Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dawido1984vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 09:54

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: dawido1984vw » ndz paź 27, 2013 11:28

Witam mój problem z Golfem wygląda następująco. Gdy uruchamiam zimny silnik przy temperaturze otoczenia poniżej 15*C strasznie falują obroty a nawet czasem gaśnie, wystarczy odczekać kilka minut i i obroty się mniej więcej stabilizują. Dodam że jak przełączam od razu z benzyny na gaz to wszystko jest ok z obrotami tak samo przy awaryjnym odpaleniu silnika na Gazie też jest wszystko ok. Oczywiście nasila się to podczas okresu zimowego, a w lato w miarę spokój.
Drugi problem występuje podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu np. podczas wyprzedzania auto zamiast przyśpieszać robi się mułowate i ciężko przekroczyć barierę 20.000 obrotów, wystarczy jak odejmę gazu i delikatnie wcisnę pedał to zaczyna przyspieszać. Nie mam pojęcia co może być przyczyną, proszę o pomoc.
Wymieniłem już:
świece,
silniczek krokowy,
pompę paliwa,
czujnik temperatury cieczy,
linkę gazu,
wszystkie filtry.
Po podłączeniu pod komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Mam zamiar sprawdzić przepływomierz o ile jest w tym silniku, dlatego proszę o wskazanie tego elementu.
Poniżej zdjęcie silnika ABU, LPG. Auto z 1994 roku.
Z góry dzięki za pomoc.
ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Alexldz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: ndz kwie 14, 2013 11:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: Alexldz » czw lis 14, 2013 11:35

Spróbuj jeszcze wymienić przewody zapłonowe. U mnie w 2E to była przyczyna.
A z tego co wiem to w tym silniku nie ma przepływki...


Tak, jestem dziewczyną i tak, tuninguję swoje auto.
A to moja działka: Event Garage - klik!

Awatar użytkownika
szakal01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw lis 07, 2013 10:35
Lokalizacja: Poznań

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: szakal01 » czw lis 14, 2013 12:39

a swiece odpowiednie do mocy silnika?? swiece dobiera sie pod moc silnika :)


szakal01

mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: mka 3 » pt lis 15, 2013 16:18

dawido1984vw, to jest silnik 1.8 ABS lub ADZ a co do tych problemow to resetowales kompa przez rozpiecie klem na noc? Zalezy jaka masz instalacje gazowa , auto nie kiedy sie uczy parametrow od spalania gazu i w tedy na bezynie chodzi jak toczki, tak ja mam naprzyklad do puki nie zresetuje kompa >po resecie wraca do norny dopuki znow nie przełacze na gaz i ten sam problem powraca. Gazownik moze zalozyc cos takiego by nie podbierał danych i po problemie. Zmien tez czujnik temperatury wody.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: Paweł Marek » pt lis 15, 2013 18:11

dawido1984vw, po pierwsze opisz różnice o ile sa jak silnik jeździ na LPG a jak na benzynie, po drugie jak kolega wyżej pisze: wykonaje reset ECU wg o opisów na forum zobaczysz co to da i potem napisz.
No i dla zasady ponieważ masz silnik 1.8 spróbuj się dowiedzieć który to z nich (AAM, ABS, czy ADZ) i popraw nieścisłości w profilu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dawido1984vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 09:54

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: dawido1984vw » wt lis 19, 2013 12:05

Hm, auto mam ponad rok a w dowodzie rejestracyjnym i całej pozostałej dokumentacji widnieje informacja że silnik ma 1598,00 pojemności czyli 1,6, tak samo z oznaczeniem silnika. No chyba że ktoś coś kombinował. Jeśli chodzi o różnice w pracy na benzynie czy LPG to: na benzynie po uruchomieniu falują obroty i często gaśnie, a podczas jazdy po puszczeniu pedału gazu obroty spadają dopiero po paru sekundach, no i też czasem gaśnie. Jak przełączę na LPG to wszystko działa tak jak powinno czyli obroty w normie, auto nie gaśnie samo, jak ręką odjął.Czujnik też wymieniłem jakiś czas temu i nic. Dzięki za pomoc. Wątpię żeby były to przewody bo na LPG wszystko działa jak trza, zrobię reset i dam znać co i jak.



mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: mka 3 » pt lis 22, 2013 09:51

dawido1984vw, to cos masz kombinowane bo silnik 1.6 inaczej wyglada. Oznaczenie silnika masz na glowicy pod krucem co jest czujnik temp, plynu.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 24, 2013 00:10

Ten silnik już masz zmieniony, widać po rurze z podstawy filtra powietrza że odchodziła do osłony kolektora wydechowego z przodu tak właśnie mają 1.6.
Więc teraz zachodzi podejrzenie że przekładka byla robiona po taniości. Można podejrzewać że sterownik silnika jest od 1.6 więc teraz nie działa w 1.8 jak należy, odczytaj jego numer sprawdź googlami jeśli jest zły kup na szrocie właściwy (nic drogiego) - potem zobaczysz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dawido1984vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 09:54

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: dawido1984vw » pn lis 25, 2013 13:23

Jednak wszystko jasne, po numerach widać że ktoś próbował nieudolnie zrobić 1,6 z 1,8. I co radzicie teraz zrobić? Po resecie kompa jakby trochę lepiej ale nadal są problemy z obrotami na benzynie.
Obrazek



mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: mka 3 » pn lis 25, 2013 16:53

dawido1984vw, tak jak ci piszePaweł Marek, sprawdz komputer czy jest z 1.8 znajduje sie pod szyba.



dawido1984vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 09:54

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: dawido1984vw » czw gru 05, 2013 18:31

Sprawdziłem komputer i wygląda na to że jest z 1.6, tylko który komputer będzie odpowiedni do tego silnika? Z tego co wiem to w golfie są aż 4 różne silniki o pojemności 1.8. Pewnie będzie to silnik 1.8 75KM z 1994, ale pewności nie mam.

Obrazek



mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: mka 3 » pt gru 06, 2013 13:50

dawido1984vw, napweno po pasku rozrzadu bedziesz sie mog zorjetowac bo roznia sie. albo dzwon do goscia co go kupiles. ale po zdjeci widac ze ten wtrysk jest nawed z 1.6 chyba ze to tylko obudowa.



dawido1984vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 09:54

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: dawido1984vw » ndz gru 08, 2013 19:51

W tym tygodniu powinienem zmienić ten sterownik. Kupiłem używany na allegro myślę że właściwy, w opisie pisze: Nr. zamienny 1H0 907 311 F, 1H0 907 311 E. Zastosowanie : Golf III 92 -94, do silnika 1.8 benzyna 55KW / 75KM. Dzięki, dam znać co i jak po wymianie.

Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z obrotami silnika i przyśpieszaniem.

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 08, 2013 22:08

dawido1984vw, widzisz pozostaje jeden problem, nie wiadomo czy twój silnik ma 75 koni (AAM) czy 90 koni (ABS lub ADZ) zakładając że silnik jest z golfa III. No i do 90 konnego silnika sterownik od 75 konnego AAM będzie też nie teges. Pośpieszyłeś się z kupnem, to oznaczenie jest zawarte w numerze wybitym na bloku silnika, może da się odczytać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości