Ciepłe powietrze w kolektorze ssącym

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

Ciepłe powietrze w kolektorze ssącym

Post autor: stefan666 » pn kwie 28, 2014 13:58

Witam. Golf III 1.6ABU po nagrzaniu się silnika do 90'C i jeździe w korkach przy temperaturze zewnętrznej 25'C nie wpuszcza do dolotu zimnego powietrza :? Z tego co zauważyłem to klapka sterująca w obudowie filtra cały czas po odpaleniu silnika wpuszcza gorące powietrze z kolektora wydechowego. Zamyka dopływ po zgaszeniu silnika. Jak można naprawić tą usterkę? Jeżdżąc po mieście auto w ogóle nie ma mocy stąd moja chęć naprawy.
Obrazek
Drugie pytanie to za co odpowiedzialny jest ten element na zdjęciu poniżej :

Obrazek

Zauważyłem że przepływ powietrza przez ten element jest niemożliwy, natomiast po wypięciu kostki zasysa powietrze normalnie.



ahmed06
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt kwie 04, 2014 10:46

Ciepłe powietrze w kolektorze ssącym

Post autor: ahmed06 » śr kwie 30, 2014 11:21

co do ciepłego powietrza to zrób na stałe żeby dostawał tylko zimne. Nic to silnikowi nie szkodzi a nawet pomaga (lepiej się zbiera obojętnie od temperatury silnika). Z tyłu obudowy od filtra (od strony kielicha) jest taki malutki wężyk podciśnieniowy który wchodzi w okolice filtra, weź go wyciągnij i zaślep jakimś gwoździkiem czy czymś. I problem z głowy silnik będzie chodził tylko na zimnym. Ja u siebie miałem kłopot w dwóch autach z ta klapką po zaślepieniu spalanie spadło mi o 1 litr LPG i znacznie lepiej auto się zbierało

Drugi element (nie jestem pewien) jest połączony z taką puszką która znajduję się pod spodem auta obok zderzaka która ma chyba jakiś związek ze spalinami.



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

Re: Ciepłe powietrze w kolektorze ssącym

Post autor: stefan666 » śr kwie 30, 2014 20:34

ahmed06 pisze:co do ciepłego powietrza to zrób na stałe żeby dostawał tylko zimne. Nic to silnikowi nie szkodzi a nawet pomaga (lepiej się zbiera obojętnie od temperatury silnika). Z tyłu obudowy od filtra (od strony kielicha) jest taki malutki wężyk podciśnieniowy który wchodzi w okolice filtra, weź go wyciągnij i zaślep jakimś gwoździkiem czy czymś. I problem z głowy silnik będzie chodził tylko na zimnym. Ja u siebie miałem kłopot w dwóch autach z ta klapką po zaślepieniu spalanie spadło mi o 1 litr LPG
Moja golfina bez LPG samo Pb. Więc jak palę rano auto i jest zimno to pasowałoby żeby zaciągał ciepłe powietrze, a dopiero po nagrzaniu zimne.
Wymiana puchy filtra na używaną pewnie nic nie da? Nie wiem w jaki sposób jest sterowane podciśnienie w tym silniku. Zauważyłem ,że nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły powietrze cały czas dmucha z tego wężyka.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Ciepłe powietrze w kolektorze ssącym

Post autor: Paweł Marek » pt maja 02, 2014 11:43

stefan666, leć wzdłuż wężyka od siłownika tej klapki dojdziesz do małego termostaciku który odpowiada za to żeby na ciepłym klapka ustawiła się na zimne, wymień ten termostacik ze szrotu w razie potrzeby


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości