Pytanie odnośnie kolektora wydechowego.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawel121992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 12:22
Lokalizacja: Polska

Pytanie odnośnie kolektora wydechowego.

Post autor: pawel121992 » pn mar 17, 2014 21:14

Witam, ostatnio przeglądając portale aukcyjne natknąłem się na jedną intrygującą mnie rzecz i w związku z tym mam pytanie: Do czego służy ta rurka wyprowadzona z kolektora wydechowego zaślepiona gumowym korkiem? W moim aucie ( Golf III 1.8 ABS) nie posiadam takowej, a na akcjach widziałem że takie silniki jak mój ją posiadają, widziałem też tą rurkę w Audi 80 B4 2.0. Czy może wie ktoś o co z tym chodzi? Może to wyprowadzenie służące do analizy spalin? zaworu EGR?

Załączam zdjęcie poglądowe:
Obrazek



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Pytanie odnośnie kolektora wydechowego.

Post autor: jeryk10 » pn mar 17, 2014 21:42

Tak do analizy spalin .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

pawel121992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 12:22
Lokalizacja: Polska

Pytanie odnośnie kolektora wydechowego.

Post autor: pawel121992 » pn mar 17, 2014 22:46

Dzięki za odpowiedź.
Swoją drogą ciekawe czemu do jednych silników to montowali a do drugich nie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pytanie odnośnie kolektora wydechowego.

Post autor: Paweł Marek » śr mar 19, 2014 01:08

Pierwsze wtryski można było regulować odpowiednimi pokrętłami podobnie jak gaźniki. Do regulacji potrzeba mierzyć skład spalin przed katalizatorem, po to te rurki (za katalizatorem spaliny są już oczyszczone więc pomiar za nim nic nie daje przy regulacji).
Przykład - silniki na digifancie i digijecie z mk2 ( PF, PB, NZ)mają te rurki i śruby do regulacji składu spalin i obrotów. Nowsze silniki z mk3 na Digifancie - np 2E nadal jeszcze tą rurkę mają choć już niewiele można regulować (tylko ustawienie przepustnicy), w jeszcze nowszych nic już śrubokrętem się nie zrobi, do kontroli działania spalania są sondy za katalizatorem komputery itd i i rurki stały się zbędne.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pawel121992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 12:22
Lokalizacja: Polska

Pytanie odnośnie kolektora wydechowego.

Post autor: pawel121992 » śr mar 19, 2014 22:35

Dzięki za konkretną odpowiedź. Temat uważam za zamknięty.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości