znowu uklad chlodzenia;)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

oxbown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz paź 13, 2013 14:31

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: oxbown » ndz paź 13, 2013 14:49

witam wszystkich!!!

stalem sie posiadaczem golfa mk3 poniewaz nie pozwolilem go sprzedac bo jest w calkiem znosnym stanie (odziedziczony po sp tesciu).
Problem jest z ukladem chlodzenia(silnik 1,6 abu). mianowicie odziwo sie grzeje;)))
wymienilem termostat i czujnik temp. na termostacie i chlodnicy i non stop to samo. waz wychodzacy z termostatu na dol chlodnicy jest non stop zimny i to nie wazne czy termostat jest czy go nie ma(tak tez probowalem i bez termostatu tez sie grzeje ale zdeczko mniej) i logicznie chlodnica tez jest zimna a reszta wezy ciepla.
podejrzewam pompe wody pniewaz typ kiedys wymienial alternator i tak mocno napial pasek ze sie mogla zatrzec albo cos takiego.
Opcaj polega na tym czy z termostatem czy bez grzeje sie.
Co tam moze jeszcze sie zgrzmocic;D dzieki za odpowiedz

(zatrzymalem golfa bo mi go szkoda za dobry stan a psie grosze bym wziol a chce zrobic na klasyka ale bez tuningu silnik, poprostu na ladnego)



Awatar użytkownika
piotrek.radom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 19:18
Lokalizacja: Radom

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: piotrek.radom » pn paź 14, 2013 08:53

Z tego co opisałeś wynika, że chłodziwo kiepsko krąży w układzie. Może być pompa wody, ale może być również mega zamulona chłodnica.



oxbown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz paź 13, 2013 14:31

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: oxbown » pn paź 14, 2013 11:20

Rozmawialem ze znajomym i powiedzial ze w obudowie termostatu w srodku jest jakis dzinks co peka i nie puszcza duzego obiegu nawet jak termostat jest wyjety. Sprobuje jeszcze wymienic i jak to nic nie da to pompa albo zamulenie.



oxbown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz paź 13, 2013 14:31

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: oxbown » śr paź 16, 2013 09:11

Obudowa termostatu wymieniona, czujniki wymienione i nadal to samo. Ogrzewanie dziala, termostat wyjety a dalej nje puszcza duzego obiegu chyba tylko chlodnica i pompa zostala bo uszczelki pod glowica raczej nie podejrzewam. Macie moze jeszcze jakies pomysly???



Awatar użytkownika
piotrek.radom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 19:18
Lokalizacja: Radom

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: piotrek.radom » śr paź 16, 2013 10:40

Wyjmij chłodnicę, weź węża ogrodowego przyłóż go do jednego otworu i patrz z jakie ciśnienie leci z drugiej strony jak kiepsko to masz odpowiedź (zamulona chłodnica). Kosz zamiennika od 80zł do 150zł zależy od producenta.Używki nie warto kupować bo możesz trafić na to samo.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: Paweł Marek » czw paź 17, 2013 14:38

Cześciowo zapowietrzony układ myślę . Sprwdź drożność węzyka odpowietrzającego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

oxbown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz paź 13, 2013 14:31

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: oxbown » pt paź 18, 2013 16:53

Wymieniona chlodnica troszke moze lepiej ale na dal nie puszcza duzego obigu. zauwazylem jakby dymek przy przegazowywaniu ze zbiornika oraz wciagalo plyn i wywalalo rowniez nie wiem ale mialem wrazenie ze babluje tylko nie wiem czy ten dymek to nie roznica temp i jeszcze zauwazylem ze woda sie jakby pieni. coraz bardziej sklaniam siu ku uszczelce ale to by byla juz 3 w tym aucie a przebieg 220tys.;( najgorsze ze mts juz zamowiony;( a tu lipton
Teraz sie wlasnie dowiedzialem ze notorycznie trzeba bylo dolewac plynu chlodzacego.wczesniej zauwazylem ze powoli sie grzal wchodzil na okolo 100 i spadalo ale w korku sie grzal i zaolejony jest silnik jeszcze od polxzenia glowicy z blokiem na okolo.
Ostatnio zmieniony pt paź 18, 2013 19:23 przez oxbown, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: Paweł Marek » pt paź 18, 2013 19:22

oxbown, zrób co proponowałem, jeśli wężyk jest drożny i jego króćce (dmuchnij na próbę) to możesz mieć rację z uszczelką, zwłaszcza że już była wymieniana co zwiększa ryzyko ponownej takiej samej awarii.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

oxbown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz paź 13, 2013 14:31

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: oxbown » pt paź 18, 2013 19:34

Sprawdze jutro poprzepycham i dam znac.
Ale mysle o glowicy wiem ze juz raz byla planowana tylko ja mam takie zdanie ze po jakims czasie od zwalenia trzeba ja dociagnac a tego napewno nie robil tesciu. Jezeli to bedzie uszczelka to zastanawiam sie nad regeneracja kompleksowa glowicy i jaki to jest koszt w 1,6 abu. Golfiaka obie dla siebie i ma byc tip top bo bedzie stal w garazu do smierci.



oxbown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz paź 13, 2013 14:31

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: oxbown » sob paź 19, 2013 12:41

Juz bankowo uszczelka glowicy;(( wlasnie zdejmuje;))) i mam pytanie, ustawilem rozrzad na znaki i jest walnkete o jeden zabek zaloze sie ze mechanior tescia taki spryciaz bo se dol wziol na znak a kolko walka bylo znakiem do gory i tam se zaznaczyl punk( w postaci kropki na obudowie rozrzadu(gamon jeden) bankowo pasek sam nie przeskoczyl. I jak teraz bede skladal na nowo juz na znaki to zapewne od nowa zaplon bede musial ustawiac bo ztego co wiem to po tym zabiegu ustawiali na nowo. I pytanie kolejne jak jest to drugie planowanie glowicy(ale zrobie kompleksowke) to jak gruba uszczelk dobrac.



oxbown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz paź 13, 2013 14:31

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: oxbown » ndz paź 20, 2013 20:47

Rozebralem i okazalo sie ze wzera byla na glowicy i w tym miescu poszla uszczelka glowicy. Oddam na napawanie i planowanie. Mam pytanie odnosnie uszczelki. Poniewaz nie wiem jak duzo bylo planowane wczesniej a uszczelka zalozona to po oznaczeniu ERLING o grubosci 1,61 to jak teraz dobrac uszczelke?????? Przy pierwszym planowaniu podejzewam ze byl orginal to czemu zalozyli tak gruba uszczelke??



oxbown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz paź 13, 2013 14:31

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: oxbown » pn paź 21, 2013 22:15

pytanie czy przy drugim planowaniu moge zostac przy uszczelce 1,61 grubosci??? zna ktos odpowiedz??? bo kurczaki chce skladac powoli;)



oxbown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz paź 13, 2013 14:31

znowu uklad chlodzenia;)

Post autor: oxbown » sob paź 26, 2013 19:03

Moze macie jakas rade na jedna srube imbusowa kola pasowego??? Probowalem juz wbic wiekszy imbus i torxa ale to nic nie dalo strasze miekka jest ta sruba. Pomocy;)) bo mi ta jedna sruba dzien skladania popsula;)))



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości