Przerywa, jakby nie palił na wszystkie cylindry.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Przerywa, jakby nie palił na wszystkie cylindry.

Post autor: marko125-90 » sob mar 23, 2013 18:30

Witam! Golf 3 1.8 ABS z lpg.
Objawy:
- pracuje jakby na 3cylindrach na zimnym jak i na ciepłym
- czasami jest tak że po silniku wydaje się że pracuje ok, jednak stojąc przy rurze wydechowej słychać jak przerywa, poburkuje
- dzisiaj potrafił czasami spadać na chwilę z obrotów, 2razy zgasł,

Co zrobiłem:
- nowe świece NGK japan
- nowa kopułka i palec beru
- wymieniłem + sprawdziłem multimetrem czujnik temperatury 4pin, stary był zły, nowy ok.
- przewody zapłonowe 1,5roczne BERU sprawdzone na przebicia, jest ok
- sprawdzona iskra na wszystkich świecach, jest ok
- zmierzona kompresja - po 12bar
- po odłączeniu 3 lub 4 cylindra nie słychać zbytnio różnicy w pracy silnika

Auto ma moc, nie dusi się, rano chwilę kręci żeby zapalić ale to dzisiaj zmieniłem czujnik temperatury więc jutro się przekonam czy to była jego wina. Po pierwszym porannym odpaleniu auto cały dzień pali od strzała. Chciałem jeszcze ruszyć aparatem zapłonowym i przesunąć zapłon ale czekam na warsztat bo jest tak zapieczony że się nie da ruszyć. Diagnostyke komp. dam radę zrobić dopiero koło poniedziałku.
Kolega mówił że miał kiedyś coś podobnego w vento też chyba 1.8, mówił że objawy identyczne były i że gdzieś jakieś podciśnienie nawalało. Po wymianie przewodu jak ręką odjął. Ale u mnie takich rzeczy nie widzimy
Sam stawiam że coś z zapłonem jest nie tak. Jakieś podpowiedzi?



wolem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lis 23, 2012 20:45

Przerywa, jakby nie palił na wszystkie cylindry.

Post autor: wolem » sob mar 23, 2013 18:37

Masz iskrę na każdej świecy a jak odłączysz 3 lub 4 cylinder to nie słychać zbytnio różnicy? dziwne



marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Przerywa, jakby nie palił na wszystkie cylindry.

Post autor: marko125-90 » sob mar 23, 2013 18:59

Sam jestem zdziwiony ale nawet byłem u mechanika i też sprawdzał i twierdził że iskra bardzo mocna, kable bez przebić. Co ciekawe to jak odłączy się sam 3 lub 4 cylinder to zbytnio bez zmian, znowu jak odłączę np. 4 i 2 to mocno nierówno pracuje, podłączę 4cylinder i jest poprawa w pracy silnika, podepnę 2 i wracamy do tego co na początku. Zmierzył kompresje, wyniki podałem. Jestem umówiony na sprawdzenie aparatu zapłonowego + samego zapłonu bo wtedy średnio miał czas.



wolem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lis 23, 2012 20:45

Przerywa, jakby nie palił na wszystkie cylindry.

Post autor: wolem » sob mar 23, 2013 21:30

Jeśli masz możliwość, to może spróbuj podmienić cewkę, bo może moduł powoduje przerywanie, możesz też spróbować odłączyć sondę na ciepłym i no i czujnik Halla w aparacie do sprawdzenia, ale jak piszesz jesteś umówiony. Nie wiem czy moje rady są coś warte, ale kombinuj może znajdziesz przyczynę. Pozdrawiam. :grin:



marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Przerywa, jakby nie palił na wszystkie cylindry.

Post autor: marko125-90 » sob mar 23, 2013 22:28

Jutro rano wyjme cewke i ją osuszę na grzejniku. Może coś to da. Sondę odpinałem, bez zmian. Zresztą on odrazu kuleje jeszcze jak sonda nie pracuje. Co ciekawe podczas jazdy nie szarpie, nie przerywa, ma moc. Wszystko ok. Zatrzymam auto, i zaczyna kuleć. Spalanie z 1l lpg wyższe ale temperatury spadły więc pewnie dlatego.



wolem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lis 23, 2012 20:45

Przerywa, jakby nie palił na wszystkie cylindry.

Post autor: wolem » sob mar 23, 2013 23:04

A jak podczas jazdy wrzucisz na luz to coś się dzieje?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przerywa, jakby nie palił na wszystkie cylindry.

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 24, 2013 01:45

marko125-90, na tym objawie że silnik ma normalne obroty mimo odpięcia jednej świecy wiele osób się przejechało, w tym osobiście ja, to jest norma w ogóle na to nie zwracaj uwagi - musiałbyś odpinać po dwie w różnych kombinacjach i dopiero wtedy wnioskować, bo jeśli jedna z pozostałych dwóch będzie szwankować to już silnik wyraźnie przygaśnie lub zgaśnie. Skup się na takich rzeczach które najczęściej ABS się zdarzają: dziurawa podstawa wtrysku albo błędy nałapane od LPG na co chwilowo pomaga reset ECU - szczegóły sa na forum. Jeśli to nic nie wyjaśni to reszta rzeczy, czyli skontroluj rozrząd, zapłon, i potem dopiero szukanie usterki w nastawniku przepustnicy i TPS.
Moja metoda na zapieczony aparat jest taka: odkręcić jego śrubę i w drogę, od drgań po niedługim czasie puści, byle nie więcej tak jeździć niż trzeba bo się wytłucze jego część wchodząca w bok i dostanie luzu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Przerywa, jakby nie palił na wszystkie cylindry.

Post autor: marko125-90 » ndz mar 24, 2013 12:34

Problem rozwiązany. Przetrzepałem forum pod różnymi zagadnieniami. Przyczyną był nieszczelny wąż gumowy między kolektorem ssącym a serwo. Od strony silnika był jak nówka, a od strony grodzi 2dziury. Przez to 4cylinder łapał lewe powietrze, z czasem dziura coraz bardziej się powiększała przez co i silnik coraz gorzej pracował. Wymiana węża pomogła, silnik chodzi jak pszczółka.
Na poranne nieodpalanie pomogła zmiana czujnika temperatury.
Z tego co doczytałem to jeśli silnik nie pracuje poprawnie na 3 lub 4 cylindrze a jest kompresja i dobra iskra, nie ma różnicy zbytnio w pracy albo jest mała to 1. opcja to ten nieszczelny wąż co w większości przypadków jest przyczyną, 2. to wydmuchana uszczelka od kolektora ssącego i jak poprzednio lewe powietrze.
Dziękuję za chęć pomocy, mam nadzieję że komuś się przyda mój problem. Pozdrawiam!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości