Katalizator/strumienica/tłumik przelotowy oraz ogólny cyrk

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Scarab
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: czw lut 17, 2005 14:01
Lokalizacja: J-no

Katalizator/strumienica/tłumik przelotowy oraz ogólny cyrk

Post autor: Scarab » czw lip 05, 2012 20:38

Ponieważ z racji wieku i przebiegu mój kat na pewno nie jest w dobrym stanie, a w dodatku jest dziurawy i dmucha chciałbym zrobić z nim porządek. Planuję wstawić zamiast niego tłumik przelotowy lub w ostateczności wspawać w środek puszki rurę. Chyba dobry pomysł bo strumienica z tego co wiem to porażka? Problem w tym że nie ma u mnie flanszy pomiędzy katem a złączem elastycznym tylko jest tam jakby po prostu spaw. Dziwna sprawa bo kat jest oryginalny VW i nie sądzę żeby ktoś przy nim cokolwiek już grzebał. Spotkaliście się kiedyś z czymś takim? Co zrobić z takim fantem? Mowa o silniku 1.6 AEA
U mnie wygląda to tak:
Obrazek

a dostępne w sprzedaży katy/tłumiki wyglądają z tego co widzę tak:
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lip 17, 2012 18:08 przez Scarab, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Dziwne łączenie katalizatora z plecionką

Post autor: Paweł Marek » pt lip 06, 2012 18:46

Napewno była flansza , widac na obrazku - trzeci pozycja od góry http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... =1.6&fuel=" onclick="window.open(this.href);return false;
Ktoś wymieniał plecionki tłumikarz zespawał tak jak było najszybciej.
Najlepiej kup taki niby kat dołóż kasę na nowe łącze elastyczne i niech tłumikarz spawa - to powinno ładnych pare lat wytrzymac nie będzie trzeba szybko wracać do tematu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Scarab
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: czw lut 17, 2005 14:01
Lokalizacja: J-no

Re: Dziwne łączenie katalizatora z plecionką

Post autor: Scarab » sob lip 07, 2012 10:39

Właśnie trochę mnie to dziwi bo teoretycznie wg katalogów z tłumikami w oryginale powinna być flansza ale... ja mam to auto od 9 lat, jak go kupiłem cały wydech był oryginalny VW, od tej pory wymieniałem dwa razy końcowy i dwa razy środkowy, ale wszystko robiłem samodzielnie - za mojej kariery golfik tłumikarza nie widział. Jak go kupiłem miał 8 lat, dlatego trochę nie chce mi się wierzyć żeby przede mną ktoś przy nim grzebał, tym bardziej przed katem który zawsze pada jako ostatni...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Dziwne łączenie katalizatora z plecionką

Post autor: Paweł Marek » sob lip 07, 2012 11:01

Scarab pisze: który zawsze pada jako ostatni...
ale nie plecionka. Nie zamartwiaj się tym, sam bez sprzętu i wprawy nie pospawasz więc przejedź się do speca. Przy czym trwałość katalizatora jest różna, nie wiesz napewno czy wymaga wywalenia. Problem jest taki że nie można przy takim pospawaniu do niego zajrzeć pod światło żeby ocenić - ale wystarczy też popatrzec na wygląd wkładu od tyłu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Scarab
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: czw lut 17, 2005 14:01
Lokalizacja: J-no

Dziwne łączenie katalizatora z plecionką

Post autor: Scarab » sob lip 07, 2012 11:16

No właśnie cały problem polega na tym, że nie dam rady pospawać tego samemu. Kata na pewno muszę wywalić do dmucha z niego pomiędzy rurą a puszką i auto chodzi jak traktor, strzela przy puszczaniu gazu i jest mułowate - to pewnie od tego? Sęk leży w pseudofachowcach - wiadomo - starego kata chciałbym sprzedać - tymczasem tłumikarze z którymi rozmawiam albo udają że nie wiedzą o co w ogóle chodzi albo działają tak jak w przypadku mojego kolegi którego za wspawanie rury zamiast kata skasowali 200zł i w dodatku zabrali sobie katalizator :grrr: a mnie nikt bardziej nie działa na nerwy jak pseudofachowcy oszuści :grrr: Z kolei wczoraj od "fachowców" w sklepie z tłumikami dowiedziałem się że tłumik przelotowy i strumienica to przecież to samo - bez komentarza :grrr:



Awatar użytkownika
Scarab
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: czw lut 17, 2005 14:01
Lokalizacja: J-no

Dziwne łączenie katalizatora z plecionką

Post autor: Scarab » ndz lip 15, 2012 02:03

Mam kolejny problem - chcę kupić zamiast kata tłumik przelotowy AWG. Sęk w tym, że z tego co zmierzyłem oryginalny kat ma średnicę rury wlotowej 50mm, a wylotowej 42mm. Tymczasem tłumiki AWG mają jednakową rurę na przyjściu i na wylocie. Dostępne są średnice 45, 50 i 55mm. Jaki zatem wybrać? Wydaje mi się że najlepiej będzie wziąć 50mm i dospawać cieńszą rurę za puszką tłumika, mam rację?



Awatar użytkownika
Scarab
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: czw lut 17, 2005 14:01
Lokalizacja: J-no

Katalizator/strumienica/tłumik przelotowy oraz ogólny cyrk

Post autor: Scarab » wt lip 17, 2012 18:15

Naprawdę nikt nic nie wie w temacie? :chytry: Im więcej czytam w necie na ten temat tym mniej wiem. Dzisiaj byłem u kolejnego tłumikarza, ten z kolei ku mojemu zaskoczeniu stwierdził że lepiej wspawać strumienicę niż tłumik przelotowy bo tłumik przelotowy będzie głośniejszy :goof: No i teraz gdzie jest prawda? W necie czytam, że to strumienica jest głośniejsza od tłumika przelotowego :goof: Kolejna sprawa to że za wspawanie strumienicy zamiast kata wraz z kosztem strumienicy zawołał mi 300zł, chyba trochę dużo? No i dalej mam zagwozdkę bo nie wiem czy nie lepiej zamiast spawać strumienicę za 300zł kupić nową rurę od kolektora z flanszą do mocowania kata, do tego zamiennik kata i założyć samemu - cenowo wyjdzie tak samo, a przynajmniej będzie nowe i będzie miało ręce i nogi? ehh a teoretycznie sprawa wydaje się prosta jak drut...



mirek87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 10:27
Lokalizacja: PL

Katalizator/strumienica/tłumik przelotowy oraz ogólny cyrk

Post autor: mirek87 » śr lip 18, 2012 10:41

ja za strumienice dałem 50 zl i za robocizne 50 zl. Nowy zamiennik katalizatora kosztuje cos kolo 350 zl. Strumienica chodzi cichutko słychać ją dopiero przy wysokich obrotach okolo 4-5 tys. i w cale nie jest to jakiś ''brzydki hałas'' czy buczenie, obroty są stabilne, spaliny też ok. Są one różnych wielkości więc napewno Ci dopasują jakąś. Stary katalizator sprzedaz na necie, jak jest jeszcze w miare dobry to 200-300 zl bedziesz miał. Tylko proponuje jakiś fajny ogarnięty zakład bo te ceny to z kosmosu podałes :) .



Awatar użytkownika
Scarab
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: czw lut 17, 2005 14:01
Lokalizacja: J-no

Re: Katalizator/strumienica/tłumik przelotowy oraz ogólny cy

Post autor: Scarab » pn lip 23, 2012 22:34

Żeby miało to ręce i nogi kupiłem zamiennik katalizatora (tłumik przelotowy AWG) oraz nową rurę kolektora - stara plecionka już nie wygląda najlepiej, uznałem że zamiast próbować znaleźć dobrego fachowca (co w mojej okolicy graniczy z cudem) wymienię komplet. Dzisiaj wziąłem się za wymianę. Okazało się, że rura jest przykręcona do kolektora na trzech różnych nakrętkach (13, 14 i 15 :otepienie: ), o dziwo udało mi się je odkręcić, czwartą jakiś geniusz przede mną już urwał - czyli było grzebane :smirk: Okazało się jednak, że rura kolektora którą kupiłem ma mniejszą flanszę łączącą ją z kolektorem oraz inny rozstaw śrub przez co w ogóle nie pasuje :crazy: Zastanawiam się teraz czy kolektor w moim aucie jest nieoryginalny i dlatego nie pasuje czy może rura którą kupiłem ma nie taką flanszę jak powinna. Czy kolektory we wszystkich silnikach 1.6 75KM były jednakowe czy było kilka rodzajów? Zastanawiam się czy nie lepiej kupić używany kolektor bo mój i tak ma urwaną jedną śrubę i pewnie będzie tamtędy dmuchać (teraz jak złożyłem z powrotem do kupy ze starą rurą oczywiście dmucha), wymienić i mieć spokój.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Katalizator/strumienica/tłumik przelotowy oraz ogólny cyrk

Post autor: danioo » śr sie 01, 2012 18:02

Łukasz, masz taki sam układ wydechowy jak w moim aucie (silnik AEE) powinna być rura kolektorowa z plecionką i flanszą do podłączenia kata (rysunek 090.081.58) rurę kolektorową wymieniałem ze 2 lata temu bo mi plecionka padła, zamówiłem ją koło statoila u gościa i wszystko pasowało idealnie.
U mnie był tylko problem z odkręceniem śrub co mocują ten element do kolektora wydechowego. Napewno nie było u mnie różnych nakrętek tylko 4 jednakowe bodajże na kluch 17. jakby co to wal na kom.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości