 2014 19:54

Witam,
Golf 3 1.6 AEE
Mam taki problem: Auto paliło bez problemu (chociaż przez kilka lat zdarzyło się kilka razy że musiałem dłużej kręcic nim załapał, pozatym idealnie odpalał) aż tu dziś - parkuje i Po paru minutach przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci ale auto nie odpala jakby nie było dopływu paliwa. Ani ciepły ani zimny już nie odpalił. Podlaczam VAG - okazuje się ze nie moge sie podłaczyc ani do ECU silnika ani do ster. immo .... Moge tylko do Airbaga. Wiecej sterownikow chyba nawet nie mam w tym aucie...Bezpieczniki sprawdzone, sa OK.

Podejrzewam ze to cos z instalacja elektryczna... Prosze o wskazowki i dziekuje z gory...



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: bioly05011 » ndz paź 19, 2014 21:35

np. cewka i wiele przyczyn ,sprawdź na początek cewkę zdejm środkowy z rozdzielacza i przystaw do masy(głowicy)w odległości 2mm niech ktoś zakręci sprawdź czy jest iskra


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: pironet » pn paź 20, 2014 07:09

przekazniki sprawne?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: rysiektr » pn paź 20, 2014 16:35

tad, Przede wszystkim , czy Twój VAG wcześniej łączył się z tymi sterownikami? Bo czasami jak prędkość portów jest zbyt duża lub opóźnienie to nie chce się łączyć.
Druga sprawa, sprawdź jak koledzy wcześniej pisali czy jest iskra.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

tad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr maja 04, 2011 16:54

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: tad » pn paź 20, 2014 23:04

>rysiektr wcześniej nie miałem żadnych problemów z połączeniem ze sterownikami (są tylko silnika, immo oraz airbag)

Okazało się że nie mogło odpalić z powodu awarii cewki, po wymianie pali. Nadal jednak nie mogę się połączyć przez gniazdo obd z immo ani ecu musialo juz w takim razie wczesniej nie dzialac tylko nie korzystalem z gniazda i nie wiedzialem o tym. Z tego co widzialem na schematach linia K idzie do immo a pozniej z immo właśnie do ECU. Czy pomiędzy gniazdem obd2 a immo są jakieś złaczki, wtyki.?
Chodzi o to że chciałbym sam to sprawdzić ale chcę zdjąc tylko to co trzeba (mało miejsca, ciemno szybko sie robi). Mechanik na diagnostyke macha ręką :) Ja nie potrafie. Nawet w 1.6 aee przydało mi się już diagonoza więc wolałbym to ożywić.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: rysiektr » wt paź 21, 2014 00:07

Wszystkie linie K łączą się nad skrzynka bezpieczników w chyba zielonym albo żółtym gnieździe.
Natomiast ja zacząbym od ustawień na komputerze.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

tad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr maja 04, 2011 16:54

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: tad » wt paź 21, 2014 00:21

Widzialem np taki przypadek http://obrazki.elektroda.net/8_1271106254.jpg - tak po cichu liczę że będe mieć coś podobnego - gdyby poluzował się pin wchodzący z gniazda obd do immo nie było by komunikacji gniazdo->immo oraz gniazdo->ecu... Te wtyczki zwisające na zdjęciu wchodzą do sterownika immo, tylko ciagle nie wiem gdzie łapę wsadzić żeby sie do niego dobrać :(

To jak fizycznie idzie przewód K - z gniazda obd2 do do wtyku immo czy tez do gniazda zóltego/zielonego nad skrzynką bezpieczników ?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: rysiektr » wt paź 21, 2014 14:31

tad,
tad pisze:Te wtyczki zwisające na zdjęciu wchodzą do sterownika immo, tylko ciagle nie wiem gdzie łapę wsadzić żeby sie do niego dobrać
To się zgadza, immo jest pod licznikiem, pod deską taka czarna puszka ale nie wiem po co się tam chcesz dobierać...
tad pisze:gdyby poluzował się pin wchodzący z gniazda obd do immo nie było by komunikacji gniazdo->immo oraz gniazdo->ecu...
Tak ale wtedy niemiałbyś komunikacji też z ABSem.
tad pisze:To jak fizycznie idzie przewód K - z gniazda obd2 do do wtyku immo czy tez do gniazda zóltego/zielonego nad skrzynką bezpieczników ?
Linia K z OBD idzie do rozety/kostki rozdzielającej dopiętej nad skrzynką bezpieczników a stamtąd rozdziela się na poszczególne moduły tj. ABS, ECU, Immo, itd.

Szukaj złącza takiego typu, nie pamiętam jaki kolor kostki (foto zapożyczone z forum).

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... da3c4.html


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

tad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr maja 04, 2011 16:54

Re: Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: tad » śr paź 22, 2014 00:06

rysiektr pisze:tad,

To się zgadza, immo jest pod licznikiem, pod deską taka czarna puszka ale nie wiem po co się tam chcesz dobierać...
tad pisze:gdyby poluzował się pin wchodzący z gniazda obd do immo nie było by komunikacji gniazdo->immo oraz gniazdo->ecu...
Tak ale wtedy niemiałbyś komunikacji też z ABSem.
Dostać się do immo chce po to zeby sprawdzić czy pin się nie wysunął z wtyczki (to zdjęcie to zdjęcie wtyczek wchodzących do immo).

ABS wogóle nie mam w aucie, natomiast mam kontakt z Airbagiem. Zatem, według skromnych informacji jakie znalazłem jeśli nawali połączenie kostka rozgałęziająca nad bezpiecznikami -> immo to nie będzie komunikacji z immo raz ecu bo z ecu idzie przez immo. Airbag idzie fizycznie innym kablem K od kostki rozgałęziającej do sterownika Air.. Chyba że opatrznie coś zrozumiałem..



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: pironet » śr paź 22, 2014 07:54

jeśli wcześniej łoączyłeś sie a teraz nie to może w programie coś pozmieniałeś np prędkości połączenia?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

tad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr maja 04, 2011 16:54

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: tad » śr paź 22, 2014 16:11

Jednak miałem nosa.. Nie kontaktowało we wtyczce przy puszczce immo. Dojście średnie, ręka troche pokiereszowana ale wyjąłęm dziada bo jeszcze pin w gniedzie od cewki immo był wygięty i nie można było wtyki założyć z powrotem. Dziękuje za porady, przydały się. Pozdrawiam :-)



tad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr maja 04, 2011 16:54

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: tad » ndz sty 11, 2015 19:49

Temat wrócił niestety, ale dotyczy tylko braku komunikacji z IMMO oraz ECU. Prosze nie sugerować się tytułem że nie pali ..

Ponieważ moja "naprawa" ograniczyła się do poruszania przewodami przy puszcze immo z braku zaplecza co pozwolilo sie znow laczyc z ecu oraz immo ale kilka dni temu znow przestalo polączenie działać zarówno z immo i z ecu tak wiec problem jest albo w kablu K od skrzynki bezpieczników do immo lub samym wtyku 6pin do immo.. Czy można dostać gdzieś komplet wtyk + piny gdybym musiał puścić nowy przewód albo zaciskać wtyk ?

zdjęcie gniazda w immo dla którego szukam wtyku (to po lewej): http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 24&ndsp=42" onclick="window.open(this.href);return false;

A moje drugie pytanie jak jest zrobione "rozgałęzienie" linii K z z pinu 7 złącza obd w skrzynce bezpiecznikowej - obrazowo pisząc - na zasadzie zwarcia linii które zbiegają się w skrzynce bezpieczników czy może jest do tego jakaś elektronika przełączająca ? U mnie z racji skromnego wyposazenia w tym punkcie zbiegają się: linia K z gniazda diagnostycznego, dalej rozgałęzia się na AIRBAG oraz na IMMO (a z immo dalej do ECU).



tad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr maja 04, 2011 16:54

Nie pali i nie widac sterownikow silnika oraz immo

Post autor: tad » pt sty 30, 2015 16:59

Problem rozwiązany - po rozebraniu okazało się że padł przekaźnik w immo. Wlutowałem nowy i wreszcie mogę się łączyć z obu sterownikami :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości