1,6 AEE problem przy rozruchu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

witias2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: witias2 » pt lis 09, 2012 12:35

VW Golf 1,6 AEE i ,wróciły chłodne dni i powraca mój odwieczny problem.
Problem powtarza się od kilku lat , jak są chłodniejsze dni to po nocy przy odpalaniu silnik ciężko kręci, tak jakby nie mógł się przełamać , odrazu wspomnę iż do tej pory wymieniłem rozrusznik , akumulator , wczoraj nowy aparat zapłonowy , masę również sprawdzałem, bez zmian. Co ciekawe jeżeli odłączę pompę paliwa ( mam zamontowany taki przełącznik) to kręci bez żadnych problemów, jak włączam pompę to go zaczyna "przystawiać". Na VAG-u niema błędów, na "pych" pali bez problemów, jak rano zapali to rzez cały dzień nie ma problemów z odpaleniem. Proszę o jakieś sugestie bo mi pomysły się już skończyły.



jasiu0997
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr lut 29, 2012 20:41
Lokalizacja: Bytów

1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: jasiu0997 » pt lis 09, 2012 14:03

a filtr paliwa zmieniony ?


"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"

witias2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: witias2 » pt lis 09, 2012 14:40

Filtr paliwa nie zmieniany , ale blokowanie silnika zaczyna sie w momencie dotarcia paliwa do zapłonu



witias2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: witias2 » pt lis 09, 2012 18:50

Widzę że pomysłów brak , czy za takie objawy może odpowiadać czujnik położenia wału korbowego (uszkodzony zabrudzony) i w którym miejscu w AEE jest zamontowany



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Re: 1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: danioo » pt lis 09, 2012 20:07

w AEE nie ma czujnika położenia wału.
Ja mam ten sam problem od początku odkąd mam to auto, czyli 5 lat


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

witias2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: witias2 » pt lis 09, 2012 21:21

niewielkie pocieszenie
dziwne na taką ilość modeli w jakich te silniki były montowane Skoda, VW do tej pory nikt nie poradził sobie z tą usterką (szukam w internecie od kilku lat)



jasiu0997
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr lut 29, 2012 20:41
Lokalizacja: Bytów

1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: jasiu0997 » pt lis 09, 2012 21:36

moze coś ze ssaniem ?


"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: danioo » pt lis 09, 2012 23:48

u mnie nawet przestawiałem zapłon bo gdzieś ktoś napisał, że może to być problem nieprawidłowo ustawionego zapłonu, lecz nic to nie dało.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: danioo » pn lis 12, 2012 15:52

witias2, Kolego jaki masz olej w silniku?
U mnie się tak dzieje jak jest temp ok 0 oC i poniżej. Zwłaszcza jak są silne mrozy to tak jest.

Ja u siebie zrobiłem eksperyment tamtej zimy jak był duży mróz, odłączyłem kabel WN od cewki i kręcił ajk szalony, ale jak kabelek wrócił na swoje miejsce to nie miał siły kręcić.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

witias2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: witias2 » wt lis 13, 2012 00:16

danioo,Witam, przeczytałem twój wpis i rano odłączyłem przewód WN , silnik kręcił bez żadnych problemów, podłączyłem przewód zaczęło stopować jak wcześniej , trochę przemyślałem całość tematu i wygląda to tak, że problem występuje tylko wtedy gdy jest chłodno i do silnika dociera paliwo i iskra ( brak paliwa lub iskry sprawia że silnik kręci jako oszalały) wydawało by się że winny jest aparat zapłonowy , kupiłem inny używany i bez zmian ( chyba że miałem takiego pecha iż drugi był tak samo uszkodzony ?) , rozebrałem stary aparat i oprócz czujnika Halla nic tam nie ma co by mogło nie działać budowa prosta jak cep( cylinder z wycięciami który kręci się w szczelinie czujnika Halla) . Według mnie przycinanie (opór) podczas rozruch spowodowany jest złym (takim) ustawieniem zapłonu ( wpływ na to ma temperatura) "dezorganizującym pracę suw ssanie i sprężanie z moment zapłonu, , nie jest to trwała usterka bo jak silnik zapali praktycznie cały dzień nie ma problemów ( musi postać kilka godzin aby problem wrócił),żadnych problemów podczas jazdy czy nierówne obroty , również gdy rano zapalam na tz pych zapala od razu ( prawdopodobnie siła obracających się kół jest nieporównywalnie większa niż rozrusznika), problem dotyczy tylko silnika AEE pełny wtrysk z mechanicznym aparatem zapłonu. Oto cały wywód może ktoś zna się tym temacie i coś mu przyjdzie do głowy.

danioo - zmieniałeś aparat zapłonowy ? może masz jakąś możliwość sprawdzenia lub podmiany na chwilę z innego VW, była by to cenna wskazówka



witias2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: witias2 » wt lis 13, 2012 01:53

Jeszcze znalazłem w necie że w tym aparacie zapłonowym regulacja czasu wyprzedzenia zapłonu odbywa się za pomocą czujnika spalania stukowego, czy awaria tego czujnika może powodować takie objawy jak wyżej????



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Re: 1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: danioo » wt lis 13, 2012 08:58

witias2 pisze:danioo - zmieniałeś aparat zapłonowy ? może masz jakąś możliwość sprawdzenia lub podmiany na chwilę z innego VW, była by to cenna wskazówka
aparat zapłonowy wymieniłem.

Spróbuje jeszcze jak będzie mróz odłączyć czujnik spalania stukowego.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: Paweł Marek » śr lis 14, 2012 17:36

danioo, zgodnie z zalecana procedurą ustawialeś zapłon? Musi za wczesny być


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Re: 1,6 AEE problem przy rozruchu

Post autor: danioo » śr lis 14, 2012 21:38

Paweł Marek pisze:danioo, zgodnie z zalecana procedurą ustawialeś zapłon? Musi za wczesny być
Zapłon ustawiłem wedle instrukcji na forum.
rozgrzałem silnik, zablokowałem ECU VAG'iem i ustawiłem zapłon lampą stroboskopową na znaku na kole wału korbowego mniej więcej na znak Z


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości