[ABF]Podciśnienie w dolocie na wolnych obrotach jest za duże

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Królik88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 08:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[ABF]Podciśnienie w dolocie na wolnych obrotach jest za duże

Post autor: Królik88 » sob sty 26, 2013 15:01

Byłem ostatnio na regulacji gazu u porządnego gaziarza i zwrócił mi uwagę na wartość MAP (podciśnienia) na wolnych obrotach, która u mnie wynosiła ponad 0,4Bar a powinna być około 0,3Bar. Powiedział, że to nie jest normalne i albo mam gdzieś lewe powietrze albo coś z silnikiem.
Ogólnie na wolnych silnik nie pracuje zbyt równo (nie ważne jakie paliwo), "silniczek krokowy" na 100% sprawny. Lewe powietrze już wykluczyłem (wszystkie podciśnienia zaślepiłem, dolot na bank szczelny), ale brak poprawy.


Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?


Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

[ABF]Podciśnienie w dolocie na wolnych obrotach jest za duże

Post autor: majekMK2 » ndz sty 27, 2013 15:53

sprawdź tez przewód od sterownika co idzie


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

[ABF]Podciśnienie w dolocie na wolnych obrotach jest za duże

Post autor: silent_rob » pn sty 28, 2013 11:54

Królik88 pisze:i albo mam gdzieś lewe powietrze albo coś z silnikiem.
jak sama nazwa "podciśnienie" wskazuje jest tu mowa o ciśnieniu mniejszym niż atmosferyczne :bajer: a więc jeśli podciśnienie jest większe to nie ma mowy o lewym powietrzu , w takim przypadku byłoby mniejsze :satan: na czujnikach , na MAP sensorze ,a na silniczku krokowym poczyść styki , mogą być zanieczyszczone i stąd dziwne odczyty a z nich i dziwne symptomy nie idealnego sterowania pracą biegu jałowego :hmm: choć i tak pewnie to wina gazu :D:D :banghead: :banghead:


Obrazek

Awatar użytkownika
Królik88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 08:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[ABF]Podciśnienie w dolocie na wolnych obrotach jest za duże

Post autor: Królik88 » wt sty 29, 2013 23:06

Z silniczkiem walczyłem już swego czasu i doprowadziłem go do porządku. :)

Jeśli chodzi o lpg (mam sekwencję), to to samo jest i na gazie, i na benzynie, nawet po restarcie ECU (kiedy nie ma pojęcia, że jest gaz).


Sprawdziłem każdą możliwą drogę powietrza i dolot nie ma gdzie być nieszczelny (serwo, ECU, klimatronik).
Rozrząd oraz ustawienie wałków zostały sprawdzone i na bank są ustawione dobrze.

Ciśnienie w dolocie było mierzone za pomocą manometru i jak byk jest 0.4Bar na wolnych. Przy otwartej przepustnicy jest około 1Bar. Podczas schodzenia z wysokich obrotów (moment zaraz po zamknięciu przepustnicy) jest 0.3Bar. A na wolnych za cholerę nie chce się ta wartość trzymać.

Wolne obroty ani na benzynie ani na gazie nie są takie, jak być powinny. Został mi tylko jeden pomysł - ECU ma zwalony czujnik ciśnienia. Sprawdzę to VAGiem jak tylko się dowiem który to blok.

Czy ktoś ma jakiś inny pomysł? Ręce opadają. :(


Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T

Awatar użytkownika
Królik88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 08:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[ABF]Podciśnienie w dolocie na wolnych obrotach jest za duże

Post autor: Królik88 » pn lut 04, 2013 16:01

Wybaczcie posta pod postem, ale odpowiem sobie sam.

Wyczyściłem całe doprowadzenie do MAP sensora łącznie z wężykiem w środku ECU, ale to nie dało żadnego rezultatu.

Sprawdziłem już wszystko, więc wypadało się poddać, ale do głowy przyszedł mi pomysł zamiany silniczka krokowego na inny. Sytuacja poprawiła się i teraz wartość MAP spadła z 0,39-0,42 do 0,35-0,37. Dalsze regulacje, próba uszczelnienia wlotu do kolektora i czyszczenie "nowego" silniczka nie dały już rezultatu. Silnik na wolnych obrotach pracuje jakby trochę równiej, ale jeszcze daleko do ideału.

Pozostaje mi chyba tylko kupić nowy silniczek, chociaż całkowicie nie mam zaufania do chińszczyzny oferowanej na alledrogo, a nówka VDO to koszt 1000zł. Zastanawiam się tylko czy sytuacja ulegnie poprawie. No, ale zobaczymy w przyszłości.


Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T

Bern
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn cze 18, 2012 23:50

[ABF]Podciśnienie w dolocie na wolnych obrotach jest za duże

Post autor: Bern » pt gru 27, 2013 14:52

Odkopuje, mam dokładnie ten sam problem. Dziś zmieniałem krokowiec na dwie różne używki i na każdej taki sam efekt. Ciśnienie te samo około 0,5 na wolnych obrotach. TYeż wszystko sprawdziłem od początku do końca. Map sensor przelutowany z innego ecu, wszystko co możliwe sprawdzałem... Doszedłeś do czegoś więcej
?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości