Problem z wysokim spalaniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: rysiektr » wt lut 04, 2014 17:33

oras, niepotrzebnie ją wykręcałeś, to że jest okopcona to normalne po jakimś czasie, generalnie zobacz miernikiem czy między 2 białymi przewodami sondy jest przejście (to jest grzałka) i może uda Ci się zobaczyć jak pracuje sonda, w tym celu podpinasz miernik na pracującym silniku i podłączonej sondzie do przewodów czarnego i szarego. Napięcie powinno się zmieniać z częstotliwością chyba 1Hz w granicach od 0,1V do ok 1V. W nowszych konstrukcjach można podejrzeć jak pracuje sonda za pomocą VAGa, a czy w 2E się da nie wiem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: rysiektr » wt lut 04, 2014 17:38

oras pisze:wyczytalem w necie i zmierzylem multimertem dwa biale przewody za pierwszym pomiarem wykazala 245ohm drugim 095 trzecim 156ohm w odstepach 2min.
coś dużo Ci wyszło, powinno być chyba w granicach 15-20 ohm


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

oras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 21, 2014 16:38

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: oras » wt lut 04, 2014 17:40

jezeli dobrze zrozumialem chodzilo ci o przejscie tych dwoch bialych przewodow tak samo jak sie sprawdza jedem przewod na poczatku i na koncu czy nie jest przerwany... otoz dotykalem dwoch bialych i takiego przejscia multimetr nie pokazuje...



oras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 21, 2014 16:38

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: oras » wt lut 04, 2014 17:43

sorry moj blad pokazuje jednak ;/ sorka



oras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 21, 2014 16:38

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: oras » wt lut 04, 2014 17:51

juz nei wiem czy ja cos zle robie czy w zlej pozycji multimert ustawiam teraz wykazywalo mi raz 8,9ohm po chwili nic nie chialo pokazac pozniej znowu 10.8 ... rece opadaja. ;/



oras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 21, 2014 16:38

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: oras » wt lut 04, 2014 17:56

co ciekawe jakis typ kiedys do szarego kabla od sobdy dolutowal dodatkowy przewod ktory byl przykresony do masy na kielichu... i tak caly czas bylo i bylo z autem ok... dopiero niedawno to spalanie na mfa zaczelo wariowac...



oras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 21, 2014 16:38

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: oras » wt lut 04, 2014 18:50

podsumowując przejscie na grzalce jest z jednego bialego przewodu do drugiego to mam ustalone na 100% z ta rezystancja do konca nie wiem ... przyjmijmy ze sonda bedzie dobra.. (oczywiscie sprawdze jeszcze jej napiecie gdy podlacze ja z powrotem... czujnik temteratury jak sie okazuje rowniez jest sprawny ... wiec co teraz :| ?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: rysiektr » wt lut 04, 2014 19:37

oras pisze: za pierwszym pomiarem wykazala 245ohm drugim 095 trzecim 156ohm w odstepach 2min.
oras pisze:juz nei wiem czy ja cos zle robie czy w zlej pozycji multimert ustawiam teraz wykazywalo mi raz 8,9ohm po chwili nic nie chialo pokazac pozniej znowu 10.8 ... rece opadaja. ;/
oras pisze:mam ustalone na 100% z ta rezystancja do konca nie wiem ... przyjmijmy ze sonda bedzie dobra..
kolego to ile w końcu ma ta grzałka ?

245ohm czy 8,9 ohm ?
Multimetr ustawiasz na zakres do 200ohm i patrzysz ile Ci pokazuje. Okolice 10ohm możemy uznać za poprawne.
Sprawdź co sonda będzie pokazywała na odpalonym samochodzie. Co więcej możesz sprawdzić czy w kostce od strony instalacji silnika na przewodzie szarym do sondy (masa), jest masa. Ustawiasz miernik na pomiar rezystancji (abo brzęczyk/ ciągłość przewodów), jeden przewód do masy aku a 2 przewód miernika do kostki do szarego. Powinno być w okolicach 2-3 ohm. Może właśnie dlatego ktoś dał kabel od sondy do masy, bo masy we wtyczce nie było.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

oras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 21, 2014 16:38

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: oras » wt lut 04, 2014 19:55

sprawdze jutro napiecie sondy jeszcze i przejscie tej masy... pomiar napiecia robic na rozgrzanym silniku czy to nie ma znaczenia?



oras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 21, 2014 16:38

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: oras » wt lut 04, 2014 20:02

ustawiam wlasnie multimetr na 200ohm i teraz pokazalo 9.4 na grzalce ( moze wczesniej faktycznie robilem cos zle na poczatku)



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: rysiektr » wt lut 04, 2014 20:07

oras pisze: pomiar napiecia robic na rozgrzanym silniku czy to nie ma znaczenia?
Na rozgrzanym, bo na zimnym ze względu na zwiększoną dawkę paliwa (ssanie) będzie pokazywało cały czas bogatą mieszankę


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

oras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 21, 2014 16:38

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: oras » pt lut 07, 2014 19:50

podlaczylem dzis na nowo sonde.. poprowadzilem nowy przewod masowy do kostki bo zauwazylem ze ktos kiedys w 2 miejscach go lutowal i i luty byly troche zasniedziale wiec wymienilem... po odpaleniu silnika sonda pokazywala stale napiecie ok 0,84v gdy silnik sie troche rozgrzal napiecie skakalo 0,20-0,86v okolo na mierniku ... z ciekawosci podlaczylem rowniez kabel i uruchomilem "polskiegovaga" tam w blokach danych napiecie sondy skakalo czesciej 1.12v do 2,10v ale chyba co miernik to miernik.. raczej sie nie myli..



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: rysiektr » pt lut 07, 2014 23:41

oras, a co ze wskazaniami na MFA? zmieniło się coś ?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

oras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 21, 2014 16:38

Problem z wysokim spalaniem

Post autor: oras » pt lut 07, 2014 23:58

juz dzis nie wyjezdzalem na probe...jutro przegonie golfa i zobacze ;) chcialbym zeby bylo wszystko ok ;/ bo juz nic do glowy mi nie przychodz..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości