znowu uklad chlodzenia;)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
znowu uklad chlodzenia;)
witam wszystkich!!!
stalem sie posiadaczem golfa mk3 poniewaz nie pozwolilem go sprzedac bo jest w calkiem znosnym stanie (odziedziczony po sp tesciu).
Problem jest z ukladem chlodzenia(silnik 1,6 abu). mianowicie odziwo sie grzeje;)))
wymienilem termostat i czujnik temp. na termostacie i chlodnicy i non stop to samo. waz wychodzacy z termostatu na dol chlodnicy jest non stop zimny i to nie wazne czy termostat jest czy go nie ma(tak tez probowalem i bez termostatu tez sie grzeje ale zdeczko mniej) i logicznie chlodnica tez jest zimna a reszta wezy ciepla.
podejrzewam pompe wody pniewaz typ kiedys wymienial alternator i tak mocno napial pasek ze sie mogla zatrzec albo cos takiego.
Opcaj polega na tym czy z termostatem czy bez grzeje sie.
Co tam moze jeszcze sie zgrzmocic;D dzieki za odpowiedz
(zatrzymalem golfa bo mi go szkoda za dobry stan a psie grosze bym wziol a chce zrobic na klasyka ale bez tuningu silnik, poprostu na ladnego)
stalem sie posiadaczem golfa mk3 poniewaz nie pozwolilem go sprzedac bo jest w calkiem znosnym stanie (odziedziczony po sp tesciu).
Problem jest z ukladem chlodzenia(silnik 1,6 abu). mianowicie odziwo sie grzeje;)))
wymienilem termostat i czujnik temp. na termostacie i chlodnicy i non stop to samo. waz wychodzacy z termostatu na dol chlodnicy jest non stop zimny i to nie wazne czy termostat jest czy go nie ma(tak tez probowalem i bez termostatu tez sie grzeje ale zdeczko mniej) i logicznie chlodnica tez jest zimna a reszta wezy ciepla.
podejrzewam pompe wody pniewaz typ kiedys wymienial alternator i tak mocno napial pasek ze sie mogla zatrzec albo cos takiego.
Opcaj polega na tym czy z termostatem czy bez grzeje sie.
Co tam moze jeszcze sie zgrzmocic;D dzieki za odpowiedz
(zatrzymalem golfa bo mi go szkoda za dobry stan a psie grosze bym wziol a chce zrobic na klasyka ale bez tuningu silnik, poprostu na ladnego)
- piotrek.radom
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 19:18
- Lokalizacja: Radom
znowu uklad chlodzenia;)
Z tego co opisałeś wynika, że chłodziwo kiepsko krąży w układzie. Może być pompa wody, ale może być również mega zamulona chłodnica.
znowu uklad chlodzenia;)
Rozmawialem ze znajomym i powiedzial ze w obudowie termostatu w srodku jest jakis dzinks co peka i nie puszcza duzego obiegu nawet jak termostat jest wyjety. Sprobuje jeszcze wymienic i jak to nic nie da to pompa albo zamulenie.
znowu uklad chlodzenia;)
Obudowa termostatu wymieniona, czujniki wymienione i nadal to samo. Ogrzewanie dziala, termostat wyjety a dalej nje puszcza duzego obiegu chyba tylko chlodnica i pompa zostala bo uszczelki pod glowica raczej nie podejrzewam. Macie moze jeszcze jakies pomysly???
- piotrek.radom
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 19:18
- Lokalizacja: Radom
znowu uklad chlodzenia;)
Wyjmij chłodnicę, weź węża ogrodowego przyłóż go do jednego otworu i patrz z jakie ciśnienie leci z drugiej strony jak kiepsko to masz odpowiedź (zamulona chłodnica). Kosz zamiennika od 80zł do 150zł zależy od producenta.Używki nie warto kupować bo możesz trafić na to samo.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
znowu uklad chlodzenia;)
Cześciowo zapowietrzony układ myślę . Sprwdź drożność węzyka odpowietrzającego
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
znowu uklad chlodzenia;)
Wymieniona chlodnica troszke moze lepiej ale na dal nie puszcza duzego obigu. zauwazylem jakby dymek przy przegazowywaniu ze zbiornika oraz wciagalo plyn i wywalalo rowniez nie wiem ale mialem wrazenie ze babluje tylko nie wiem czy ten dymek to nie roznica temp i jeszcze zauwazylem ze woda sie jakby pieni. coraz bardziej sklaniam siu ku uszczelce ale to by byla juz 3 w tym aucie a przebieg 220tys.;( najgorsze ze mts juz zamowiony;( a tu lipton
Teraz sie wlasnie dowiedzialem ze notorycznie trzeba bylo dolewac plynu chlodzacego.wczesniej zauwazylem ze powoli sie grzal wchodzil na okolo 100 i spadalo ale w korku sie grzal i zaolejony jest silnik jeszcze od polxzenia glowicy z blokiem na okolo.
Teraz sie wlasnie dowiedzialem ze notorycznie trzeba bylo dolewac plynu chlodzacego.wczesniej zauwazylem ze powoli sie grzal wchodzil na okolo 100 i spadalo ale w korku sie grzal i zaolejony jest silnik jeszcze od polxzenia glowicy z blokiem na okolo.
Ostatnio zmieniony pt paź 18, 2013 19:23 przez oxbown, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
znowu uklad chlodzenia;)
oxbown, zrób co proponowałem, jeśli wężyk jest drożny i jego króćce (dmuchnij na próbę) to możesz mieć rację z uszczelką, zwłaszcza że już była wymieniana co zwiększa ryzyko ponownej takiej samej awarii.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
znowu uklad chlodzenia;)
Sprawdze jutro poprzepycham i dam znac.
Ale mysle o glowicy wiem ze juz raz byla planowana tylko ja mam takie zdanie ze po jakims czasie od zwalenia trzeba ja dociagnac a tego napewno nie robil tesciu. Jezeli to bedzie uszczelka to zastanawiam sie nad regeneracja kompleksowa glowicy i jaki to jest koszt w 1,6 abu. Golfiaka obie dla siebie i ma byc tip top bo bedzie stal w garazu do smierci.
Ale mysle o glowicy wiem ze juz raz byla planowana tylko ja mam takie zdanie ze po jakims czasie od zwalenia trzeba ja dociagnac a tego napewno nie robil tesciu. Jezeli to bedzie uszczelka to zastanawiam sie nad regeneracja kompleksowa glowicy i jaki to jest koszt w 1,6 abu. Golfiaka obie dla siebie i ma byc tip top bo bedzie stal w garazu do smierci.
znowu uklad chlodzenia;)
Juz bankowo uszczelka glowicy;(( wlasnie zdejmuje;))) i mam pytanie, ustawilem rozrzad na znaki i jest walnkete o jeden zabek zaloze sie ze mechanior tescia taki spryciaz bo se dol wziol na znak a kolko walka bylo znakiem do gory i tam se zaznaczyl punk( w postaci kropki na obudowie rozrzadu(gamon jeden) bankowo pasek sam nie przeskoczyl. I jak teraz bede skladal na nowo juz na znaki to zapewne od nowa zaplon bede musial ustawiac bo ztego co wiem to po tym zabiegu ustawiali na nowo. I pytanie kolejne jak jest to drugie planowanie glowicy(ale zrobie kompleksowke) to jak gruba uszczelk dobrac.
znowu uklad chlodzenia;)
Rozebralem i okazalo sie ze wzera byla na glowicy i w tym miescu poszla uszczelka glowicy. Oddam na napawanie i planowanie. Mam pytanie odnosnie uszczelki. Poniewaz nie wiem jak duzo bylo planowane wczesniej a uszczelka zalozona to po oznaczeniu ERLING o grubosci 1,61 to jak teraz dobrac uszczelke?????? Przy pierwszym planowaniu podejzewam ze byl orginal to czemu zalozyli tak gruba uszczelke??
znowu uklad chlodzenia;)
pytanie czy przy drugim planowaniu moge zostac przy uszczelce 1,61 grubosci??? zna ktos odpowiedz??? bo kurczaki chce skladac powoli;)
znowu uklad chlodzenia;)
Moze macie jakas rade na jedna srube imbusowa kola pasowego??? Probowalem juz wbic wiekszy imbus i torxa ale to nic nie dalo strasze miekka jest ta sruba. Pomocy;)) bo mi ta jedna sruba dzien skladania popsula;)))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości