1.6 AEA na jałowym falują obroty

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wpj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob sie 13, 2011 10:57

1.6 AEA na jałowym falują obroty

Post autor: wpj » ndz paź 21, 2012 10:36

Cześć
Auto po dłuszym postoju wróciło z naprawy Mam jeden nie rozwiązany problem w samochodzie
Falujące obroty
problem różni się od tych na forum gdzie auto przygasa (800/600/400)
u Mnie jak przejadę trochę i stoję chwilę na jałowym to obroty rosną (800/1600) doda sobie gazu potem opadają i znów to samo

Czy problem można jakoś rozwiązać czy nie zwracać na to uwagi a może mu przejdzie :D ?



Awatar użytkownika
RobstonKoro
Forum Master
Forum Master
Posty: 1083
Rejestracja: czw lis 12, 2009 20:19
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

1.6 AEA na jałowym falują obroty

Post autor: RobstonKoro » ndz paź 21, 2012 12:31

sprawdź czy nie łapie Ci lewego powietrze, albo krokowy się przycina


Czerwono-czarna strzała
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=324968czerwony 1.6 AEA by robert 19kor na gwincie

wpj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob sie 13, 2011 10:57

1.6 AEA na jałowym falują obroty

Post autor: wpj » śr paź 24, 2012 21:29

Jak bym wiedział że krokowy na stówę to bym już jakąś używkę kupił na allegro

A gdzie może mi to lewe powietrze łapać i jak to sprawdzić najlepiej ?

Zaczeło mi się to robić po wymianie sondy lambda cewki zapłonowej i halla (tego kto mi to robił nigdy już nie zobaczy mojego auta)
ale czy może mieć to coś z tym wspólnego ? np. sondę przespawał trochę dalej w inne miejsce



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.6 AEA na jałowym falują obroty

Post autor: Paweł Marek » śr paź 24, 2012 23:15

Zrób na razie reset ECU , i sprawdź szczelność podstawki pod wtryskiem ruszając nią na pracującym silniku lub pryskając po niej palnym dezodorantem ( chwilowa zmiana obrotów w tym monecie przemawia za nieszczelnością - wówczas wymień). Pewnie nie pomoże ale od czegoś trzeba zacząć. Upewnij się czy zapłon był dobrze ustawiony po zmianie halla.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

1.6 AEA na jałowym falują obroty

Post autor: PAPAYOS » czw paź 25, 2012 21:03

Kiedyś się bujałem z AEE miałem podobne objawy silnik falował obrotami i czasami gasł. Wymieniłem aparat zapłonowy i od tamtej pory (ok 100 tyś km w kołach) jest spokój. :)

Przyczyną może być także uszkodzona przepustnica. To częsta przypadłość tych silników.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

fujimoto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt maja 22, 2012 13:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: 1.6 AEA na jałowym falują obroty

Post autor: fujimoto » sob paź 27, 2012 18:31

PAPAYOS pisze:Kiedyś się bujałem z AEE miałem podobne objawy silnik falował obrotami i czasami gasł. Wymieniłem aparat zapłonowy i od tamtej pory (ok 100 tyś km w kołach) jest spokój. :)

Przyczyną może być także uszkodzona przepustnica. To częsta przypadłość tych silników.

Pozdrawiam
PAPAYOS

Sprawdz czy odma się nie odłączyła ..ten wężyk z powietrzem.. taki efekt jest właśnie..

no i standardowo kopułkę wyjmij sprawdz styki przeczyść i świece.


pozdrówka
Fujimoto.

wpj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob sie 13, 2011 10:57

1.6 AEA na jałowym falują obroty

Post autor: wpj » ndz paź 28, 2012 19:34

Dzięki Panowie za wszystkie wskazówki

Paweł Marek - Silnik mam na gaźniku i tą podstawkę wymieniałem na nową na początku tego roku

PAPAYOS - Czy tą przepustnicę można ino wyczyścić i zaadoptować czy raczej szukać jakieś nowej ?

fujimoto - Co do odmy to pękła mi w mrozy zeszłego roku teraz mam na miejscu pęknięcia kawałek gumy ściśniętego na zaciskach ale planuje dać oryginał w najbliszym czasie

Co do obrotów to najpierw trochę osłabły czyli z 800 troszkę spadały w duł potem na 1200
teraz się wyrównały i nie falują jedynie czasem się trzymają na poziomie 850
Mam nadzieje że samemu mu przeszło i problem nie powróci :bajer:

Pozdr



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości