1.6abu problem z silnikiem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: stefan666 » wt paź 15, 2013 17:24

Witam. Mam problem z moim golfem 1.6abu benzyna bez gazu. Mianowicie jadąc na ciepłym silniku pod niewielkie wzniesienie brakuje mu mocy . Czasem musze redukować do 3biegu. Podczas deszczu bardzo szatkuje i przerywa. Spala ogromne ilości paliwa. Ostatnio na trasie wziął 14L/100km. Podpiąłem go pod Vaga pokazał 2błędy sonda lambda oraz czujnik halla. Kupiłem aparat wraz z czujnikiem i błąd juz sie nie wyświetla , a błąd sondy usunąłem i też juz nie wyrzuca go. Obecnie żadnych błędów nie ma. Więc skąd takie spalanie? I dlaczego nie ma mocy? Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam



radek1987_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt gru 17, 2010 12:44

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: radek1987_1987 » śr paź 16, 2013 09:57

Tak duże spalanie jest od sondy. Pojeździj teraz troszkę i sprawdź spalanie



Awatar użytkownika
piotrek.radom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 19:18
Lokalizacja: Radom

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: piotrek.radom » śr paź 16, 2013 10:34

Zapłon do ustawienia. 5 minut roboty a autko odzyska wigor i spalanie spadnie.



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: stefan666 » czw paź 17, 2013 12:57

Sonda wymieniona. Ale nadal przebiera i brakuje mu siły . Zwłaszcza jak sie nagrzeje , bo na zimnym chodzi normalnie. Jaki powinien być kąt ustawienia zapłonu w tym silniku?



Awatar użytkownika
piotrek.radom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 19:18
Lokalizacja: Radom

Re: 1.6abu problem z silnikiem

Post autor: piotrek.radom » czw paź 17, 2013 13:05

Wartość do ustawienia to 5 stopni plus - minus 1 stopień.Tu masz linka co i jak viewtopic.php?f=139&t=433891" onclick="window.open(this.href);return false;



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: stefan666 » czw paź 17, 2013 13:41

Panowie w jaki inny sposób można ustawić zapłon w tym silniku , bo ja lampy nie mam bylem w pobliskim zakładzie mechanicznym i też nie mają. A chciałbym to zrobic by miec problem z głowy.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: KoguT » czw paź 17, 2013 22:14

Zmień kable, świece, kopułkę i palec. Najlepiej świece ori NGK BUR6ET
Jest różnica wielka po tej wymianie.

Zapłon na lampę albo na słuch :bigok:



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: stefan666 » sob paź 19, 2013 13:42

Panowie , bo nie chcę zakładać nowego tematu :-) Jakie powinno być ciśnienie sprężania w silniku mojego golfa 1.6abu po wymianie pierścieni ?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: KoguT » sob paź 19, 2013 15:39

minimum 10:1



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

Re: 1.6abu problem z silnikiem

Post autor: stefan666 » śr paź 23, 2013 08:12

Witam ponownie. Zapłon ustawiłem lampa stroboskopową i samochód dalej nie jedzie tak jak powinien. Dławi sie i jest strasznie slaby. Wymieniłem aparat zapłonowy, sonde lambda, czujnik temperatury, świece, palec wraz z kopułka , przewody WN i dalej jest to samo. Vag pokazuje cały czas brak błędów. Gdzie szukać przyczyny? Czy możliwe jest ze katalizator sie zapchał i stąd moje problemy z tym autem? Ale czy wtedy gdyby był zapchany objawy powinny być cały czas a nie tylko po nagrzaniu (choć ostatnio na zimnym też go muli). Juz nie mam bladego pojęcia gdzie szukać przyczyny. Pomóżcie



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: KoguT » śr paź 23, 2013 09:15

rozrząd na znakach?



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: stefan666 » śr paź 23, 2013 09:32

Rozrząd jest ok ustawiony na znakach. W najbliższym czasie wytne kata i jeśli to nie pomoże to już nie wiem.
A mam jeszcze jedno pytanie. Czujnik temperatury który miałem wcześniej (zepsuty) był koloru niebieskiego a nowy który dostałem jest żółty ma to jakieś znaczenie?



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: stefan666 » sob paź 26, 2013 14:54

Katalizator wytłuklem w środku i załozyłem pusty spowrotem. Zapłon ustawiony , świece nowe , przody WN też kopułka z palcem nowe rozrząd nie przestawiony filtr paliwa wymienilem na nowy a on dalej muli. Teraz doszedł nowy objaw. Gdy samochód sie zagrzeje do 90'C i wyprzedzam inny pojazd redukując do trójki to przy 80km/h na trojce silnik odcina zapłon i po chwili następuje wybuch z rury wydechoej i samochód ciągnie dalej do 100km/h . Na dwójce dzieje sie tak przy ok 45km/h. Ogólnie gdy sie zagrzeje to ledwo jedzie , traci moc. Pomożcie bo nie mam juz pomysłów.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

1.6abu problem z silnikiem

Post autor: KoguT » sob paź 26, 2013 17:45

Hah ja miałem to samo :helm: MlodyKoguT jak jechał za mną to później się śmiał że strzelałem do niego przy redukcji :kac: taki ogień był z wydechu :kac: .

Kombinowałem na wszystkie sposoby bo też nie mogłem dojść do ładu z tym... Wymieniłem kable, świece, kopułkę, palec, czujników temperatury chyba z pięć, nawet inny wtrysk miałem (cały - wtryskiwacz, przepustnicę i czujnik powietrza nad wtryskiem), sonda nówka, wszystkie filtry... Normalnie ręce mi opadały... Uporałem się z tym problemem poprzez SWAP :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości