1.6 SR (AKL) temp silnika ok 60* podczas jazdy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

1.6 SR (AKL) temp silnika ok 60* podczas jazdy.

Post autor: Andi » pn kwie 22, 2013 12:44

Witam. Wczoraj kupiliśmy golfa IV 1.6 SR z silnikiem AKL. Dopiero podczas drogi powrotnej zaobserwowaliśmy że podczas jazdy temp silnika spada do 60*c. Na postoju osiąga normalnie 90*c co sugerowałoby zacięty termostat (jest cały czas otwarty). Moje Pytanie czy można doraźnie tym samochodem jeździć?? Czy przez tą niższą temperaturę silnik będzie pracował cały czas na ssaniu??

Czy moje przypuszczenie padniętego termostatu jest słuszne, czy może coś innego również być uszkodzone??


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

1.6 SR (AKL) temp silnika ok 60* podczas jazdy.

Post autor: inozbik » pn kwie 22, 2013 13:04

Miałem podobnie, tylko mi cały czas trzymał 60*c, wymieniłem termostat i jest ok. Przy tej temp już na ssaniu nie powinien być, raczej nic się nie stanie jak trochę tak pojeździsz.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 SR (AKL) temp silnika ok 60* podczas jazdy.

Post autor: marcin7x5 » pn kwie 22, 2013 14:00

Albo termostat albo padający czujnik temp cieczy. Trzeba odczytać temp podawaną na zegary orza do ECu silnika w momencie kiedy spada temp. Co i jak jest na forum.



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: 1.6 SR (AKL) temp silnika ok 60* podczas jazdy.

Post autor: psilos1 » pn kwie 22, 2013 17:58

inozbik pisze: Przy tej temp już na ssaniu nie powinien być, raczej nic się nie stanie jak trochę tak pojeździsz.
Tak, ale z otwartym termostatem "ssanie"wyłączy się dużo pózniej czyli sporo większe spalanie.



Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

1.6 SR (AKL) temp silnika ok 60* podczas jazdy.

Post autor: Andi » pn kwie 22, 2013 21:55

marcin7x5 pisze:Albo termostat albo padający czujnik temp cieczy. Trzeba odczytać temp podawaną na zegary orza do ECu silnika w momencie kiedy spada temp. Co i jak jest na forum.
masz rację ale wykluczam czujnik/ki ponieważ jak zaobserwowałem niską temp cieczy, to włączyłem nawiew ciepłego powietrza na max i grzało słabiutko w kabinie, zatrzymaliśmy się i na postoju po 2 min temp sięgała 90* i znów włączyłem nawiew ciepłego powietrza i grzało bardzo dobrze wiec jest to definitywnie wpływ cieczy chłodzącej a nie przekłamanie czujników.
psilos1 pisze:Tak, ale z otwartym termostatem "ssanie"wyłączy się dużo później czyli sporo większe spalanie.
to było dla mnie oczywiste.

Wymiana termostatu widzę przy tym silniku nie jest skomplikowana, chyba da się króciec/osłonę termostatu odkręcić nie ruszając alternatora?? tylko czy później trzeba jakoś specjalnie odpowietrzyć układ??


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

1.6 SR (AKL) temp silnika ok 60* podczas jazdy.

Post autor: wojtas46 » wt kwie 23, 2013 05:51

Andi, układ sam się odpowietrza , kontroluj tylko poziom płynu chłodniczego



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości