Czy to wina sprzęgła czy źle ustawionego rozrządu?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

orbit1995
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob lip 13, 2013 19:27

Czy to wina sprzęgła czy źle ustawionego rozrządu?

Post autor: orbit1995 » wt sie 13, 2013 17:34

Witam, A więc tak z tego co się dowiedziałem po dzisiejszym odstawieniu Samochodu do "CarTest" to, poinformowali mnie o tym, że auto odcina przy 5 tyś ponieważ: Do tego silnika były podobno zakładane dwa aparaty zapłonowe, a gdy ja kupowałem drugi silnik nie było żadnego osprzętu, więc przełożyłem stary aparat, który najprawdopodobniej nie pasuje ( tzn "nie zgrywa się" ) - tego dowiedziałem się od pana siedzącego za biurkiem. A druga rzecz jest taka, że przy wymianie silnika powinno się zacisnąć sprzęgło, żeby przed wyjęciem jak i po wsadzeniu było ono na takiej samej pozycji( to może być przyczyną niby ślizgającego się sprzęgła) - a z tego co się orientuje to to nie było zrobione. I po raz kolejny pan zza biurka twierdzi, że do wymiany jest linka od sprzęgła.
Ile w tym prawdy nie wiem. Okaże się gdy zaczną w nim dokładnie grzebać.
Pytanie do was, w jakich kosztach powinienem się zmieścić?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Czy to wina sprzęgła czy źle ustawionego rozrządu?

Post autor: rysiektr » wt sie 13, 2013 18:42

Mi się wydaje, że pan zza biurka nigdy klucza w ręku nie trzymał a coś powiedzieć musiał... Jak mają ogarniętego mechanika to dojdzie co i jak.
Co to znaczy zacisnąć sprzęgło ? Nie raz rozbierałem różne sprzęgła i akurat przy skrzyni 020 tarcza sprzęgła pasuje do koła zamachowego w 1 pozycji tak samo jak koło zamachowe do wału korbowego więc nie wiem skąd myśl, że nie jest tej samej pozycji.
Ostatnio zmieniony wt sie 13, 2013 18:44 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

orbit1995
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob lip 13, 2013 19:27

Czy to wina sprzęgła czy źle ustawionego rozrządu?

Post autor: orbit1995 » wt sie 13, 2013 18:44

też mnie to zastanawiało, zobaczymy co z tego będzie, może jutro będę wiedział coś więcej.



orbit1995
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob lip 13, 2013 19:27

Czy to wina sprzęgła czy źle ustawionego rozrządu?

Post autor: orbit1995 » śr sie 14, 2013 21:32

Dzisiaj odebrałem samochód z serwisu, mechanicy zmienili aparat zapłonowy, co najlepsze jest to że nic to nie dało. Auto jeździ tak jak jeździło. Pan zza biurka twierdzi że może to być wina jakiegoś czujnika wału.. ( tzw zabawa w kotka i myszkę ) mi opadają ręce. :banghead:
Rozmyślałem też o tym, że może być to wina przewodów...Gdy kupiłem silnik, była w nim wiązka przewodów, której nie demontowałem. Popodpinałem wszystko pod nową wiązkę z nowym silnikiem, może tu leży wina. Co o tym sądzicie ?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Czy to wina sprzęgła czy źle ustawionego rozrządu?

Post autor: rysiektr » czw sie 15, 2013 09:31

Ja bym im nie zaplacil. Nic nie zrobili. Bylo na prawdę milion tematów o silniku AFT i odcince 5tys. Poszukaj na forum i sam naprawisz. A koniecznie zmien
mechanika na kogoś ogarnietrgo.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Czy to wina sprzęgła czy źle ustawionego rozrządu?

Post autor: slawko333 » czw sie 22, 2013 21:23

przy zmianie silnika kompletnego ze sprzeglem, niebyla zlozona linka, a ze w ''nowym'' silniku tarcza byla lepsza od starej, po ponownym zalozeniu skrzyni do silnika kolega jezdzil na polsprzegle
vag pokazuje blad halla, po odpaleniu blad znika, tak juz jest
a mechanicy z tego warsztatu lubia duzo gadac i wiecej teoretyzowac, kilka razy z nimi rozmawialem, i moim zdaniem podpiac pod kompa kazdy umie, ale umiejetnie odczytac bledy i zdiagnozowac dlaczego tak sie stalo to malo kto wie



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Czy to wina sprzęgła czy źle ustawionego rozrządu?

Post autor: Paweł Marek » czw sie 22, 2013 23:30

albo czujnik halla jest zepsuty albo aparat zapłonowy źle ustawiony, było milion razy na forum a o tym sprzęgle już nie piszcie bo bez urazy dla nikogo ale jeśli ktoś niema wyobraźni na tyle żeby wyczuć że sprzęgło mu się ślizga to nic dobrego z autem nie zrobi sam.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Czy to wina sprzęgła czy źle ustawionego rozrządu?

Post autor: slawko333 » pt sie 23, 2013 07:54

ze sprzeglem tak jak pisalem, po sciagnieciu linki i zalozeniu jej od nowa sprzeglo pracuje jak fabryka nakazala, tylko chwile jezdzil z takim sprzeglem slizgajacym takze niewiadomo w jakim stopniu sie juz zuzylo



orbit1995
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob lip 13, 2013 19:27

Czy to wina sprzęgła czy źle ustawionego rozrządu?

Post autor: orbit1995 » sob sie 24, 2013 11:03

Problem został rozwiązany, warsztat zmienił aparat zapłonowy - nie pomogło. po wymianie czujnika położenia wału - auto kręci normalnie. slawko333, rozwiązał problem sprzęgła.
Teraz zostało mi jeszcze regulacja gazu, i wymiana bądź naprawa rozrusznika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości