Dzień dobry!
Od jakiegoś czasu mam problem w swoim golfie, mianowicie, kiedy olej złapie temperaturę powyżej 80 st. C, a obroty silnika na jakimkolwiek biegu znajdują się w przedziale od 2000 do 2500 obr/ min. to wtedy kontrolka oleju miga na czerwono i piszczy. Jeżeli się przyspieszy lub zwolni, tak żeby wskazówka obrotomierza była poza zakresem obrotów 2000-2500 to wszystko wraca do normy.
Dodam iż silnik zalany jest olejem 5W40 Castrol Magnatec.
Wymieniłem czujniki ciśnienia oleju już 2 razy. Poradźcie co to może być?
Mechanicy mówią że nie wiedzą...
Ps. Jakiś czas temu byłem ustawiać intalację LPG i magik, który ustawiał instalację LPG na kompie powiedział, że za jakiś czas trzeba myśleć o wymianie sondy Lamba.
czy to może być przyczyną?
Kontrolka oleju WARIUJE ( 1,8 ABS benz+lpg )
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka oleju WARIUJE ( 1,8 ABS benz+lpg )
Sonda lambda to inna bajka A co do usterki to w 90 % jest uszkodzony licznik dla pewności polecam zrobić próbę ciśnieniową przy 80* i przy 2000obr/min ciśnienie powinno wynosić 2 bary jeśli ciśnienie jest wzorowe to należy podłączyć czujnik na krótko przewody prosto do masy i się przejechać jeśli usterka będzie występować stale wina jest licznika w razie jakiś pytań pisz na PW
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kontrolka oleju WARIUJE ( 1,8 ABS benz+lpg )
kostektbg, po pierwsze sprawdź czy nie ma pomyłki podpięcia kabli do obu czujników nisko i wysokociśnieniowego. Jesli nie to wszystko wskazuje nie na licznik tylko na niedostateczne ciśnienie oleju. Czyli kolejność taka: pomiar ciśnienia oleju, jeśli jest dobre bawimy się bez pośpiechu z czujnikami czy licznikiem. Jesli jest niskie można próbować zmienić filtr oleju - mała szansa że pomoże, następnie mieć nadzieję że pompa oleju jest winna więc ją zmienić a jeśli i to nie pomoże -silnik jest do remontu - albo jeździsz do upadłego i potem wymieniasz na lepszy ze szrotu. Z tego powodu że cena remontu silnika który ma niskie ciśnienie oleju z winy zużycia wału wałka panewek itd będzie bardzo droga, dużo droższa niż silnik używany
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kontrolka oleju WARIUJE ( 1,8 ABS benz+lpg )
W poniedziałek stawiam na warsztat do innego mechanika i ma to wszystko sprawdzić. Zobaczymy co powie
Ps. dzięki za przedstawienie sytuacji i możliwych do poniesienia wydatkow...
Ps. dzięki za przedstawienie sytuacji i możliwych do poniesienia wydatkow...
- Pedi1994
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 22:30
- Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski - Wolsztyn
Kontrolka oleju WARIUJE ( 1,8 ABS benz+lpg )
Koledzy posiadam mk3 też 1.8 ABS benz+lpg i jak silnik rozgrzany i jadę tak na 4 biegu 5 lub3 obroty tak 2tyś to wtedy mruga kontrolka oleju i brzęczyk piszczy wiem że smarowanie jest bo raz brzęczało i jechałem 20km i nic sie nie działo a gdy smarowania nie było to nie dał bym rady jechać przez 20km wracając do tematu to tylko przy obrotach 2tyś mruga i piszczy sprawdzałem czujniki w podstawce filtra
niebieski - silnik nieodpalony żarówka świeci - silnik odpalony nie świeci
biały - silnik nie odpalony żarówka nie świeci - silnik odpalony świeci
więc czujniki wyglądały by na sprawne tylko zauważyłem że z niebieskiego wycieka olej z środka gdzie wkłada się kabelek od instalacji czyli czeka go wymiana a i niebieski mam wkręcony przy chłodnicy a biały od strony silnika może ktoś powiedzieć czy tak powinny być czy odwrotnie
W najbliższym czasie pożyczę od kolegi z roboty zegar do ciśnienia oleju i sprawdzę sobie
niebieski - silnik nieodpalony żarówka świeci - silnik odpalony nie świeci
biały - silnik nie odpalony żarówka nie świeci - silnik odpalony świeci
więc czujniki wyglądały by na sprawne tylko zauważyłem że z niebieskiego wycieka olej z środka gdzie wkłada się kabelek od instalacji czyli czeka go wymiana a i niebieski mam wkręcony przy chłodnicy a biały od strony silnika może ktoś powiedzieć czy tak powinny być czy odwrotnie
W najbliższym czasie pożyczę od kolegi z roboty zegar do ciśnienia oleju i sprawdzę sobie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości